zulo's quest for rikstv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

zulo's quest for rikstv

Nå har jeg prøvd 4 forskjellige dvb-t kort i windows xp, windows vista og windows 7 med utallige reinstallasjoner i løpet av det siste året og det er kun floppy-dtv som har fungert. Dessverre ble floppydtv kortet defekt og dermed så måtte jeg prøve andre alternativer.

Har nå kommet til Terratec H7, en lekker liten sak som gjorde et veldig godt inntrykk. Fin innpakning og digg utseende. Installering av nyeste bda drivere i windows 7 x64 var en nesten orgasmisk opplevelse og kortet fant selvfølgelig alle kanalene på første søk i mediaportal 1.1 beta.

Så var det på tide å starte mediaportal og fyre opp nrk som funka så det ula etter. Bare en ting manglet nå, CAMEN. Satt i camen og rikstv kortet, krysset av i tv-server for at cam var enablet og startet mediaportal.

"cant start graph" ble resultatet på alle kanaler t.o.m de ukrypterte.
    samme feilen som har vært på de 2 andre tvkortene, så nå tenker jeg at kanskje camen er defekt?

Fins det noe programvare for å sjekke camen? Hvordan kan jeg finne ut om camen er defekt eller ikke?

Fillern altså..hadde virkelig troa på Terratecs lekkerbisken. Var faktisk så optimistisk i starten at jeg planla å feire med riskrem når det var ferdig oppsatt.:neutral:

EDIT:
    Ny Konklusjon: Terratec H7 virker i mediaportal beta 1.1 og windows 7 x64.

* Quest log *
    "Zulo's quest for Rikstv"[COMPLETED]

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må få rikstv til å paire kortet med CAM:

Sitat Opprinnelig postet av mspc.no wiki
    RiksTV parrer kortene sine med tunerne (eller en CAM)

For å parre kortet ditt kan du ringe kundeservice (09595) og si at du har kjøpt den en TV med CAM slot (feks en Samsung serie 4) og at du har kjøpt deg en CAM på Internet. Oppgi serienr på CAMen og de vil parre kortet med denne.

Ett kort kan være parret med flere CAMer og Tunere samtidig. (Dette gir mulighet til å bruke produkter som SmartWii)
    RiksTV og Windows Mediasenter - Mspc

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av obergeru
    Du må få rikstv til å paire kortet med CAM:

RiksTV og Windows Mediasenter - Mspc
    Den skal være parrret allerede, jeg kjøpte rikstv abonnement for 1 år siden på bestbuy og den kom ferdig parret med camen. Det fungerte da også en stund i mediaportal når floppydtv'n min fungerte, men så slutta den å fungere.

Så kortet er parret med camen hvis ikke da rikstv har gjort et stunt og fjerna parringa? Jeg registrerte også en grundig tuner for litt siden og da sa damen i telefonen at jeg hadde en cam og en tuner registrert...

Men hva kan det da være, kan camen være ødelagt? Kan rikstv feilsøke det tro hvis jeg sender inn camen?

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Letteste måten å teste det på er å putte cam inn i en tv som har CI interface.
    Det kan godt hende RiksTV har fjernet pairingen/klusset det til.
    Har hørt om det før...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av obergeru
    Letteste måten å teste det på er å putte cam inn i en tv som har CI interface.
    Det kan godt hende RiksTV har fjernet pairingen/klusset det til.
    Har hørt om det før...
    Aha, det var en ledetråd kanskje.
    Det var jo faktisk ikke i bruk en god del måneder fra floppydtv sluttet å fungere og til jeg begynte å prøve på andre tvkort så det kan hende det er inaktivt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde dvbviewer i dag, alt funker selv om camen står i H7 men de krypterte kanalene har bare svart bilde.

Når jeg prøver å gå inn på cam menyen i dvbviewer så viser den ingenting og jeg får ikke gjort noe..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

terratec h7 virker med rikstv

Fant ut hos en kammerat at på hans tv kom camen heller ikke opp.
    Kjøpte ny rikstv cam hos nærmeste forhandler og det funket fint på tvn da etter å ha ringt rikstv og parret den med kortet.

Nå tok jeg nettop camen i terratec h7 igjen og jammen virket det Ser på tvnorge i mediaportal nå

* Quest log *
    "Zulo's quest for Rikstv"[COMPLETED]

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags CAM hadde du som ikke fungerte, og hvilken CAM har du nå? Jeg har også tenkt til å kjøpe H7, så det skader ikke å vite hvilken CAM som garantert virker

Kan du forresten ta opp to programmer fra samme MUX samtidig med den CAMen? F.eks. fra TV2 og TV2 Zebra? Jeg vet ikke om Win7 Media Center eller Mediaportal lar deg prøve en gang, men DVBViewer kan i hvert fall ta opp to ukrypterte kanaler fra samme MUX samtidig, selv om du bare har en tuner. Hadde vært veldig kult om det samme går med krypterte kanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den gamle camen fikk jeg når jeg kjøpte abonnementet i november 2008 cirka.
    Plutselig slutta den å komme opp i menyer osv så det var klart at ingen tunere fikk kontakt med den.

Kjøpte en ny på euronics, vanlig standard rikstv-kortmodul som kom i en bitteliten papp-innpakning i omtrent sigarettpakke-størrelse, gul med rikstv logo osv på, altså rikstv-offisiell cam..merket er likt eneste forskjell jeg la merke til var at den nye hadde 3 chilli-ikoner :P istedenfor 1 på den gamle..

På komplett.no er det den som heter technicrypt cxv mp rikstv..

Ble så seint i går at jeg fikk ikke testa noe mer, bare plutselig funka det og da kom jeg i en slags gledes-koma som antagelig skulle redde meg fra å bruke mer energi på rikstv akkurat da

Forresten prøvde jeg bare såvidt å koble til tv-servern fra command centeret mitt(hovedpcn) via nettverket og det gikk ikke, får feilmelding men det kan være noe så enkelt som brannmur..

Så ser ut som det blir en del nye quester å legge ut på fortsatt men nå har jeg vertfall den tekniske hovedplattformen på plass i mediaportal

Kan jo teste litt recording osv i kveld og rapportere tilbake.. jeg må teste stabiliteten på H7 og om jeg kan se på /ta opp fra 2 kanaler på samme transponder, jeg har også et Technotrend t1500 som ligger klart til testing, kjøpt tidligere i testprosessen men da virket det jo ikke, naturlig nok siden camen ikke virket.

Vil nok anbefale egentlig å fine noe kort som er anbefalt av mediaportal, de har en liste over kort som støtter mediaportal + om de støtter recording fra multiple kanaler på samme mux/Transponder, men denne verden er livsfarlig å tre inn i..uendelige ting å teste og som du ser har det tatt meg 1 år og kjøpt 3 tvkort i feilsøkingens ånd for så å finne ut at det bare var camen... Men kommer tilbake med litt mer etter at jeg har testa H7 litt skikkelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hvertfall tatt opp på en kanal og sett på en annen.
    Så da virker tuning av 2 kanaler samtidig på samme transponder/opptak med terratec h7.
    Får sett på alle kanalene på hovepcn med mediaportal klienten, koblet til mediaportal tv-server som kjører på pcn i stua.

Eneste problemet er at det innimellom kommer cant start graph-meldinger. Har vel hatt på discovery i kansje 48 timer i strekk uten krasj Men i går så sjekka jeg EPG for å finne noe kult å se på, så tenkte jeg "jøss, klasse 10b på nrk er om 10 minutter på nrk" Akkurat den serien som ikke virker på nrk.no webtv.

Men da fikk jeg selvfølgelig ikke tuna noen av nrk kanalene...fikk bare cant start graph-melding. Mens alle andre ikke-gratis kanaler fikk jeg tuna.. Så, det er ikke akkurat ultra-stabilt.

Ikke testa så grusomt mye men virker som at hvis pcn går i dvalemodus så får den ikke tuna kanalen..noen ganger hjelper det å prøve å tune en annen kanal så plutselig "løsner det seg opp". Problemet da er vel at hvis du har schedula recordings og pcn har sovnet, kan du da stole på at programmet blir tatt opp?

tror nok jeg skal teste Technotrend kortet jeg har liggende(pci) og hvis det er mer stabilt enn h7 så bare går jeg over til å bruke det isteden. Technotrend er jo støtta i mediaportal også offisielt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •