HTPC med RiksTV og Windows 7 Media Center

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC med RiksTV og Windows 7 Media Center

Hei har lenge hatt lyst og bygge meg en HTPC igjen, men pga jeg har forstått det slik at det har vært litt makk og få dette til med rikstv har jeg ventet.

Jeg er litt usikker men har forstått det slik at det nå er mulig å få Rikstv til og fungere i Windwos 7, windows media center uten for mye mikk makk.

Har noen spørsmål jeg håper noen her kan hjelpe meg med.

Er det mulig og få Rikstv med windows 7 og bruke windows media center? Jeg brukte windows mediacenter før og ønsker å bruke det nå.

Er det mulig å få til dual tuner eller hva det heter? Det hadde jeg på min tidligere htpc (analog kabeltv)ø Slik at man kan ta opp 2 kanaler samtidig. Dette er jeg nødt å ha for å få tatt opp det jeg vil. Forstår at man må ha 2 rikstv kort /abb men er det mulig og sette opp?

Er det mulig og ha 1 HDMI kabel fra HTPC til resiveren der alt av lyd og bilde går?

Eneste jeg er sikker på er hvilket kabinett jeg vil ha. Silverstone sitt svarte CW02.

Håper noen kan avklare disse spm for meg. Har veldig lyst og høre om det er noen som bruker Rikstv og Windows media center.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Hei har lenge hatt lyst og bygge meg en HTPC igjen, men pga jeg har forstått det slik at det har vært litt makk og få dette til med rikstv har jeg ventet.

Jeg er litt usikker men har forstått det slik at det nå er mulig å få Rikstv til og fungere i Windwos 7, windows media center uten for mye mikk makk.

Har noen spørsmål jeg håper noen her kan hjelpe meg med.

Er det mulig og få Rikstv med windows 7 og bruke windows media center? Jeg brukte windows mediacenter før og ønsker å bruke det nå.

Er det mulig å få til dual tuner eller hva det heter? Det hadde jeg på min tidligere htpc (analog kabeltv)ø Slik at man kan ta opp 2 kanaler samtidig. Dette er jeg nødt å ha for å få tatt opp det jeg vil. Forstår at man må ha 2 rikstv kort /abb men er det mulig og sette opp?

Er det mulig og ha 1 HDMI kabel fra HTPC til resiveren der alt av lyd og bilde går?

Eneste jeg er sikker på er hvilket kabinett jeg vil ha. Silverstone sitt svarte COW2.

Håper noen kan avklare disse spm for meg. Har veldig lyst og høre om det er noen som bruker Rikstv og Windows media center.
    Rikstv skal fungere med Windows 7 media center med riktigt utstyr. For å ta opp to kanaler må du enten ha 2x DVB-T kort eller finne ett DVB-T kort med dual-tuner. Du trenger CI modul og ett rikstv godkjent cam som må parres mot programkortet. Du trenger ikke nødvendigvis 2 programkort får å ta opp fra to kanaler. Det finnes en duppeditt som hetter SmartWi som deler opp programkortet ditt til trådløse programkort som settes i tunerene. Har ikke prøvd dette selv og har tro på dette er i FyFy området.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.
    Jeg har dreve og rota litt rundt. Ser ut som det er veldig få som selger det kabinettet jeg har lyst på.

Uansett har jeg bestemt meg for å prøve å bygge en pc. Skal se om e får bestilt kabinettet noen plass også ta d derfra.

Takk for tipset om smartwi. Litt usikker, fungerer dette når man må parre kort og sånn?

Og hva med 1 HDMI spm? Finnes det noen skjermkort som sender både lyd og bilde gjennom HDMI?

Skal begynne og snuse litt på komponenter nå når e har fått tak i et kabinett.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Takk for svar.
    Jeg har dreve og rota litt rundt. Ser ut som det er veldig få som selger det kabinettet jeg har lyst på.

Uansett har jeg bestemt meg for å prøve å bygge en pc. Skal se om e får bestilt kabinettet noen plass også ta d derfra.

Takk for tipset om smartwi. Litt usikker, fungerer dette når man må parre kort og sånn?

Og hva med 1 HDMI spm? Finnes det noen skjermkort som sender både lyd og bilde gjennom HDMI?

Skal begynne og snuse litt på komponenter nå når e har fått tak i et kabinett.
    Angående kabinettet så kunne jeg ikke finne noen plasser det blir solgt her i lands.
    Alle ATI skjermkort fra HD2xxx til HD5xxx seriene støtter lyd og bilde gjennom HDMI.
    RiksTV kortet ditt må parres mot ett RiksTV godkjent cam, når det er gjort så er det bare å sette cammet og programkortet inn i basestasjonen til smartwi deretter ta di trådløse cammene og putte dem i cam modulene (HTPC, tuner, tv) osv.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så dette med kabinettet. Det va litt dumt. Men nå har e bestilt det fra Multicom så får håpe det kommer etterhvert.

Finner det ikke i selve butikken men når e gikk på prisguiden.no og søkte kom det opp med pris men ingen på lager.

Bestilte og betalte så da får jeg håpe de fortsatt tar det inn.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk e epost fra multicom om at de ikke får tak i kabinettet hos noen av sine leverandører og at det ser ut til å være tatt ut av produksjon.

Da får vi begynne og leite etter et annet?

Forslag?

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser litt på OrigenAE S21t, OrigenAE S16T og OrigenAE S16V.

Litt usikker på om S16T har for liten skjerm til at den kan brukes til fornuftige ting. Vil man f.eks kunne styre spotify på en slik skjerm. s21t er en del dyrere enn jeg hadde tenkt. Kanskje like greit og gå for S16V?

Er det noen som har noen av disse kabinetta? Er det mulig og enkelt skru av skjermen på S21t n.r tven er på? Slik at man kan ha skjermen på bare når man trenger d. Vil jo helst ikke ha 2 skjermer når e ser tv f.eks.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •