MythTV med Viasat - Nødvendige kompoenter (DVB-S etc)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

MythTV med Viasat - Nødvendige kompoenter (DVB-S etc)

Hei der

Det er over 10år siden jeg koblet PCen til TVen for å se filmer. Jeg har forsøkt flere systemer og jeg var meget fornøyd med Microsoft Media Center da den kom. Så fornøyd at jeg mente at dette var det nest beste produktet etter Excel de hadde klart å lage.

Det fine med det var at jeg kunne ta opp og se på TV via TV-kortet i min PC. Nå er jo ikke det så imponerende lenger, men det var det. Det var så enkelt at hele familien kunne bruke det.

Vi har nå flyttet og har ikke lenger kabel TV slik at mine analoge kort fungerer ikke lenger. Og så ønsker jeg meg mer fra løsningen. Jeg ønsker å ta ned signalet fra mitt Viasat abo inn på PCen og så kunne streame TV eller filmer til enhver PC eller smartphone.

Jeg ser at MythTV (og Linux Media Center som inneholder MythTV) kan dette. Jeg har imidlertid ingen peiling på hva jeg skal kjøpe av dekoder kort og leser for Viasat kortet mitt.
    Har begynt å lese om DVB-S og S2 osv osv. Men jeg har ikke lyst til å finne ut av alt dette selv.

Jeg håper derfor på noen som har gjort dette før kunne si meg hva som skal til for å få dette til å fungere med Viasat.

Er det noen som kan hjelpe ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av terchris
    Hei der

Det er over 10år siden jeg koblet PCen til TVen for å se filmer. Jeg har forsøkt flere systemer og jeg var meget fornøyd med Microsoft Media Center da den kom. Så fornøyd at jeg mente at dette var det nest beste produktet etter Excel de hadde klart å lage.

Det fine med det var at jeg kunne ta opp og se på TV via TV-kortet i min PC. Nå er jo ikke det så imponerende lenger, men det var det. Det var så enkelt at hele familien kunne bruke det.

Vi har nå flyttet og har ikke lenger kabel TV slik at mine analoge kort fungerer ikke lenger. Og så ønsker jeg meg mer fra løsningen. Jeg ønsker å ta ned signalet fra mitt Viasat abo inn på PCen og så kunne streame TV eller filmer til enhver PC eller smartphone.

Jeg ser at MythTV (og Linux Media Center som inneholder MythTV) kan dette. Jeg har imidlertid ingen peiling på hva jeg skal kjøpe av dekoder kort og leser for Viasat kortet mitt.
    Har begynt å lese om DVB-S og S2 osv osv. Men jeg har ikke lyst til å finne ut av alt dette selv.

Jeg håper derfor på noen som har gjort dette før kunne si meg hva som skal til for å få dette til å fungere med Viasat.

Er det noen som kan hjelpe ?
    Du trenger et DVB-S (elelr s2 for HD) kort som fungerer godt i linux.
    Videre trenger du en CAM, eller en Norsk tipping kort leser.

Du finner muligens mer info på mspc.no

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har titta etter det samme som du har gjort her, og lurer på hvordan dette gikk?

Er det mye styr å få Viasat opp på MythTV?

-Erik

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •