Hvis jeg først har valgt Home server: hva er den gode medialinken?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvis jeg først har valgt Home server: hva er den gode medialinken?

Når det gjelder valget av ”NAS” så har jeg endt opp med at den beste løsningen må være Acer Easy Store H340 med 3*1GB, Også selv om HP har bygget inn mer funksjonalitet… Så hvis det fremdeles er et godt valg, hva skal stå i mellom serveren og tv-en?
    • NMP-1000
    • Popcorn Hour c200
    • Eller PS3 (Har ikke bluerey spiller noe annet sted)

Viktig at dette virker slik at mor får enkel og lik tilgang til det hun trenger alltid…
    Uansett bør jeg jo legge opp til et Gb nett, er det en switch du vil anbefale?

Har spurt de på komplett, som jo selger dette, men de sier bare at alt virker.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg endte ihvertfall med dune 3.0 prime, fikk den i posten idag. kjører også acer easy store server... men har ikke testet noe enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange som anbefaler PS3 som mediaspiller, mye fordi du får mye for pengene med en meget god blurayspiller, HD-lyd, mediaspiller og spillmaskin i ett. Problemet med PS3 er at den presenterer mediainnholdet (filmer, musikk etc) på en dårlig måte. Da mener jeg lite oversiktlig og ikke særlig pent presentert.

Ender du opp med PS3 bør du ta en titt på PS3 Media Server.

Dersom du spiller en del og kanskje uansett skal ha en spillmaskin ville jeg valgt PS3. Dersom du ikke spiller noe særlig ville jeg heller sett på:

ASRock NetTop ION
    Dune BD Prime 3.0 HD Blu-ray
    Popcorn Hour C-200 (IKKE blurayspiller)

Dersom du velger en pc-basert mediaspiller kan du kjøre Plex/XMBC som programvare. Ser fantastisk ut og er fantastisk!

Ender du opp med en pc-basert løsning kan du bruke iTunes til å leie/kjøpe filmer ved å følge denne guiden: Tilgang på videoleie og serier i iTunes

Som kontroll ville jeg valgt en universal fjernkontroll (f.eks. Harmony One) eller iPhone/iPod Touch. iPad kommer til å bli en genial fjernkontroll og egner seg bedre til surfing enn en HTPC.

Synes du har gjort et godt valg av filserver (har selv HP Mediasmart). Med den får du mye funksjonalitet som kan være kjekt å ha, men dersom du egentlig bare trenger lagring/backup, vil det være rimeligere og enklere å gå for en NAS.

Regner med at du mener 3x1 TB disker og ikke 3x1 GB minne? Anbefaler deg heller å gå for større disker med en gang, for du får ALDRI for mye lagringsplass. 1,5 TB disker er gunstig priset nå og som alle vet blir disker bare større og billigere over tid. Glem såkalte grønne disker, skal du streame video/musikk er det ytelse du vil ha og du får bedre ytelse med høyere spinnehastighet (RPM).

Ville også byttet hoveddisken på 750GB med en gang i en større disk. Dette fordi det er litt "knot" å bytte denne disken senere. Bruk heller den originale disken i et eksternt harddiskkabinett for å ta backup av det aller viktigste du har liggende på filserveren.

Dersom du er opptatt av å ikke miste data på serveren, anbefaler jeg at du kjøper en UPS til serveren din. Her finner du liste over UPS'er som er støttet av programvaren/add-in (Grid Junction) som du kan kjøre på Home-serveren din: Supported Uninterruptible Power Supply

Du bør absolutt kjøre gigabit nettverk, ja. Selv har jeg valgt en kombiløsning (router, wifi med N-standard, gigabit switch) med D-Link DIR-655. Fungerer veldig stabilt og bra.

Lykke til

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •