Trenger hjelp til oppsett av digitale kanaler fra Canal Digital på Win7 MC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Post Trenger hjelp til oppsett av digitale kanaler fra Canal Digital på Win7 MC

Jeg har i dag en HTPC i stua med et Hauppauge PVR-500 og tar med denne inn Canal Digital sine analoge kanaler. Nå ønsker jeg å bytte over til digitale signaler. Jeg er nødt til fortsatt å ha to tunere, med mulighet til å se på et program samtidig som jeg tar opp et annet. Bruker i dag Win7 Media Center og ønsker fortsatt å bruke dette.

Hva trenger jeg av hardware?
    Kunne godt tenkt meg en forklaring av hvordan jeg får til "to tunere" med bare et kort fra Canal Digital.

Jeg har prøvd å lese om dette på forumet, men jeg blir ikke helt klok på hva jeg faktisk trenger og hvordan det funker med 2 tunere.

Et lite ekstra spørsmål: Kan jeg beholde det analoge kortet i tillegg eller vil det skape trøbbel i Win7 Media Center.

Tar imot all hjelp med stor takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg vært deg så hadde jeg valgt Mediaportal MEDIAPORTAL - free media center - Home i steden for Win7 MC, MC har ikke støtte for DVB-C tunere som du må ha for å se digitalt kabel tv. Når det gjelder tunere så har du denne: TERRATEC H7 USB HD DVB-T/DVB-C MOTTAKER - Produktinformasjon for USB tilkobling, fungerer meget bra i Mediaportal(har denne selv).
    Internt PCI kort: Komplett.no - TerraTec Cinergy C PCI& CI, HD-sup
    Du trenger også CAM og programkort fra Canal Digital.

Bruk av to tunere og et programkort må nesten noen andre svare på.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo lest mye her inne om Floppy DTV fra Digital Everywhere som skal kunne virke i MC, men har jo skjønt at disse ikke lages mer.
    Finnes det ikke tilsvarende løsning for TerraTec kortene? Jeg hadde vel mest lyst på PCI versjonen slik at jeg slipper mer ledninger og bokser enn det jeg allerede har.

Må jeg ha to TerraTec kort for å kunne "se" på to kanaler samtidig? Hvordan kobles disse kortene sammen med CAM'en?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ve ikke noe løsning ala Floppy DTV for Terratec tunerne annet enn at Terratec er i ferd med å utvikle en driver for 7MC(forum rykter).
    Du må ha 2 kort, 2 CAM og 2 programkort, hvis du ikke finner en form for Softcam løsning som kan fungere, dette kjenner jeg ikke noe til. Jeg har bare 1 tuner foreløpig og klarer meg egentlig fint med det.
    Hvis det skulle bli aktuelt med 2 tunere så vil jeg forske mer på Softcam løsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Fint om noen kunne bekrefte om det er mulig å få til dette.
    Dersom jeg kjøper:
    To av disse TerraTec Cinergy C PCI, HD-Support
    En av denne: Hauppauge! Smart CI USB
    Og en av denne: Dilog Conax CAM
    Vil jeg da kunne få dette til å virke i Media Centeret på Windows 7, som et dual tuner opplegg?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser du informasjonen om Hauppauge, så ser du at den IKKE vil fungere med TerraTec kortene. Da er det bedre å kjøpe pakka med CI *2 eller Hauppauge kort som støtter denne CI.

Komplett.no - TerraTec Cinergy C PCI& CI, HD-sup

I tillegg må du altså ha to CA-moduler og 2 kort, som nevnt ovenfor.

Verdt å merke seg er at kortet ikke er listet opp som støttet av blant annet DVBViewer (et mye brukt program for å se digital TV på PC i mangel av fungerende Win MC løsning), selv om det rapporteres at det fungerer ...

/S

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av terraluna
    Hadde jeg vært deg så hadde jeg valgt Mediaportal MEDIAPORTAL - free media center - Home i steden for Win7 MC, MC har ikke støtte for DVB-C tunere som du må ha for å se digitalt kabel tv. Når det gjelder tunere så har du denne: TERRATEC H7 USB HD DVB-T/DVB-C MOTTAKER - Produktinformasjon for USB tilkobling, fungerer meget bra i Mediaportal(har denne selv).
    Er veldig interessert i H7 tuneren.

Jeg har i dag en Conax Cam (fra Technisat, UK) som fungerer fint med mitt Canal Digital kort i en Sony KDL-52X3500. Kan jeg bruke dette i Terra Tec H7 tror du? Eller må jeg kjøpe ny Cam fra Canal Digital (idtv) med parret kort?

Noe annet jeg trenger da for å få det til å virke, annet enn Mediaportal mediasenter? Hva med HD kanaler? Fungerer de?

Håper på godt svar, for denne er meget interessant for meg!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ikke minst... Hvordan er den generelle bildekvaliteten? Sammenlignet med en Canal Digital tuner?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ
    Er veldig interessert i H7 tuneren.

Jeg har i dag en Conax Cam (fra Technisat, UK) som fungerer fint med mitt Canal Digital kort i en Sony KDL-52X3500. Kan jeg bruke dette i Terra Tec H7 tror du? Eller må jeg kjøpe ny Cam fra Canal Digital (idtv) med parret kort?

Noe annet jeg trenger da for å få det til å virke, annet enn Mediaportal mediasenter? Hva med HD kanaler? Fungerer de?

Håper på godt svar, for denne er meget interessant for meg!!!
    Så lenge camen fungerer i TVen din så skulle det fungere i H7 også, jeg har selv CAM fra Dilog, den er heller ikke godkjent av CD.

Installer Mediaportal, søk på forumet etter SAF v4.00beta (StandAlone Filters), installer dette og du skulle være godt dekket, også HD.

Bar husk å avinstaller alt annet coded fjas du har på maskinen før du installerer SAF.

Bildekvaliteten er meget god, ikke noe dårligere enn CD boksen, heller noe bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av terraluna
    Så lenge camen fungerer i TVen din så skulle det fungere i H7 også, jeg har selv CAM fra Dilog, den er heller ikke godkjent av CD.

Installer Mediaportal, søk på forumet etter SAF v4.00beta (StandAlone Filters), installer dette og du skulle være godt dekket, også HD.

Bar husk å avinstaller alt annet coded fjas du har på maskinen før du installerer SAF.

Bildekvaliteten er meget god, ikke noe dårligere enn CD boksen, heller noe bedre.
    Takk for tilbakemelding. Har allerede hentet en sånn, og gleder meg til å teste i kveld. Skal legge inn mine erfaringer etterhvert.

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Evt kan du diskutere dette på MSPC Forum - Index - der er det en del som vet mer om akkurat dette med softcam.

Kjører selv en Floppy DTV C/CI + Diolog CONAX CAM på Canal Digital kabel med WMC 7 (til og med 64 bit) og det fungerer som en drøm. Men jeg savner virkelig en tuner til...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i nøyaktig samme situasjon som trådstarteren.

Har Win7 med PVR-500.

Helt ufattelig at man i 2010 ikke skal kunne abonnere på digitalTV fra CD og bruke 2 tunere sammen med windows media center. Dette viser bare hvilken makt monopolistene sitter på når det gjelder å hindre brukerne i å velge egne løsninger. Har venner i mange land og alle sammen kan kjøre minst 2 tunere og ta inn både SD og HD via luft, kabel og satelitt.

Burde vært så enkelt som en USB CI-modul pluss CAM og programkort og en USB Elgato Diversity dobbel tuner.

Noen som vet om en løsning for RiksTV? Jeg kan godt bytte leverandør, men jeg skal ha 2 tunere og EPG. Jeg ser ikke noen vits i å kunne ta opp det programmet jeg sitter og ser på. Det jeg vil ha muligheten til er derimot å kunne ta opp noe som går samtidig med det jeg ser på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •