Fiks ferdig HTPC?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fiks ferdig HTPC?

Er det mulig og kjøpe en fiks ferdig HTPC?

Da med alt tullball med ffdshow og filtre konfigurert (eller noe tilsvarende)?

Gjerne med noe fjernkontroll og slikt også.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hardware messig så får du vel kjøpt en ferdig HTPC på avshop.no men når det gjelder programvare er jeg mere usikker.
    Har ikke sett noe slikt i Norge ihvert fall.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maskinen fra avshop.no leveres etter det jeg kan se kun med "Intel Extreme Graphics 2" og ikke et skikkelig grafikkkort.

Skal man kjøpe PC idag bør den vel ha nok grafikkytelse til å spille Doom 3.

Robert-

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Fiks ferdig HTPC?

Sitat Opprinnelig postet av oksa
    Er det mulig og kjøpe en fiks ferdig HTPC?

Da med alt tullball med ffdshow og filtre konfigurert (eller noe tilsvarende)?

Gjerne med noe fjernkontroll og slikt også.
    Du kan kjøpe ferdig HTPC'er med fjernkontroll og slikt. Du får nok ikke all software innstallert og sikkert ikke optimalt innstilt fjernkontroll... (med mindre du betaler noen for å gjøre det). Noen forhandler gjør det nok uansett ikke.

På en måte er det litt viktig å gjøre software innstalleringer selv, ettersom du da lærer endel om oppsettet. Da vet du også hva du må gjøre/endre/teste dersom noe slutter å fungere e.l. Har du aldri prøvd innstillingene, er du hjelpesløs dersom det plutselig ikke fungerer lenger. Rare ting skjer tross alt av og til med PC'er.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...du kan jo velge noe annet enn OnBoard skjermkort, da... Ati Radeon av en eller annen sort fungerer bra.

Vel, en oppsatt PC med ffdshow osv. tror jeg det vil være vanskelig å tilby, da rett og slett disse filtrene krever stadig tweaking og oppdatering!

Skal du ha en god HTPC som gjør jobben bra, benytter du f.eks. Win DVD 6.0. Begynner du med diverse filtre osv., er du rett og slett nødt til å lese og teste!

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Software er en ting, men om jeg kjøper en ny PC ønsker jeg i alle fall at hardware er på plass.

Robert-

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...hva er det du mener, Robert? Hvis du snakker om utvalget på AVshop (som uansett er en diskusjon vi bør ta under pris-forumene), kan en velge hvilket skjermkort en ønsker, da helt opp til X800, så det bør holde...

En HTPC krever faktisk ikke så alt for meget hardwaremessig i utgangspunktet, men en bør jo kanskje kjøpe inn for avspilling også av fremtidig HD software, men det er iallfall min erfaring at en PIV 3 Ghz med et godt Radeon skjermkort fint klarer kjøre de fleste nyere "HD" filmer en finner på nettet (ca. 18 Mbit/s).

Diverse filtre krever for øvrig også sitt, så hvis en har tenkt å sette inn en del slike, bør en nok opp på 3 Ghz samt skikkelig skjermkort uansett.

Bruk som en HTPC med standard tunerbruk og DVD-avspilling via f.eks. WinDVD 6.0 gir mer enn nok guffe fra selv en Celeron 2.8 eller faktisk også lavere.

Blueray / HD-DVD med 30-50 Mbit/s blir noe annet, tror ikke noen av dagens maskiner takler en slik båndbredde stabilt, men når den tid kommer får en bare bytte ut, sånn er det jo bare!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det å forstå slik at for å kjøre HD-materiale (.ts og WMV9) bør man opp på PIV3.0 ? Er det i det hele tatt krav til skjermkort for å kjøre HD-materiale? Trodde all dekoding skjedde i prosessoren og ikke noe i skjermkortet.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer.
    Etter hva jeg har hørt kommer det vist skjermkort på markedet snart med støtte for WMVHD dekoding.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •