Lydkort med 5.1 utgang og True HD/DTS HD lyd?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydkort med 5.1 utgang og True HD/DTS HD lyd?

Hvis jeg skal kjøre HTPC løsningen min et hakk videre og installere en BluRay spiller trenger jeg også å ha en Dekoder for lyd slik jeg kan sende 5.1 lyd ut til min forsterker i HD kvalitet... Jeg har kun en 6-kanals inngang for ekstern dekoder som vil takle HD lyd. Har desverre ikke HDMI på forsterkeren

Noen anbefalinger for hvilke kort som har dette?

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RCS
    Hvis jeg skal kjøre HTPC løsningen min et hakk videre og installere en BluRay spiller trenger jeg også å ha en Dekoder for lyd slik jeg kan sende 5.1 lyd ut til min forsterker i HD kvalitet... Jeg har kun en 6-kanals inngang for ekstern dekoder som vil takle HD lyd. Har desverre ikke HDMI på forsterkeren

Noen anbefalinger for hvilke kort som har dette?
    Kommer an på om du tenker å bruke analog eller digital overføring til "forsterkeren".
    Er det en ren effektforsterker må det være analogt. I så fall fungerer for eks. asus xonar dx2 prikkfritt for meg. Da dekoder PC'en/blu-ray avspilleren til analoge signaler. Den har også rele som gjør at du ikke får høye "pop" lyder når du slår av/på PC'en.

Dersom du ikke har en ren effektforsterker og tenker å bruke digital out så ville jeg heller lagt pengene i et skjermkort med HDMI utgang som også har HD-lydstøtte. Problemet ditt da er at du må ha en ekstern prosessor som støtter de digitale signalene du sender ut. Vet ikke hvilke som støtter dette.

-TEK

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TEK
    Kommer an på om du tenker å bruke analog eller digital overføring til "forsterkeren".
    Er det en ren effektforsterker må det være analogt. I så fall fungerer for eks. asus xonar dx2 prikkfritt for meg. Da dekoder PC'en/blu-ray avspilleren til analoge signaler. Den har også rele som gjør at du ikke får høye "pop" lyder når du slår av/på PC'en.

Dersom du ikke har en ren effektforsterker og tenker å bruke digital out så ville jeg heller lagt pengene i et skjermkort med HDMI utgang som også har HD-lydstøtte. Problemet ditt da er at du må ha en ekstern prosessor som støtter de digitale signalene du sender ut. Vet ikke hvilke som støtter dette.

-TEK
    Jeg har en H/K AVR 7300 som jo er en komplett hjemmekino forsterker. Hvis jeg bruker løsningen din med Asus Xonar DX2 inn til forsterkeren og lar den fungere som en effektforsterker....Hvorfor ville du ikke valgt den løsningen?

Jeg må nok ha skjermkort uanstt, så mulig det blir et nyere ATI kort med HDMI ut...Men da må jeg koste på en DD med true HD lys odv... Hva vil en slik koste og hvor får man tak i det? Blir dette så mye bedre løsning egentlig? PCn er vel optimal til å prosessere HD lyd med om hardwaren og softwaren er kompatibel?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •