Hei,

Fikk meg nylig nytt bredbånd i kåken (gjennom GET HD PVR - kabelnett). Koblet opp en Dlink DIR-635 Wireless Router og alle maskinene i hjemmet fant nettet med en gang, inkludert min MacBook. Men så skjedde dette:

1. Hastigheten går ned til null. Så opp igjen. Så ned. Det er helt vilkårlig når det skjer, men av og til virker det som nettet er lite glad i sider som f.eks facebook, blir bare stående å laste og laste og laste.... Noen ganger kan Firefox bare gi beskjed om at "Kan ikke laste denne siden", omtrent som jeg ikke skulle være pålogget nett i det hele tatt. Av og til må jeg trykke to ganger på hotlinks før nettet "reagerer" (om noen skjønte det...)

2. Nettsider der jeg har valgt "forbli pålogget" - nå får jeg beskjed at jeg må logge inn på nytt. "Your session is over", etc popper opp. Har dette med at nettet "snører seg igjen" med jevne mellomrom?

Har en PS3 som er forbundet med DIR-635 via kabel. Før jeg fikk skiftet channel til 1 på routeren så var nettet enda verre (stod på channel 6), da datt MacBooken ut og inn av nettet, hastigheten var ENDA mer ustabil, etc. Min samboer opplevde da også nettet som tregt med sin pc, men dette ordnet seg når jeg skiftet channel. Hun har ingen problemer med nettet nå.

Problem 1 og 2 over skjer uavhengig om PS3 er av eller på.

Jeg begynner å bli lei av å ikke ha en lynrask Safari/Firefox lenger! (Selv om jeg vet at det ikke er programmene sin feil...)

Noen kyndige som kan hjelpe?

Takk.
Jokke