eSata kabinett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

eSata kabinett

Noen som har tips til rimelig og greit esata kabinett med minimum 4 brønner?

Altså et tomt kabinett med esata grensesnitt hvor jeg kan putte i standard sata disker, dette da det er fyllt opp med interne disker i serveren.

Tenker ikke på NAS løsning eller noe slikt, kun ett "dumt" kabinett som gir meg flere diskplasser, behøver heller ikke noe raid.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener altså en "DAS" Direct Attached Storage. Slike finnes i mange typer, mange har interne raidkontrollere så du kun trenger en sata kabel. Du får og en løsning som inneholder to kontrollerkort med en kabel mellom, slik kan du lage en DAS ut av hvilket som helst kabinett du ønsker.

Skal snike litt på nettet, poster linker hvis jeg finner noe kult.

Nå er internett så treigt her hjemme, sikkert vedlikehold på linja, så jeg finner ikke noen ilustrasjonsbilder.

Men søker du på Sata portmultiplier så finner du en løsning dær en Sata kabel går inn i HDD kabinettet og blir fordelt på flere hardisker.

Søker du på Sata multilane så finner du løsninger dær flere sata kabler blir kobblet til et kort i PC'n og går derfra til HDD kabinett via en og samme kabel.

ved begge løsningene kan du bruke vanlige kabinett og hvilken som helst PSU som HDD kabinett, de bruker å ligge i prisklassen mellom 300 - 1500kr for Kontroller og Host kortene.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thank you!

Ved hjelp av de søkeorda fannt jeg bl.a. denne og denne. Sistnevnte var en smule dyr synes jeg for kun ett kabinett mens (den utgåtte) Storbox var adskillig rimeligere.

Tar gjerne imot tips til andre tilsvarende bokser også, helst litt rimeligere enn Stardin boksen

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er ute etter en ferdig løsning så er nokk de du sikter til det beste valget.

Jeg er litt fan av DIY, og da kan kansje dette være en ting å se på: sata multilane solutions

Da kan du velge kabinett og PSU som du ønsker, og de er mulighet for 4 hardisker. Negative er jo at du bruker 4 av sata portene du har inne i dataen, hvis man ikke bruker et slikt istede som kontroller kort. Multilane 4X RAID5/JBOD PCI-Express 8x Controller from Addonics

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å bare kjøpe et større PC-kabinett?

Sikkert plass i allefall 16 disker i mitt Lian-Li kabinett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Home of Sans Digital - Your One-Stop Storage Provider har noen bra kabinett, både med og uten raid. De bruker skikkelige vifter, opptil 12 cm og ikke disse pinglete 40 eller 60 mm som høres ut som en jet turbin.

Newcomer To.H sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden