En kontroll til pc/mac, tv, stereo mm.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

En kontroll til pc/mac, tv, stereo mm.

Heisann.

Har med stor interesse lest poster om media sentre er på avforum.no og har satt opp en linux maskin hjemme (skjønt jeg bytter nok til Windows etter hvert) med Boxee som fungerer ganske bra. Jeg styrer enheten med mobilen min via blåtann, men jeg ønsker å ha en kontroll som fungerer sammen med pcen men som OGSÅ kan brukes til å styre tv og stereo, kan fjernkontroller som brukes på pc også brukes mot disse tingene?

Hyggelig hilsen Mikal

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mikalv
    Heisann.

Har med stor interesse lest poster om media sentre er på avforum.no og har satt opp en linux maskin hjemme (skjønt jeg bytter nok til Windows etter hvert) med Boxee som fungerer ganske bra. Jeg styrer enheten med mobilen min via blåtann, men jeg ønsker å ha en kontroll som fungerer sammen med pcen men som OGSÅ kan brukes til å styre tv og stereo, kan fjernkontroller som brukes på pc også brukes mot disse tingene?

Hyggelig hilsen Mikal
    Jeg bruker en Harmony 895. Den styrer lys (z-wave), TV(ir), preamp(ir), Lyse dekoder(ir). I tillegg styrer den htpc via en usb-ir-mottaker som følger MCE fjernkontrollen. Den slår også av og på htpcen via et ir-styrt relè-byggesett fra Velleman.

Harmony 900 er vel modellen som er best i dag tror jeg (med unntak av Z-wave, som ingen av Harmony modellene lengre støtter...)

DrE

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •