Komplett løsning for hjemmet:)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Komplett løsning for hjemmet:)

Hei

Skal bygge meg en HTPC som kan kjøre alt jeg forer den med. Egentlig skal jeg bygge meg 2 pc´er, en HTPC og en som skal fungere som kontorpc/server. Kravet til HTPC´n er egentlig ganske enkle. HDMI 1.3, lite støy, kabinett med en touch skjerm, takle full HD, tv-kort som takler CAM-kortet jeg har fra min lokale kabel-leverandør og hd-kanaler, SSD-disk(?) blue-ray drev og windows 7. Konter/server pc skal være så enkel og billig som mulig, stort sett det eneste kravet der er mest mulig lagringsplass for minst mulig penger. har idag rundt 500 DVD-filmer og ca 100 blue-ray´s, disse skal kopieres inn på HDD for å rydde plass til fruen i hyllene i leiligheten. Alt skal settes opp slik at fruen kan bruke det uten å ringe meg for hjelp hver gang hun skal se film eller tv, planen er at HTPC´n skal stå på hele tiden og fungere som tv-tuner, så jeg må sikkert ha 2 kort for å kunne ta opp å se på noe annet.

Kabinettet må være med touch skjerm slik at jeg kan starte musikk uten å slå på tv´n(pj etterhvert..)

Dette ble litt rotete innlegg, men dere skjønner retningen på prosjektet mitt. Så får vi ta det litt som det kommer utover i tråden. Har også vurdert NAS, men tror ikke det blir billigere/enklere enn en server som står og durer.

Håper noen kan hjelpe meg med prosjektet, kanskje det er noen andre som planlegger noe lignende som kan hive seg på å komme med sine synspunkt/ønsker. Kanskje vi får til en "perfekt" løsning som alle kan bruke som guide når de skal bygge.

SKAL IKKE BRUKES TIL SPILLING!!

Med vennlig hilsen

Jan Inge

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trenger ikke Touch

Ville heller valgt en løsning med f.eks ipod touch som fjernkontroll.
    J-River mediacenter har plugin for å bruke ipod touch som remote.
    Nå kan du få ganske greie HTPC kabinetter med god plass til 4 HDD det blir 8 TB lagringsplass med dagens disker.
    Siden kan du bygge på med E-sata kabinetter.
    Skulle tro dette ville bli en enklere løsning en å dele det opp på 2 maskiner
    Kabinett med touch er stort sett alle bassert på vifte kjøling (bortsett fra atechfabrication), og siden maskinen skal stå i stuen 24/7 ville jeg valgt en vifteløs løsning.
    En annen ting du bør sjekke er HDCP kompatabilitet for HD matriale på lydkort.
    Det er kommet HK med dual prosessor 1 atom og en LGA sokkel, da kan du kjøre på atom prosessor for TV titting etc og LGA sokkel ved ripping.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

videre

Da har jeg rettet litt på kravene mine, har bestemt meg for kabinett, eller rettere sagt kuttet det ned til 2 valg. Origen S12 og ZALMAN HD160XT PLUS.
    Så har jeg kuttet ut server planene foreløpig, men skal ha blueray leser til den, jeg regner med at med rett programvare og tweaking så blir dette et bedre alternativ en min ps3.. Skal fremdeles inn med et tv-kort som takler digital kabeltv og som gir meg muligheten til og se på et program mens jeg tar opp et annet. Skal også kunne starte opp maskinen vist det er noe som skal taes opp når jeg er borte.. Full hd og støtte for de nye lyd-formatene er også et minimum.. som operativ system, heller jeg mot xp med XBMC eller mediaportal som mediacenter.. Dette er så langt jeg har kommet nå, så vist noen har innspill på dette så er det bare å rope ut

Gjerne noen fingre som peker meg videre på rett vei!!

Jan Inge

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •