Codec Pack til Win7 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 46 av 46
    Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Trompetguy:
    Er det mulig å sette J.River opp slik at at man kan få alle lydformater utifra et analogt lydkort alá Lynx? Bilde må selvsagt gå fra HDMI direkte til skjermen. 3D er vel definitivt ikke mulig med J.River pr. dags dato, men vil det fungerer med HD audio?

Kunne nemlig gjerne tenkt meg og droppet surround prosessoren. Lyden er jo bedre å direkte fra Lynx til effektrinn. Men da må jeg også ha mulighet til å sende subsignalet (LF) til tre suber.

Og fungerer Asio eller Wasapi med flere kanaler?

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Har funnet ut det, men tenkte å finne et medieprogram som er gratis.
    Det gjorde jeg også, helt til jeg innså at min egen tid (ifm prakk og plunder) var verdt vesentlig mer enn de skarve $$$ for en softwarelisens eller to :-)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Trompetguy:
    Er det mulig å sette J.River opp slik at at man kan få alle lydformater utifra et analogt lydkort alá Lynx? Bilde må selvsagt gå fra HDMI direkte til skjermen. 3D er vel definitivt ikke mulig med J.River pr. dags dato, men vil det fungerer med HD audio?

Kunne nemlig gjerne tenkt meg og droppet surround prosessoren. Lyden er jo bedre å direkte fra Lynx til effektrinn. Men da må jeg også ha mulighet til å sende subsignalet (LF) til tre suber.

Og fungerer Asio eller Wasapi med flere kanaler?
    Du beskriver mitt oppsett eksakt. ASIO (og ulike WASAPI-varianter) fungerer utmerket. Jeg kjører prosessering av lydformater på pc, men har en litt eldre pc uten den store regnekraften, og har av den grunn forhåndsdekodet det meste til flac. ASIO til lynx (begynte med LynxTwoB, men har nå utvidet til Aurora8 ). Direkte inn i et lite tårn av effektforsterkere for enten 2.0 eller 7.1. Styrer det enten via medie-tastatur eller en egen IR-USB remote (selges ganske prisgunstig via JRiver).

Ikke helt sikker på hvor mange kanaler man kan kjøre, men 16 er ikke noe problem i alle fall.

Bilde går via hdmi til PJ.

Helt familiesikkert er det vel ikke, men så får jeg har det i fred....

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trompetguy:
    ... men vil det fungerer med HD audio?
    Du får dekodet alt så nær som DTS HD out of the box mener jeg. DTS HD kan du også få til, men det krever en dekoder fra Arcsoft. Den må du skaffe og legge riktig .dll på riktig(e) sted(er). Beskrivelser finnes på forumet.

Trompetguy:
    Enig i det med lydkvaliteten, men man må selvsagt passe på å unngå null attenuering direkte til høyttalere, dvs 100% volum og lynxen satt til utgangsspenning +4V dBu. Blir fort behov for en ny diskant av slikt.

Jeg er litt usikker på om JRiver lar deg sende tre LFE-spor til tre separate kanaler. Jeg bruker y-splitt fra til to subber, det funker. Dersom du har nok analoge utganger (Aurora16 eller to stk lynxtwo f.eks.) kan du selvsagt rute bassen til tre separate AO vha lynx-mikseren uten problemer.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både fristende og ikke fristende det der Trompetguy. Kunne spart kroner på det også. Har et Lynx Two-B i dag. Jeg kjører for tiden 4.3 (ingen senter). Mangler da en kanal, men i og med at jeg planlegger å sette en Behringer DCX2496 foran subene så ville jeg tro at jeg klarer meg med en kanal til subene. Altså en utgang vil da gå til Behringeren.

Skulle det bli aktuelt, så tar kanskje kontakt med deg. Pr. dags dato må jeg da gi avkall på 3D.
    Akurrat nå får jeg ikke noe annet enn stereo med Blu-ray i J.river. Vet ikke hvorfor. I PowerDVD virker alt som det skal. Har selvsagt AnyDVD.

HTPC er fantastisk når alt fungerer, men kjipt når man må knote.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... Mangler da en kanal, men i og med at jeg planlegger å sette en Behringer DCX2496 foran subene så ville jeg tro at jeg klarer meg med en kanal til subene. Altså en utgang vil da gå til Behringeren.
    Burde fungere helt flott, det.

Akurrat nå får jeg ikke noe annet enn stereo med Blu-ray i J.river. Vet ikke hvorfor. I PowerDVD virker alt som det skal. Har selvsagt AnyDVD.
    Underlig, ikke hatt noen sånne problemer. Du kjører vel ikke DirectSound på video, da? I såfall vil du få det oppsettet som er definert som standard i Windows. Sjekk at du bruker "same audio renderer as for audio" eller noe sånt i video config. Og at Audio config er satt opp med ASIO.

Skulle det bli aktuelt, så tar kanskje kontakt med deg.
    Det hadde vært hyggelig! Nå er ikke jeg akkurat noen ekspert på området, men har etterhvert et oppsett som jeg liker og som fungerer nesten hele tiden.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •