VGA Y-splitter vs. bildekvalitet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

VGA Y-splitter vs. bildekvalitet

Jeg vurderer å kjøpe en Y splitt for å kjøre bilde på en pc skjerm og min stue LCD. Vil det være noe forskjell i bildekvalitet i forhold til å ha koblet kun 1 skjerm? Med tanke på at signalet fra skjermkortet blir splittet?

Noen er faringer med dette?

Takk

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av taco
    Jeg vurderer å kjøpe en Y splitt for å kjøre bilde på en pc skjerm og min stue LCD. Vil det være noe forskjell i bildekvalitet i forhold til å ha koblet kun 1 skjerm? Med tanke på at signalet fra skjermkortet blir splittet?

Noen er faringer med dette?

Takk
    Hva mener du med å splitte signalet da? Tenker du å gjøre det med en splitter beregnet for formålet (extron, kramer, geffen, Aten etc) eller å fysisk lage en kabel som splitter signalet?

Har pc-skjerm og stue-lcd samme oppløsning? Hvis de ikke har det får du selvfølgelig dårligere bildekvalitet på den skjermen som ikke får sin native oppløsning.
    Kan kanskje være like så greit å kjøpe et billig skjermkort som kloner singnalet, eventuelt et radeon HD5xxx kort og kjøre Theatre Mode.

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjermkortet til pc'n sender ut såpass godt signal at det ikke burde by på noen problemer. Så fremt kabelstrekket ikke blir for langt.

Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde med en Y VGA kabel fra VGA ut på PC til en skjerm og til en TV. Det fungerte ok, men fargene ble blasse og det hvite ble grått, selv om TV ikke var på. Så jeg kutta det ut og kjøpte en HDMI switch istedenfor. (Har bare 2 HDMI på TV så det var derfor jeg prøvde med splitt)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •