Problem med TV2 etter bytte av frekvens (FloppyDTV-C Canal Digital)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med TV2 etter bytte av frekvens (FloppyDTV-C Canal Digital)

Jeg bruker digital kabel-TV med FloppyDTV-C i Windows 7 Media Center. Det har virket som en drøm i flere måneder, helt til TV2 byttet frekvens. Har søkt inn alle kanaler på nytt, og finner alle TV2-kanalene, men ingen av dem har verken bilde eller lyd.

Når jeg blar inn på en TV2-kanal får jeg meldingen Service is unavailable. There is currently no TV signal detected for this channel.

Jeg får også en rar melding om at alle TV-tunere er ibruk: All TV tuners are currently in use. To change the cannel, select the program or recording that you want to stop.

Jeg har bare én TV-tuner, men jeg prøver ikke å bruke mer enn en heller. Dette problemet oppstod etter at jeg søkte inn kanaler på nytt pga at TV2 byttet frekvens. Noen som har samme problem, eller skjønner hva som er galt?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hadde tilsvarende problem

Reinnstallerte FireDTV og søkte frem kanalane på nytt, så funket det igjen inklusive TV2. Mener å huske at TV2 endret plass i kanallisten, men det er enkelt å fikse på MCE-siden.

PS! Jeg kjører Vista.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Virket!

Takk for tipset! Kjørte inn backupen fra full systembackup etter første gangs installasjon. Søkte opp kanaler, og vips, så virket TV2-kanalene igjen. Pussige greier.

Synd ikke NRK1 HD kom med, for da blir det vel noe tull igjen når jeg må søke opp kanaler på nytt snart, for å få inn den også.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kranglet mye med dette jeg også i Mediaportal TV-server.

Det viser seg at ved scanning av transponder på 322000 blir TV 2 (N) lagt inn riktig. Men når scanningen går videre til 378000 blir den gamle TV 2 Norge OG TV 2 (N) oppdatert, slik at TV 2 (N) får feil frekvens.

Jeg hadde ikke noen backup av kanallisten, så måten jeg løste dette på var å scanne transponder 322000 manuelt til slutt. Herlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Evig tilbakevennende

Jeg var visst litt for raskt ute og si at det virket. Det gjorde jo det, rett etter at jeg hadde reinstallert og søkt opp kanalene. Men nå har jeg akkurat det samme problemet igjen. Vet ikke om det er skjedd en eller to dager etter at jeg søkte inn kanalene, men det var akkurat det samme forrige gang.

Hos meg kan det ikke være noe med at TV2 (N) blir overskrevet under kanalsøket av tre grunner:
    -Jeg kunne se TV2 (N) i en dag eller to
    -Jeg kan se bildet på den gamle TV2-kanalen (med melding om at den er flyttet)
    -Problemet gjelder ikke bare TV2 (N), men også Nyhetskanalen og TV2 Zebra

Det er jo veldig rart om det er tilfeldigheter som gjør at dette skjer på alle TV2-kanalene men ikke på noen andre norske eller utenlandske kanaler. Man skulle neste tro det er noe Canal Digital gjør - hvis det er noe de kan gjøre - siden TV2-kanalene virker fint på HD-tuneren fra Canal Digital, men ikke på tuneren i HTPC-en.

Skal undersøke litt hva som skjer hvis jeg prøver et alternativ til Windows Media Center en kort periode.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

samme problem med cam

Har cam i en Sony w5500 pg har samme problem. Gjelder alle canaler som frekvens : 402000 - de fleste tv2 kanaler. Kundeservice hos CD er mindre hjelpsom da det er cam i tv og ikke deres egen tuner.

Alle gode ideer taes imot med stor takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker selv mediaportal og har problemer med TV2. Noen som fant en løsning på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Gitt opp

Jeg har gitt opp inntil videre. Vet ikke hvorfor dette skjer. Pussig at det virker i en dag eller to etter reinstallasjon, og så slutter det å virke.

Løsningen min er å se direktesendinger på TV2 Sumo isteden. Det fungerer helt fint. Får ikke opptaksfunksjon, men de fleste programmene ligger tilgjengelig i lang tid etter de ble sendt også.

Skulle gjerne fått TV2 til å virke på TV-kortet igjen, selvsagt. Så hvis noen finner en forklaring på problemet, så post den gjerne her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For CD sat. Prøv:

11247000 24500 V 7/8

eller for mediaportal brukere legge til dette i \Application Data\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\TuningParameters\dvbs og thor xml filen og deretter gå gjennom en ny scan.

<Transponder>
    <CarrierFrequency>11247000</CarrierFrequency>
    <Polarisation>LinearV</Polarisation>
    <SymbolRate>24500</SymbolRate>
    <Modulation>Mod8Psk</Modulation>
    <InnerFecRate>Rate7_8</InnerFecRate>
    <Pilot>On</Pilot>
    <Rolloff>ThirtyFive</Rolloff>
    </Transponder>

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil gjerne ha en løsning på dette som virker på kabel-tv fra canal digital.

Får ikke inn vanlig tv2, alle de andre tv2 kanalene virker som de skal.

Noen som vet hvilken frekvens den ligger på så jeg kan søke inn tv2 manuelt uten å ta nytt kanal søk for alle kanalene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Vil gjerne ha en løsning på dette som virker på kabel-tv fra canal digital.

Får ikke inn vanlig tv2, alle de andre tv2 kanalene virker som de skal.

Noen som vet hvilken frekvens den ligger på så jeg kan søke inn tv2 manuelt uten å ta nytt kanal søk for alle kanalene?
    Vet ikke helt om det er rett, men når jeg går inn på "Rediger kilder for TV2 Norge" står den oppført på 546MHz hos meg. (har også to andre varianter i listen der, en på 697,833 og en på 698, men disse er ikke aktive)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at jeg fikk det til på ett merkelig vis.

Når jeg søkte inn i mediaportal så valgte jeg først frekvens 418000 og søkte på de transponderne jeg fant der.

Nå prøvde jeg ett nytt søk med 322000 som frekvens og søkte på de transponderne som kom opp da. På denne måten fant den tv2 på nytt på en annen frekvens, og nå virker det.

Kan legge til at jeg prøvde å legge til frekvenser manuelt, men da uten heller og samme feilmelding som tidligere.

Håper dette virker for dere andre også:-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •