Codec Pack til Win7 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Enkleste måte å få riktige codecs er å betale lisens for J.River Media Center. Koster noen få dollar, men de utvikler i rasende tempo, er lydhøre for brukerinput og har utviklet det de kaller Red October, en godt utprøvd codec-løsning som lastes ned og konfigureres ut i fra konfigen til et ekspertpanel. Eller man kan gjøre egne konfig-endringer etter behov.

Etter mitt syn finnes ingen bedre og mer omfattende medieavspiller!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fatter ikke hva jeg skal gjøre for å få surround fra PC'en til receiveren. Jeg bruker MPC. Har lastet ned CCCP, men det fungerer ikke. Får bare stereo. Fikk surround med XBMC før, men nå har jeg bytta ut endel stash inni PC'en og det er kul i *******t å få surround. Bruker bare optisk mellom PC og receiver, men det burde uansett bli surround. En enkel punktvis oppskrift fra start til mål hadde vært genialt.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem det. Fikk det til. Og nå hakker det ikke under panoreringer heller.

Edit: Det hakker fremdeles på på noe. Tips?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Glem det. Fikk det til. Og nå hakker det ikke under panoreringer heller.

Edit: Det hakker fremdeles på på noe. Tips?
    Har du prøvd madVR video-renderer?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve den. Takk for tipset. Det er litt irriterende at panoreringene hakker med core i7 2600k, 16BG RAM og Nvidia GTX 580.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve den. Takk for tipset. Det er litt irriterende at panoreringene hakker med core i7 2600k, 16BG RAM og Nvidia GTX 580.
    Med den maskina bør du ikke ha noen problemer med tallknusingen, nei. Men det viser seg at opp/nedskalering er en krevende eksersis. Da jeg gikk fra 720p til 1080p projektor, ble plutselig CPU load helt overkommelig på min gamle htpc. I alle fall på 1080p materiale. DVD og lavoppløst som skal oppskaleres er ganske krevende. Men MadVR er det aller beste der ute for 1) unngå hakking, den virker visst annerledes enn andre rendere og 2) fargedybde (ingen/veldig redusert banding).

Når du likevel er i dytten, gjør deg selv en tjeneste og prøv JRiver Media Center.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker selv vlc player hjemme. aldri noe problem med den. Bruker k-Lite mega codek pack, og har aldri kommet borti noe som den ikke kan spille av. Den streamer alt fra Dolby digital dts og ac3 til recivern min. Litt tweaking må til, men er enkelt å sette opp

Codek oppsett: Ffdshow --> Output (nederst på venstresiden Pass thru: Huk av alle formater reciveren støtter (ac3 dts osv) litt lenger ned huker du av AC3 5.1 streams only 448 (bitrate). Og sist; connect to waveout og huk av tingen bakom. Apply og OK

Vlc oppsett: Simple instillinger/lyd/Output: Win32 waveout, og huk av "bruk S/PDIF hvis tilgjengelig" Klikk på lagre. Start VlC på nytt, og det skal virke.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blæh!
    Bruker selv vlc player hjemme. aldri noe problem med den. Bruker k-Lite mega codek pack, og har aldri kommet borti noe som den ikke kan spille av. Den streamer alt fra Dolby digital dts og ac3 til recivern min. Litt tweaking må til, men er enkelt å sette opp

Codek oppsett: Ffdshow --> Output (nederst på venstresiden Pass thru: Huk av alle formater reciveren støtter (ac3 dts osv) litt lenger ned huker du av AC3 5.1 streams only 448 (bitrate). Og sist; connect to waveout og huk av tingen bakom. Apply og OK

Vlc oppsett: Simple instillinger/lyd/Output: Win32 waveout, og huk av "bruk S/PDIF hvis tilgjengelig" Klikk på lagre. Start VlC på nytt, og det skal virke.
    Denne fungerte dessverre ikke, men takk allikevel.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trumpetguy
    Med den maskina bør du ikke ha noen problemer med tallknusingen, nei. Men det viser seg at opp/nedskalering er en krevende eksersis. Da jeg gikk fra 720p til 1080p projektor, ble plutselig CPU load helt overkommelig på min gamle htpc. I alle fall på 1080p materiale. DVD og lavoppløst som skal oppskaleres er ganske krevende. Men MadVR er det aller beste der ute for 1) unngå hakking, den virker visst annerledes enn andre rendere og 2) fargedybde (ingen/veldig redusert banding).

Når du likevel er i dytten, gjør deg selv en tjeneste og prøv JRiver Media Center.
    Har du en steg for steg instruks for hvordan jeg får brukt madvr i MPC? Det hakket være enn noen gang når jeg prøvde.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en steg for steg instruks for hvordan jeg får brukt madvr i MPC? Det hakket være enn noen gang når jeg prøvde.
    Sorry, nei. Jeg gikk bort fra MPC for et par år siden nettopp fordi jeg ikke fikk alt til å fungere.

Ett tips kan være at MadVR kan kjøre i Window mode eller Exclusive mode. Exclusive mode er det sikreste for å få glatt avspilling. I siste versjon må du inn i config for å huke av for at den automatisk skal gå i Exclusive. Om du kjører multiple displays bør du se om det blir bedre med signal til bare ett display. Og så kan du leke med innstillingene i madvr. Det er en del cpu-intensive filter der default. Se hva som skjer om du prøver enkleste interpolering (linear?). Det er også en innstilling for å gå ned på bitdybde for å redusere cpu-bruk.

Kom akkurat på at MadVR ikke støtter DXVA hardware-aksellerasjon, så om du har et ATI videokort er kanskje ikke madvr beste valg likevel.

Hos meg er det imidlertid mediesplitteren som er ressurstyven. Prøv å bruke LAV CUVID (søk på LAV filters) i stedet for Haali (om du har nVidia). Om du har Haali, har du tilstrekkelig buffer?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, litt rot i forrgie post:

LAV CUVID er dekoderen
    LAV Splitter er mediesplitteren som evt kan erstatte Haali. Ingen av delene har noe med ATI elle nVidia gpu'er å gjøre, såvidt jeg vet. I alle fall ikke splitteren.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips. Skal prøve det ut. :-)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå la jeg inn JRiver og gjorde noen endringer og Alice spiller ihvertfall uten rykking på scenen der tvillingene henger under fuglen og de flyr forbi slottet. Jeg takker for all hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Gurba]Denne fungerte dessverre ikke, men takk allikevel. [/QUOT

Lydoppsett dette da

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå la jeg inn JRiver og gjorde noen endringer og Alice spiller ihvertfall uten rykking på scenen der tvillingene henger under fuglen og de flyr forbi slottet. Jeg takker for all hjelp.
    Så bra :-)

JRiver er såpass konfigurerbar at du fort kan bli litt matt. Men det er verdt å prøve ut de standard videoinnstillingene som bruker Red October (=RO, dvs den automatiske codec-konfigurasjonen deres). Jeg ville prøvd RO HQ. Dersom du har helt spesielle behov kan du legge til filter selv også, må da velge RO (eller RO HQ) with additional filters.

Og så er det ofte lurt å bruke samme lyd-renderer på film som på musikk, dvs du setter valget i audio-delen og i video-delen velger du "same as audio playback" eller no sånt. ASIO eller WASAPI er selvsagt langt å foretrekke. DirectSound kan hakke litt. Men du kjører kanskje bitstreaming til receiver? Det er fullt støttet, men jeg aner ikke noe om det...

Hjelpefunksjonen er så som så, de bruker en wiki som ikke går mer enn skin deep. Derimot er brukerforumet veldig aktivt, og utviklerne lytter i veldig stor grad til oss som legger inn ønsker og feilmeldinger.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra :-)

JRiver er såpass konfigurerbar at du fort kan bli litt matt. Men det er verdt å prøve ut de standard videoinnstillingene som bruker Red October (=RO, dvs den automatiske codec-konfigurasjonen deres). Jeg ville prøvd RO HQ. Dersom du har helt spesielle behov kan du legge til filter selv også, må da velge RO (eller RO HQ) with additional filters.

Og så er det ofte lurt å bruke samme lyd-renderer på film som på musikk, dvs du setter valget i audio-delen og i video-delen velger du "same as audio playback" eller no sånt. ASIO eller WASAPI er selvsagt langt å foretrekke. DirectSound kan hakke litt. Men du kjører kanskje bitstreaming til receiver? Det er fullt støttet, men jeg aner ikke noe om det...

Hjelpefunksjonen er så som så, de bruker en wiki som ikke går mer enn skin deep. Derimot er brukerforumet veldig aktivt, og utviklerne lytter i veldig stor grad til oss som legger inn ønsker og feilmeldinger.
    Jeg bruker RO HQ, men ingen tilleggsfilter og det ser veldig bra ut. Jeg bitstreamer via S/PDIF og det fungerer også utmerket. Jeg bruker 17 beta, men må vel vurdere å kjøpe den etterhvert. Takker for tipsene.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote=Blæh!]
    Denne fungerte dessverre ikke, men takk allikevel. [/QUOT

Lydoppsett dette da
    Jo, men VLC fungerte dårlig med hakking.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har funnet hva problemet er. Jeg må kjøre film i 1080p24 for å bli kvitt hakkingen, men ikke alle spillere støtter auto oppløsning. JRiver gjør det og det fungerer bra og MPC gjør det, men lager kødd så den fungerer ikke. Jeg er ikke overbegeistret over alt med JRiver, men så langt så er den den eneste jeg får til å fungere uten hakking. Jeg kan selvfølgelig bytte oppløsning/frekvens før jeg ser film, men foretrekker at det skjer automatisk.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har funnet hva problemet er. Jeg må kjøre film i 1080p24 for å bli kvitt hakkingen, men ikke alle spillere støtter auto oppløsning. JRiver gjør det og det fungerer bra og MPC gjør det, men lager kødd så den fungerer ikke. Jeg er ikke overbegeistret over alt med JRiver, men så langt så er den den eneste jeg får til å fungere uten hakking. Jeg kan selvfølgelig bytte oppløsning/frekvens før jeg ser film, men foretrekker at det skjer automatisk.
    Du kan sette JRiver til å endre oppløsning og frekvens automatisk avhengig av kildemateriale.

Uansett er det jo slik at om du spiller av 24Hz-materiale i 60Hz vil du få en dropout hvert 42. sekund eller noe slikt. Uansett kildefrekvens vil du ikke få noen projektor eller skjerm til å spille av med eksakt 24 eller 23.976Hz, så en drop nå og da vil du vel uansett få.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan sette JRiver til å endre oppløsning og frekvens automatisk avhengig av kildemateriale.

Uansett er det jo slik at om du spiller av 24Hz-materiale i 60Hz vil du få en dropout hvert 42. sekund eller noe slikt. Uansett kildefrekvens vil du ikke få noen projektor eller skjerm til å spille av med eksakt 24 eller 23.976Hz, så en drop nå og da vil du vel uansett få.
    Har funnet ut det, men tenkte å finne et medieprogram som er gratis.

Det er mulig, men når jeg endret oppløsning og frekvens på skjermkortet til 1080/24 så ser det bra ut. Får se hvordan det utarter seg framover. Takker for all hjelp.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •