TV på HTPC'en?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV på HTPC'en?

Hei!

Har forstått det slik at bildet fra en god HTPC er bedre enn fra en DVD når det skal kjøres på prosjektor.

Da er det en ting som slår meg...

TV-bildet som jeg henter ut fra videomaskinen min kommer fra vanlig kabel, kvaliteten er varierende, men grei nok... Når jeg kjører dette via kompositt til prosjektoren, blir bildet svært uskarpt.

Her er poenget... hvis det går an å kjøre en masse filtere på pc og dermed forbedre DVD avspilling, kan ikke da også TV bildet tweakes slik at det er bedre egnet til prosjektor (tenker særlig på å forbedre skarpheten i bildet).
    Har et TerraTec TV-kort som er helt ok, kan jeg konfigurere dette til å vise bedre bilder enn jeg får rett fra videoen? Jeg kan forresten også mate pc'en med s-videosignal fra videospilleren.

Er det noen måte å tweake utgangen fra datamaskinen for eksempel slik at bildet blir skrapere? Hvilken programvare? Hvordan gjøres det i tilfelle?

Tenkte da å koble til prosjektoren via vga inngangen.

Drømmen måtte ha vært å foretatt en linjedobling i pc'en slik at prosjektoren fikk progressive bilder direkte via vga, som i forkant var gjort litt skarpere og med en eller annen denoise funksjon...

Jeg spiller mine tanker til dere HTPC eksperter, dere har sikkert tenkt dette før?!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Sourceforge finnes et prosjekt som heter dScaler... det er et pent lite stykke arbeid for å tweeke PC-TV bildet ut over VGA portene. Hvis du laster ned siste versjon som jeg tror er 4.1.7 så tror jeg du kan gjøre alle justeringer du måtte ønske der!

dScaler er laget for conexatn (tisdligere het det brooktree) chip-sett. Tror de kortet du har inneholder ett sånt et?

Det skader ikke å teste? dScaler filterene er utrolig bra og gir deg mulighet til å scalere, filtrere støy, kjøre de-interlaced osv.

Good Luck!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dScaler støtter ikke alle TV-tunere som sitter i TV-kortet. Løsingen er enkel:

Benytt en standalone videospiller aom TV-tuner og strekk lydkabel til receiver og bildekabel til TV-inn på TV-kortet. Bruk dScaler til å prosessere bildet.

Men husk at kjører du heftige filtre her vil du få en forsinkelse av bildet sett opp mot lyden...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •