Ønsker kommentarer på valg av komponenter til HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ønsker kommentarer på valg av komponenter til HTPC

Hei!

Har nå (i mangel på ski og scooterføre) brukt jula til å finne ut hvilke komponenter jeg skal velge til min nye støysvake HTPC. Planen var egentlig å kjøpe ferdigbygd, men la dette på is da interessen min for hardware våknet opp fra dvalen samtidig som jeg ikke har funnet noen løsninger jeg var 100% fortrolig med. PCen skal være mest mulig støysvak og stort sett brukes til film inkl 1080p samt surfing, youtube, spotify osv. (IKKE spilling, da bruker jeg xbox360)

Som lista viser gjenstår et par komponenter, i tillegg er jeg åpen for forandringer.

Kabinett: Antec Fusion Remote
    PSU: Chill Innovation CP-520M 520W Modular PSU
    HK: Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H
    CPU: Athlon II x2 240e
    CPU kjøler??
    MINNE: Crucial DDR3 1333MHz 2x2GB KIT, CL9... See More
    HD: Samsung EcoGreen F2 1,5 TB S-ATA
    Blu-ray spiller??
    2x Kabinettvifte: Noctua NF-P12 120mm (erstatter original 120mm vifte)
    Trådløs mus/tastatur: Microsoft Wireless Desktop 3000

På forhånd takk for all konstruktiv input.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som vi har tenkt ganske likt. Altså fokuset mitt er på

A) Stillhet
    B) FullHD-avspilling
    C) To PCI til DVB-C kort
    D) Passende størrelse (forhåpentligvis uten for stor bekostning av A).

Jeg har p.t. stoppet på m-ATX kortet til Gigabyte m 785 brikkesett, lenge så jeg på G45, men det er en del kritiske røster på disse kortene og da spesielt onboard skjermkortet. Jeg vet ikke om det er rettferdig siden det skal visst klare HW acc. av 1080 materiale. I tillegg har jeg nesten bestemt meg for 240e grunnet lavt strømforbruk.

Tror jeg ender opp med en billig BD-avspiller i starten, ala; Komplett.no - Lite-On Blu-Ray Reader IHOS104-37

Skal ikke kuppe tråden din, så setter opp min egen sannsynligvis da jeg har gjort noen andre valg (blant annet vurderer jeg Lian Li kabinett).

/S

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå viste det seg at jeg ikke kunne ha et kabinett som var høyere enn 16.4 cm, derfor måtte jeg velge noe annet enn Antec Fusion Remote Max. Jeg valgte lillebroren Antec Fusion Remote (mATX). Mulig jeg kunne funnet et ATX alternativ, men har snakket med flere som mente at Antec Fusion var bra mtp støy (2x120mm vifter).

Måtte også endre fra ATX til mATX HK, valget falt på Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H.

Ellers har jeg enda ikke bestillt andre kabinettvifter eller CPU kjøler så der er jeg åpen for forslag. Husk at CPU kjøler må passe i Antec Fusion Remote (mATX) kabinett, og at det er ønskelig å kjøre denne passivt (uten bruk av egen vifte). Må også ha 2x120 mm "stille" vifter til kabinett.

Jeg har heller ikke kjøpt blu-ray spiller(evnt brenner) enda. Dette pga pris hvis jeg skulle ha medfølgende software. Tror jeg skal nøye meg med en billig DVD brenner en stund fremover. 95% av alle filmer vil uansett være nedlastede filer. Men kom gjerne med tips til blu-ray, siden jeg fortsatt har planer om å skaffe dette.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden