Fra PC til HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fra PC til HTPC

Enda har jeg ikke helt skjønt dette med HTPC, men PC har jeg nå da iallefall! Hva må gjøres om, byttes ut og kjøpes?

Har nå:
    Intel P4 2,4Ghz
    Abit BE7-RAID
    256MB TwinMos PC2700 CL2,5@2
    Gainward GeForce4 Ti4200 64MB Golden Sample TV-out
    Seagate Barracuda V 120GB 7200RPM 8MB Cache
    Hansol H711 Black/Silver
    Standard kjøling...

HD er hengt opp i strikken for mindre vibrasjonsstøy, planlegger å kjøpe lyddempingsmatter og stillegående CPU kjøler.

Trenger kanskje Radeon 9700 (spiller jo innimellom)?
    Er software en stor del av HTPC, altså annet grensesnitt enn vanlig Windows (XP Pro)?

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger egentlig ikke å bytte ut noe, det kommer an på hva du skal bruke maskinen til. Hvis du skal se på DVD, må du jo selvsagt ha en DVD-spiller, Så vil du kanskje ha et TV-kort osv. Radeon 9700 er nok hakket hvassere enn Ti4200 til HTPC-bruk, men det er jo ikke noe dårlig skjermkort du har.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig fordelen med HTPC? Jeg har allerede en Harman/Kardon DVD 25 med progressive scan, og hadde tenkt til å kjøpe AVer TV Box3 så jeg slipper å være avhendig av PC'en der.. Og for å koble alle tingene til prosjektoren med en kabel siden jeg ikke har sorround receiver.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den største gevinsten er nok på området rundt automatisering, brukervennlighet osv.

På en god projector og en god DVD spiller som du har er det ikke så veldig mye å hente på bildekvalitet.

Hvis du kjøper ett TV kort, så kan du jo bruke PC'en som opptaksmaskin for eksempel.

Mesteparten av softwaren er gratis, og kravene til Hardware er ikke avskrekkende, så det trenger ikke å bli så veldig dyrt i forhold standalone utstyr.

MVH
    Frank

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Den største gevinsten er nok på området rundt automatisering, brukervennlighet osv.

Hvis du kjøper ett TV kort, så kan du jo bruke PC'en som opptaksmaskin for eksempel.

Mesteparten av softwaren er gratis, og kravene til Hardware er ikke avskrekkende, så det trenger ikke å bli så veldig dyrt i forhold standalone utstyr.

MVH
    Frank
    Hva går denne automatiseringen ut på? Gjerne litt eksempler og linker til eventuelle programmer dere bruker..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •