Programerbar fjernkontroll

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Programerbar fjernkontroll

Jeg har pioneer forsterker og bd spiller. Disse har ikke lys i fjernkontrollen. Jeg fikk anbefalt LOGITECH HARMONY på expert, er det noen som har erfaring med denne eller noen forlslag til andre fjernkontroller jeg kan kjøpe?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Logitech Harmony er veldig gode fjernkontrollere! Jeg har selv HArmony One. Eneste jeg har å utsette den på er at den er litt treg i responsen til tider.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harmony One synes noe krevende hva gjelder avstand og "fri sikt".
    Selv små blomsterpotter skaper problemer (noe som ikke skjer med dedikerte kontroller til utstyret).
    Utover dette er den glimrende, og kommer du over terskelen med oppsettet, har du en meget anvendelig fjernkontroll som takler det aller meste.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som er problemet med oppsettet da?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bassen67
    Hva er det som er problemet med oppsettet da?
    :-) Jeg er en person som (desverre) ikke er oppvokst i en tid da det faller seg naturlig å koble sammen en fjernkontroll med en PC og laste ned programmer for å programere fjernkontrollen. For eget vedkommende var det første problemet.

Etter å ha kommet over den bøygen ble min neste utfordring å stille inn rekkefølge og tidsintervaller for overføring av komandoer fra kontrollen til valgt utstyr. Bruker Bose som i utgangspunktet er RF, men har et kablet IR øye som kan ta signalene. Den er dog litt "kilen"....

Siste utfordringen var å laste ned fine bilder som kan legges inn på favorittprogrammene.

Men for all del - selv jeg fikk det til.
    I perioder riktignok ledsaget av et språk som ikke egner seg for små barn (som forøvrig ikke synes å ha problemer av denne art).

Alt i alt er jeg svært fornøyd med fjernkontrollen.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selv også meget fornøyd med min H1. Suveren fjernkontroll som gjør alt man har behov for i et normalt oppsett.

Utfører man mer avanserte innstillinger o.l, så må man uansett fram med normalfjernkontrollen til receiveren. Da det blir litt uoversiktlig å trykke seg fram på toutch skjermen når man skal trykke på bestemte knapper (spesielt siden man ikke kan velge selv hvilken side de knappene skal være på)

Ellers så kan alle knapper programmeres til det man selv vil at de skal gjøre, og legger man litt tid i å få den rett programmert (Og venner seg til ett program som aldri kommer til å vinne en pris i grensesnitt og brukervennlighet) så er det vansklig å finne en bedre fjernkontroll til samme pris.

Legger man noen kroner ekstra i det hele, så har man H1100, som da vil gjøre en bedre jobb. Men om det er verd de 2000 kr ekstra den koster er en annen sak.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Logitech Harmony 555.
    Denne fungere veldig bra.
    Jeg har flere ganger programmert den om ved bytte av
    utstyr uten problemer.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Greit nok...

Jeg fant frem min Logitech Harmony 525 i dag (av helt andre grunner) og satt meg ned med den for å se hva den duger til.
    Har aldri brukt den i dette anlegget så PC og komponenter måtte settes opp helt på nytt.

Installasjon av software = OK, enkelt
    Legge inn komponenter = OK, enkelt når du kjenner typebetegnelsene
    Legge inn aktiviteter = OK, enkelt

Fungerer bra som alt-i-ett, men irriterende at TV skrur seg av dersom jeg velger "hør CD" eller "hør radio", og at receiver skrur seg av når jeg velger "se TV".

Sikkert noe jeg kan endre etterpå, men jeg skulle gjerne sett et valg "ikke skru av komponent......." når jeg satt opp aktiviteter.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er bare å gå i innstillingene om at den skal beholde alle andre komponenter på når du bytter til CD og radio..
    Evt legge inn TV i de aktuelle aktivitetene, om du skrur av alt det andre når du skal spille av CD eller høre på radio.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Er bare å gå i innstillingene om at den skal beholde alle andre komponenter på når du bytter til CD og radio..
    Evt legge inn TV i de aktuelle aktivitetene, om du skrur av alt det andre når du skal spille av CD eller høre på radio.
    Jepp, fant ut av det - ihvertfall delvis.
    Blir noe feil uansett - enten skrur receiver seg av eller så TV, eller så DVD spiller.
    Tror jeg like godt gjør prosessen på nytt.

Men jeg ser potensiale i denne lille dingzen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å stjele topicen, men hvordan får man en harmony 555 til å fungere på pc? Må man kjøpe en IR motaker og så fungerer det? evt hvor kjøper man dette?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •