Dell adamo noen som vet noe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dell adamo noen som vet noe?

Har fått med meg litt spec's om Dell's nye PC serie adamo, men jeg har ikke funnet noen plass man kan skaffe denne i norge eller på norske sider.

Lurer på om noen har erfaring med noen modeller fra denne serien, og om noen hadde kunnskap om hvordan man på enklest mulig måte kan kjøpe en slik.

Det er da i utgangspunktet Desire modellen jeg har sett på, men den kommer jo i Admire og XPS modeller også.

Om ingen har erfaring med denne serien er jeg litt intressert i erfaringer med Dell's Studio modeller også.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke til den men har en XPS1330, kjempemaskin når den fungerer MEN det har vært endel tull med den, den er vell rundt 1 år og har i den tiden rukket å få ny skjerm, skjermkort og harddisk Har også flere andre kollegaer med tilsvarende maskiner som desverre også har hatt endel tull. Men på den positive siden er servicen til Dell helt rå, feilmelder ene dagen så står de på trappa neste dag og fikser den hjemme hos deg!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Kjenner ikke til den men har en XPS1330, kjempemaskin når den fungerer MEN det har vært endel tull med den, den er vell rundt 1 år og har i den tiden rukket å få ny skjerm, skjermkort og harddisk Har også flere andre kollegaer med tilsvarende maskiner som desverre også har hatt endel tull. Men på den positive siden er servicen til Dell helt rå, feilmelder ene dagen så står de på trappa neste dag og fikser den hjemme hos deg!
    Ja har skjønt at XPS1330 er forgjengeren til Studio XPS modellene, lest litt om dem også, men forstår det som at de nye Studio modellene desverre ikke er like bra som XPS1330 og tidligere Inspiron modeller.
    dvs de er bedre, men i forrhold til andre pcer sakker de akterut.

adamo på en annen side er Dells svar på Appls air og Acer timline. Vurderer nå om det disse design modellene holder mål i forrhold til sine rimligere tyngre og mindre batteri vennlige brødre.

Har forrøvrig hatt en Dell inspiron i snart fire år, og det er ikke før nå jeg ikke kan bruke den lenger. Vet ikke hva som er galt, men er det noe poeng å forsøke å fikse den, er det ikke fortsatt en form for garanti på den?

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På jobb kjøpte vi nylig inn noen Acer TravelMate 8331 og det er imponerende batteritid på de, det er vell slik at Timeline serier sier batteri skal vare 8 timer og det re vanvittig mye bedre enn XPSen min ihvertfall Helt kurrante maskiner ihvertfall som også er relativt rimelige (ca 5000 kr), en får ikke helt samme kvalitesfølelsen som en får med f.eks. Dell XPS1330 men som jeg har vært inne på så virker f.eks. XPS1330 bedre kvalitsmessig på utsiden enn innsiden Eneste ulempe jeg ser med f.esk. Travelmate 8331 er at den som mange tilsvarende PCer ikke er spesielt raske iom at de har ULV prosessor som gir lavere ytelse men bedre batteri.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal den brukes som HTPC? Antar det, siden du poster her...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    Skal den brukes som HTPC? Antar det, siden du poster her...
    I den grad en slik laptop kan brukes til HTPC så ja, det kommer for det meste til å bli brukt via PS3 og Mediaserver men at den kan kjøre HD uten problemer via HDMI er absolutt et poeng. Eventuelt DVI og optisk ut.

Er i utgangspunktet på jakt etter noe som er mellom 13" og 15" helst kompakt og gjerne med et tiltaledne design, ikke de tyngste jobbene ellers, men setter pris på en rask pc som har mulighet til å kjøre enkle spill.

Acer, Dell og MSI har kandidater, men er usikker på om disse ULV prosessorene er kraftige nok, har hatt en Atom sak og det var en skuffelse.
    Noen som vet hvordan ULV modellene er imot Atom?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •