Altibox og WMC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Altibox og WMC

Får Altibox fra BKK om kort tid og skal da hive ut PVR fra Canal Digital og Viasat. Tenker at dette er et greit tidpunkt å titte litt på WMC.

Har en PC som jeg til nå har streamet filmer fra Home Serveren min, men ønsker nå muligheten til å se TV og ikke minst ta opp til PC via WMC.

Hva trenger jeg av nytt utstyr (må ha tilgang til 2 tunere) i tillegg til dekoder fra BKK (Motorola VIP1960) og PC som allerede er koblet til TV?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.....hvis ingen her vet hva jeg trenger av nytt utstyr må jeg vel anta at det ikke er mulig :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann..

Jeg er i noenlunde samme informasjon, og har sett litt på den problematikken som er å få "streamet" signalet dit jeg vil..

Altibox sender ut sine signaler over fiber til cat5 kabling og deretter antar jeg at det dekodes/ kodes i altibox før det igjen sendes "kryptert" over HDMI pluggen til tv'en.

Eventuelt bruke Scart plugg ( :-? )

Jeg har ikke utstyr fra altibox så jeg har ikke tenkt så hardt på løsninger ennå..

Når får du det innstalert? og er det 1910 eller 1960 dekoderen du får?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge BKK skal oppkobling skje i løpet av januar 2010 - av en eller annen grunn tviler jeg på at det skjer!

I stuen hvor jeg ønsker å benytte WMC får jeg en 1960 dekoder.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altibox (fiber/ip-tv) er vel kjent for å være svært WMC-uvennlig. Jeg vet ikke om noen TV-kort som kan ta i mot slike signaler. Det nærmeste jeg har hørt om som kan være en løsning er en Hauppauge HD-PVR med en HDMI->Component overgang (HDCP-stripper). Men jeg har tilgode å høre om noen som faktisk har prøvd det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altibox TV kan kjøres fint gjennom vanlig nettverksport på HTPC'en.
    Leste for noen måneder siden at IPTV/NettTV eller hva du vil kalle det fungere gjennom Media Portal og ikke VMC.
    Har nå lest at noen har vært vellykket å få LyseTV inn på Mediaportal med IPTV funksjonen deres og noen "moduler/drivere/ellerhvafornoe".
    Ta en kikk innom Team MediaPortal sine forumer, der vil du finne alt av guider og filer osv for å få dette til å fungere. Slik jeg har forstått dette er dette en avansert framgangsmåte å få det til men kan være dette har endret seg fra de månende jeg var der å leste det.

Lykke til. Og vis vellykket hadde jeg satt pris på om dere kan poste framgangsmåte og filer som var nødvendigt for å få dette til siden jeg selv venter på min kjære Lyse kabel skal legges inn i huset.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mediaportaltråd
    Ser ut til at du kan få inn de ukrypterte kanalene, men at det er litt mer trøbbel med de andre, og det er ikke noe smartkort i altiboks-systemet

En annen tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Steppzor
    jeg selv venter på min kjære Lyse kabel skal legges inn i huset.
    "Kjære" helt til du får det
    Boksen er treg og knotete, og for å ta opp serier må du bla deg frem til hvert enkelt program i serien. Og guiden går bare en uke frem i tid.
    Det er ingen mulighet for å gi opptak nytt navn, eller markere de du allerede har sett. Noe som igjen gjør det trøbblete å bla igjennom opptak for å finne det du leter etter.
    Samt at hvert nye opptak blir nummer en.
    Eneste måten å skille dem fra hverandre på er dato og klokkeslett

Jeg har gitt meg og lastet ned serier fra nettet isteden, der har jeg kontroll.

Men som bredbånd er det jo gull

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagen
    "Kjære" helt til du får det
    Boksen er treg og knotete, og for å ta opp serier må du bla deg frem til hvert enkelt program i serien. Og guiden går bare en uke frem i tid.
    Det er ingen mulighet for å gi opptak nytt navn, eller markere de du allerede har sett. Noe som igjen gjør det trøbblete å bla igjennom opptak for å finne det du leter etter.
    Samt at hvert nye opptak blir nummer en.
    Eneste måten å skille dem fra hverandre på er dato og klokkeslett

Jeg har gitt meg og lastet ned serier fra nettet isteden, der har jeg kontroll.

Men som bredbånd er det jo gull

Vell ja du har rett i at den er treg og knotete. Får se hva det blir til om jeg tar LyseTV eller bare dropper TV'n og bare går for internett og beholder min tv til dem får noe gang på Altibox tv.

Angående Topicen kom jeg på noe i går kveld at jeg huske ett innlegg på, tror det var freakforum at lyse jobber med å få lysetv til å fungere på htpc.
    Hvordan dem tenker på å få til dette vet jeg ikke men ser for meg en enkel løsning som en "modul/dings" som får HTPC'n til å tro at det er ett DVB-T kort eller i det slaget.. igrunnen skal ikke ett slikt produkt være noe vanskeligt å lage. Time will tell..

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig en tråd om dette!!!!

Har køddet med dette i flere år (!), og har en del linker etc å komme med, men helt oppsumert:
    - MediaPortal har innbeygget støtte for IPTV (ikke bland inn nett-TV nå). Dette er gjort vba UDP filter laget av Mikeyko. Er nokså plug-and-play, men...
    - Man får kun sett de ukodede kanalene (som er bare sjit)
    - Vedr koding og softcam etc er neppe dette rette forumet ("Lyse ser deg?" ), men kan røpe at nada ser ut til å funke så langt

Konklusjon: Lyse/Altibox suger pdd for HTPC. Syns, for teknologien er meget godt egnet - samt at dekoderene de bruker er rææææva (ny type som ikke er Moto-mongo skal være bra, though)

Annet å google:

IPTV telia shapeshifter
    Kapre lyse TV

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyse kunne godt solgt/leid ut et nettverkskort med innebygget tuner, det hadde holdt for meg. For å se opptak, spesielt dersom du har maaange episoder av en serie, på "Moto-mongo" boksen er helt idiotisk, særlig når du ønsker å finne igjen en episode.

Da jeg bestilte nevnte de at det ble jobbet med en slik løsning, men...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man trenger ikke tuner for IPTV. Man trenger "bare" noe som kan dekode strømmen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mener er at de kan godt selge meg det som dekoder strømmen som en svart boks. Det trenger ikke være software for meg.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de trenger bare ett nettverksskort som kan dekode strømmen og ett software som kan emulere ett DVB kort så ville det kjørt hoppido flott på alt av mediacenter software.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare?

Mener forresten det er Latens som kjøres på Altibox.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •