Hitachi 2TB HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hitachi 2TB HD

Noen som har erfaring med denne:ps.no - HITACHI Harddisk Deskstar 2.0TB 7200RPM SATA300 3.5" 32MB DeskStar 7K2000

Eller andre Hitachi disker. Jeg har aldri hatt Hitachi så jeg lurer på om det er greie disker.

EDIT: Har forandret seg prisene på HD'er. Den første jeg kjøpte kosta 4000kr for 20MB.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt god erfaring med Hitachi 1TB utgaven, har brukt de i endel RAID på jobb.
    Hjemme holder jeg med til WD Green disker og Samsung, men bra pris!
    Seagate holder jeg meg unna på jobb og hjemme!

Pris ja, jeg gav 7000,- for 1GB disk i 1994, var jo "ueeeendelig" med plass på den disken,
    har den enda, Conner 5 1/4" SCSI, 5 års garanti, reklamerte to ganger,
    tror jammen jeg må sjekke hva som er på den!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt WD og Seagate og aldri hatt problemer med de. WD bytta jeg en haug av i forbindelse med jobb, men de ble bra etterhvert. Hadde noen IBM SCSI i RAID for en haug med år siden og det fungerte bra.

Nå har jeg to Corsair SSD Extreme X32 i RAID og en WD 320GB 2,5" som egentlig satt i en bærbar PC jeg returnerte pga mange problemer. Så jeg skulle hatt en stor disk for å lagre musikk på, men det er kjekt om den er litt stille i tillegg. Husker IBM'ene hørtes ut som en høytørke når de starta.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder stabillitet på harddisker så spiller det ingen rolle hva slags merke du velger. Alle har feilpartier uansett. Det treffer deg når du minst aner det og det gjelder alle merker. Eneste du skal stole på når det gjelder en harddisk er at du aldri kan stole på den. Enkelt og greit Støynivå og ytelse kan være kriterier i tillegg til rotasjonshastighet og antall MB Cache.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Google bruker en stor del Hitatchi disker i sine servere.
    De hadde en undersøkelse for noen år siden av feil rate i serverparken sin.
    Selv om de aldri har offentligjort hvilke disker som feilet mest så kan en jo være fristet til å trekke noen konklusjoner til at Hitatchi må komme høyt på listen av disker med lite feil i.o.m at de er så utbredt i Google servere.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hitatchi er vel det som før het IBM i harddiskverden. Hukser IBM Deskstar eller Deathstar som de ble kalt, de røk i hytt og pine, hadde to stk 60gb som tok kvelden rett etter hverandre.

Hitatchi Deskstar het en av seriene en periode

Uansett har nok dette blitt mye bedre og jeg støtter meg til at det er det samme hvilken du velger.

Bare litt mimring

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •