To skjermer på en elegant måte?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

To skjermer på en elegant måte?

Mitt ønske er å få til en elegant løsning med bruk av to skjermer i et HTPC oppsett hvor man viser musikk (playlist, sanger, etc) på en touch screen skjerm og DVD/Video/Filmer/bilder på TV.

Har såvidt begynt å kikke på forskjellige mediesenter applikasjoner, men finner ingen som får dette til å klaffe bra. Mulig at det bare er oppsett og knoting fra min side og da tar jeg gjerne i mot tips.

Oppsett/forutsetninger:
    - Egen filserver for data
    - Egen HTPC som kun skal streame og evt. spille av DVD/BD/HD-DVD
    - Windows 7 på HTPC
    - Lydformat er Flac (Utelukker WMC da den ikke viser tid og tagger ordentlig)
    - Optimalt sett skal all styring skje via touch screen og
    - IMON fjernkontroll (dvs. har ikke tastatur/mus)

Gode tips til oppsett og software?

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil egentlig annta at, hvis det du ser etter er mulig, du havner på XBMC. Så vidt meg bekjent så er dette den mest fleksible løsningen når det kommer til konfigurasjon, men det krever sin mann når det kommer til scripting og programmering for å få til det du vil fram til.

Flac på WMC er fullt mulig å få till mer eller mindre perfekt, men det krever noe jobbing og kanskje noen kompromisser.

Bluray i WMC er etter det jeg har skjønt dødføt. MS har satset på HDDVD (hva èr det med staheten til MS? ... jeg er er MS tilhenger, men likevell!). Det skal visstnok komme / finnes relativt enkle metoder for å vise BR i WMC, men jeg har ìkke funnet dem enda.

Den enkleste måten å sette opp et MC på (etter min mening) er WMC7 med Shark 007 codec pack (32bit er enklere enn 64bit, med tanke på flac). Shark pakken spiller det aller meste som er relevant med èn installasjon uten noe mer knot.

Utfordringen i oppsettet ditt er nok kombinasjonen playlist på èn skjerm (handholdt?) og resten på en annen.

Beklager at jeg ikke har noe mer å komme med her og nå, men spør gjerne så kanskje jeg kan komme med noe mer konkret.
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei JKJK og takk for svar!

Sitat Opprinnelig postet av JKJK
    Jeg vil egentlig annta at, hvis det du ser etter er mulig, du havner på XBMC. Så vidt meg bekjent så er dette den mest fleksible løsningen når det kommer til konfigurasjon, men det krever sin mann når det kommer til scripting og programmering for å få til det du vil fram til.
    Jeg kikket litt på XBMC og det så i utgangspunktet ganske brukbart ut. Men versjon 9.04.1 var ikke helt enkel å bruke på en touch-screen og 9.11 RC1 sliter med stabiliteten. (Men ser pen ut og lettere å bruke med touch)

Flac på WMC er fullt mulig å få till mer eller mindre perfekt, men det krever noe jobbing og kanskje noen kompromisser.
    Ok, jeg får kikke litt nærmere på dette og se om jeg får konfigurert WMC riktig slik at tagger og spesielt tidsinfo blir vist riktig.

Bluray i WMC er etter det jeg har skjønt dødføt. MS har satset på HDDVD (hva èr det med staheten til MS? ... jeg er er MS tilhenger, men likevell!). Det skal visstnok komme / finnes relativt enkle metoder for å vise BR i WMC, men jeg har ìkke funnet dem enda.
    Jeg ser at My Movies - Home kan være en mulighet, den skal visst integrere seg med WMC. Den skal da kunne launche powerDVD automatisk.

Den enkleste måten å sette opp et MC på (etter min mening) er WMC7 med Shark 007 codec pack (32bit er enklere enn 64bit, med tanke på flac). Shark pakken spiller det aller meste som er relevant med èn installasjon uten noe mer knot.
    Takk for tipset, skal prøves ut. Jeg har testet madFlac, men kanskje Shark vil gjøre livet enda lettere?

Utfordringen i oppsettet ditt er nok kombinasjonen playlist på èn skjerm (handholdt?) og resten på en annen.
    Jeg fant en utility på The Green Button som heter MCEMultiMon, skal se om jeg får testet denne i løpet av dagen. Jeg har en 17" touch som står på anlegget og som jeg har tenkt til å bruke for å spille av musikk + start filmer og bildevisning.

Beklager at jeg ikke har noe mer å komme med her og nå, men spør gjerne så kanskje jeg kan komme med noe mer konkret.

Takk for tips og gode betraktninger, jeg er allerede kommet et stykke på vei.

Slik som det ser ut akkurat nå (og hvis jeg får til de tingene ovenfor) så er det WMC som foreløig ligger best an (kombinert med mymovies og PowerDVD).

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme oppsett. Regner med det er forskjellig oppløsning på skjermene, og da er en scaler den mest elegante løsningen. Se denne tråden:

SUCCESS!!! Different Resolutions in Windows Clone Mode - AVS Forum

Jeg bruker MyMovies og touchscreen. Siste versjon av PowerDVD fungerer bra hvis du ripper BD til ISO-filer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke vurdert å splitte opp maskinene isteden? En liten EEE PC feks som du kun bruker til musikk o.l og så tar du en litt kraftigere maskin til filmene dine?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thunderstorm77
    Jeg har samme oppsett. Regner med det er forskjellig oppløsning på skjermene, og da er en scaler den mest elegante løsningen. Se denne tråden:

SUCCESS!!! Different Resolutions in Windows Clone Mode - AVS Forum

Jeg bruker MyMovies og touchscreen. Siste versjon av PowerDVD fungerer bra hvis du ripper BD til ISO-filer.
    Takker for tipset, men tror jeg vil forsøke å løse dette med SW inntil videre. Benytter nå The Maxifier som fungerer relativt bra til formålet.

Ellers er jeg blitt imponert av JRiver og hvordan touch-skjermen fungerte på den i Theater Mode. Litt utfordringer (dårlig bilde) med DVD avspilling m.m. men skal undersøke dette alternativet videre.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Du har ikke vurdert å splitte opp maskinene isteden? En liten EEE PC feks som du kun bruker til musikk o.l og så tar du en litt kraftigere maskin til filmene dine?
    Har ikke vurdert før du nevner det og ser at det kan være en enkelt løsning, men tror ikke jeg går den veien med det første.

Jeg får undersøke videre med forskjellige Media Centere, er litt forundret over at det ikke finnes flere alternativer. Pr. nå har alle jeg har sett hatt ufordringer/problemer som har ført til at jeg har forkastet de (med unntak av JRiver og Windows Media Center)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb Origen T12

Denne ser helt rå ut, men har en rå pris også. Origen AE Technology - T12 Touch Panel

Den krever kabel, og da er vel noe av vitsen borte. Man vil jo ha touch screen-enheten lett tilgjengelig i sofaen. Vent til de nye tablet-maskinene kommer iløpet av året. Det ultimate må være å fjernstyre PCen med en slik, over trådløst nettverk.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg forstår det på deg, så har du allerede en touch-skjerm? som du kobler til pc'n på en helt normal måte?

Eksisterer vell gjerne ingen direkte elegant måte å kjøre 2 interfacer på hver sin skjerm.
    Men du kan vell gjerne klone skjermene, slik at du ser det samme på begge, og så bare bruke touch-skjermen til å styre alt med

Evt så vil man få Asus EEE-keyboard (noe sånt i allefall) som får innebygd skjerm, og man kan styre det meste via den

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Slik jeg forstår det på deg, så har du allerede en touch-skjerm? som du kobler til pc'n på en helt normal måte?

Eksisterer vell gjerne ingen direkte elegant måte å kjøre 2 interfacer på hver sin skjerm.
    Men du kan vell gjerne klone skjermene, slik at du ser det samme på begge, og så bare bruke touch-skjermen til å styre alt med

Evt så vil man få Asus EEE-keyboard (noe sånt i allefall) som får innebygd skjerm, og man kan styre det meste via den
    Det å klone skjermene krever en Scaler som thunderstorm77 nevner lenger opp i tråden, dette er ikke aktuelt for meg p.t.

Ja, jeg har en 17" touch i tillegg til TV. Det er flere muligheter for å kjøre 2 interfacer, men det er ikke mange som har klart det på en elegant måte og som er bakgrunnen for denne tråden. I tillegg har jeg satt som krav at det skal være greit/enkelt å bruke touch-screenen også.

* Ved avspilling av musikk vil jeg kun ha bilde på touch-screen
    * Ved avspilling av TV/DVD vil jeg ha kontrollene på touch-screenen og filmen på TV
    * Ved kikking på bilder vil jeg ha samme oppsett som på avspilling av film.

Jriver MediaCenter 14 er vel det som har kommet nærmest mine krav så langt, men det har dessverre ikke støtte for TV kortet mitt. Av andre MediaCentere har jeg testet Boxee, MediaPortal, XBMC, WMC og samtlige av disse feiler på en eller flere av mine "krav" eller er ustabile.

Vel, jakten fortsetter!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •