Terratec tv-kort og canal digital, ingen treff på kanalsøk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 56
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Terratec tv-kort og canal digital, ingen treff på kanalsøk

TV-Kort: Terratec Cinergy C PCI HD
    Cam : Dilog Conax CA module
    Operativsystem: Windows 7
    Mediacenter: MCE

Har fått koblet opp og alt ser egentlig greit ut, men når jeg søker etter kanaler så finner jeg ingenting, verken i MCE eller i TerraTec Home Cinema.

Noen som har tips om hva jeg må gjøre for å få driten til å fungere?

Har sjekket med CD og kortet mitt er ikke pairet så det burde vel egentlig fungere sånn helt uten videre...

Newcomer nataz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terra
    TV-Kort: Terratec Cinergy C PCI HD
    Cam : Dilog Conax CA module
    Operativsystem: Windows 7
    Mediacenter: MCE

Har fått koblet opp og alt ser egentlig greit ut, men når jeg søker etter kanaler så finner jeg ingenting, verken i MCE eller i TerraTec Home Cinema.

Noen som har tips om hva jeg må gjøre for å få driten til å fungere?

Har sjekket med CD og kortet mitt er ikke pairet så det burde vel egentlig fungere sånn helt uten videre...
    Fått til noe her? Skal jo i teorien fungere.. Er den CAM'en godkjent?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fortsatt ikke fått kortet til å fungere. Har testet litt med et FireDTV kort som jeg har fått lånt, og der finner jeg alle kanalene mine. Hadde litt problemer med scrambling av kanaler, men det ser ut til å fungere fint nå. Men har fortsatt lyst til å få Terratec kortet mitt til å fungere, så om noen har et knalltips eller to så setter jeg stor pris på det.
    Cam´en er et helt vanlig conax cam som jeg kjøpte på datakjeden: Komplett.no - Dilog Conax CAM, Jeg må kanskje skaffe meg en Cam som er Canal Digital godkjent?

Newcomer nataz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må kanskje skaffe meg en Cam som er Canal Digital godkjent?
    Ganske sikker på at du må det..

Anmeldelse fra komplett.no
    Terra Tec Cinergy fungerer utmerket med CD CAM
    2009-10-19Anmelder: Norseman

Kjøpte dette kortet og installerte det i PC'en med Win XP SP3 uten problemer. Har CD som kabelleverandør og nå når de leverer CAM så fungerer det helt problemfritt. Har nå fått med de nye digitale kanalene og de ekstra HD kanalene som CD sender. Bruker MediaPortal og Tv-Server for å se på TV med. Litt problemer med å se HD i MP, men det kan være litt svak HW på stue-pcen (AS Rock ION 330 BD). Som sagt veldig godt fornøyd med Terra Tec Cinergy C PCI & CI, HD-sup. Skal bestille et slikt kort til umiddelbart.
    Mamoz har et som er Canal Digital merket

Noen sier dette fra komplett fungerer, men kan ikke se at det er merket..

Rop ut om du får dette til å fungere Er meget ivrig på en slik løsning selv, da HD PVR fra canal digital kan brenne i h......

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nataz
    Ganske sikker på at du må det..

Anmeldelse fra komplett.no

Mamoz har et som er Canal Digital merket

Noen sier dette fra komplett fungerer, men kan ikke se at det er merket..

Rop ut om du får dette til å fungere Er meget ivrig på en slik løsning selv, da HD PVR fra canal digital kan brenne i h......

I helga greide jeg faktisk å finne kanalene med programmet som fulgte med TV-Kortet. Problemet var nå å få frem betalingskanalene. Fikk en feilmelding om at det var en feil på kortet eller noe. Mulig dette er noe som går seg til om jeg lar det stå på en "gratiskanal" over tid. Greide også å finne de fleste kanalene i Mediaportal, men fikk samme problem som over med at kanalene var scramblet

Med FireDTV kortet brukte jeg en CI-Tool som fulgte med driveren for å løse dette problemet og etter en stund var ikke dette noe problem lenger, fungerte fint uten tool'en altså.

Kommer nok til å kjøpe meg en Canal Digital Cam for å teste, litt kjipt at den er så forbanna dyr.
    Det beste her er nok å kjøpe Cam'en på Elkjop og få den paira med et nytt CD kort. Tror det er veldig lite vits i å kjøpe en Canal Digital Cam der kortet ikke er paira.

Kommer med updates når jeg vet mer

btw: For å finne kanalene måtte jeg søke med disse innstillingene:
    Frequency: 322000 Mhz
    Symbol rate: 6950

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I helga greide jeg faktisk å finne kanalene med programmet som fulgte med TV-Kortet. Problemet var nå å få frem betalingskanalene. Fikk en feilmelding om at det var en feil på kortet eller noe. Mulig dette er noe som går seg til om jeg lar det stå på en "gratiskanal" over tid. Greide også å finne de fleste kanalene i Mediaportal, men fikk samme problem som over med at kanalene var scramblet

Med FireDTV kortet brukte jeg en CI-Tool som fulgte med driveren for å løse dette problemet og etter en stund var ikke dette noe problem lenger, fungerte fint uten tool'en altså.

Kommer nok til å kjøpe meg en Canal Digital Cam for å teste, litt kjipt at den er så forbanna dyr.
    Det beste her er nok å kjøpe Cam'en på Elkjop og få den paira med et nytt CD kort. Tror det er veldig lite vits i å kjøpe en Canal Digital Cam der kortet ikke er paira.

Kommer med updates når jeg vet mer

btw: For å finne kanalene måtte jeg søke med disse innstillingene:
    Frequency: 322000 Mhz
    Symbol rate: 6950
    1. Ingen forskjell på Cam så lenge du ikke trenger en "orginal" CD Cam pga. pairing.

2. Under installasjon FireDTV får du spm. om "område", altså Cable_Norway el.l. Den filen du velger må på forhånd editeres med frekvensen for ditt kabelnett.

3. Grunnen til at FireDTV (DVB/C) virker i MediaCenter er at den emulerer seg som en /T (Bakkenett) tuner. Windows MediaCenter supporterer ikke digital kabel.

OW

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk det nye smartcardet fra CD idag og har fått gjort et søk i MediaPortal. Alt ser ut til å fungere \o/

Newcomer Njaal[NOR] sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av own
    3. Grunnen til at FireDTV (DVB/C) virker i MediaCenter er at den emulerer seg som en /T (Bakkenett) tuner. Windows MediaCenter supporterer ikke digital kabel.

OW
    Er det ikke slik at Win 7 media center nå støtter digital kabel. Via "Digital Cable Advisor" eller er det fortsatt bare for USA?

Newcomer liteglow sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Poster
    88
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Njaal[NOR]
    Er det ikke slik at Win 7 media center nå støtter digital kabel. Via "Digital Cable Advisor" eller er det fortsatt bare for USA?
    jeg kjører med samme opsettet her.
    canal Digital kort, CAM fra Komplett, Terratec Cinergy C HD .

Etter første forsøk i noen timer fant jeg 0 kanaler.
    Men takk til en post lengre opp om å stille symbol rate til 6950 så fant jeg endel kanaler.. men ikke alle.. og hvor er HD kanalene ?

Og hvordan får man dette til å funke i WIN7 MCE ??
    Hele poenget med å kjøpe dette kortet var jo for å bruke det sammen med MCE.

Tror snart jeg driter i hele oplegget å heller ser tv med analog kabel..
    Da slipper man å plagest så inni#¤%& for å få noe til å funke.

analog kabel og dual tuner i MCE funker ialefall utmerket.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytt til Dvbviewer, det funker. Hvis du absolutt vil bruke WMC, bruk dvblogics bridge. Mange rapporterer dog at det er ustabilt.

Virker ikke som MSoft prioriterer dvb i Europa ...

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Poster
    88
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Bytt til Dvbviewer, det funker. Hvis du absolutt vil bruke WMC, bruk dvblogics bridge. Mange rapporterer dog at det er ustabilt.

Virker ikke som MSoft prioriterer dvb i Europa ...

Heisann

Jeg fant DVBlogic siden før du nevnte den faktisk.
    Den skulle vistnok kunne lage en "virtuell" tuner DVB-S slik at mediacenter finner den og tror den er DVB-S , men tilfellet er at det er en DVB-C som jeg har.

Men jeg har lastet ned DVBLink TVSource 1.0.2.
    Og jeg må si jeg ramlet HELT av lasset her..
    Jeg installerte programmet, å får opp en merkelig meny med TV-Source og tuner #1 , #2 , #3, #4. men overhode ingen som helst måte å scanne etter kanalene på ???

Hva er egenentlig poenget med denne virtuelle tuneren når jeg ikke kan stille QAM, frekvens osv..

Når jeg starter MCE, så finner den 4 nye tunere..
    Jeg kan da velge å scanne etter kanaler, MEN det er ikke Canal Digital Kabel kanaler som kommer frem, men Satelitt

Jævlig irriterende at ikke MCE ikke har support for DVB-C, noe som brukes i hele landet..
    Komplett.no var helt utsolgt for DVB-C kort før Jul, så lurer på hvor mange andre som egentlig plages med å få se CD kanalene ?

Når jeg stiller inn manuelt kanalsøk på programmet som fulgte med, får jeg frem alle kanalene (nesten) .. men når jeg åpner en HD kanal, så fryser hele programmet, å jeg må restarte det..

Har sittet nermest "låst" fremfor begge datamaskinene nå helt siden lørdagsmorgen for å få dette til å funke.....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av liteglow
    jeg kjører med samme opsettet her.
    canal Digital kort, CAM fra Komplett, Terratec Cinergy C HD .

Etter første forsøk i noen timer fant jeg 0 kanaler.
    Men takk til en post lengre opp om å stille symbol rate til 6950 så fant jeg endel kanaler.. men ikke alle.. og hvor er HD kanalene ?
    Vet ikke om dette er problemet, men jeg hadde store problemer med å finne kanaler og sleit med scrambling da jeg testa med en ikke-godkjente CD CAM. Da jeg fikk kjøpt meg en CD godkjent cam så fant jeg alle kanalene og hadde ingen problemer med scrambling. Men, dette kan jo være tilfeldig....

Og hvordan får man dette til å funke i WIN7 MCE ??
    Hele poenget med å kjøpe dette kortet var jo for å bruke det sammen med MCE.
    Hvorfor vil du bruke MCE egentlig? Har også testet en del med det og har dratt den konklusjonen at det er skikkelig rævva(som alt anna m$ lager) i forhold til alt anna som finnes.

Prøv mediaportal. Anbefaler v 1.1 beta. For meg fungerer dette nesten helt perfekt, sliter med at TV'en fryser i ny og ned, men tror det er pga noe anna..

Terra

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    liteglow, jeg har ikke prøvd det. Og jo mer jeg leser om det, jo mindre har jeg lyst til å bruke mediasenter-skallet og heller bruke DVBViewer alene (som faktisk også har mediesenter interface.

/S

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Poster
    88
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

hmm skjønner at folk her ikke er så veldig tilhengere av MCE :P

Jeg har brukt MCE siden 2005 ca.. hver eneste dag.
    Fikk MCE vista som var en stor forbedring.
    Og nå bruker jeg MCE WIN7 som er en enda større forbedring.

Har ALDRi opplevd at maskinen låser seg i MCE !
    har aldri opplevd at noe program slutter å funke, eller at noe blir feil i opptak\kanaler osv..

Så jeg ser ikke helt hva som er problemet med MCE (jeg personling) !
    MCE trenger du bare installere og bruke rett ut fra esken..

Mens derimot har jeg tatt en titt på alternative løsninger, der jeg må konfigurere, kalibrere og stille inn en hel drøss med instillinger, samt codec osv.

Jeg har endel erfaring på data, men har desverre minimalt med tid til overs for å plagest med TV`n i huset.

I tilleg sitter det en kjærring og 2 barn som MÅ ha tv umiddelbart når det trengs 8)

Forutenom det, så har jeg også MyMovies, Webguide, og X-10 mControl smarthome som kjører i MCE.
    Dette funker ikke i noe annet som jeg vet om (men nå vet jeg jo ikke alt dah hehe)

mControl styrer jeg hele huset med, TV, lys, utelys, hus temperaturer, Strøm overvåking osv..
    Dermed er jeg litt "låst" til å fortsette med MCE.
    I tilleg synes jeg muligheten for å bla opp mobilen å sette TV på opptak igjennom 3G nettet er helt uberfenomenalt :-)

Så konklusjonen min blir egentlig at jeg må legge hele DVB-C prosjektet under isen helt til MS begynner å støtte DVB-C i Norge !
    det suger no jævli .. men men ..

Jeg har forresten store problemer med å få HD kanaler til å funke med Home Cinema, så jeg ser ikke helt at jeg orker mere feilsøking nå.
    Når det trossalt funker på en stanard HD dekoder fra CD (hater den, men dn funker) .

Men takker igjen for utrolig my hjelp og gode svar fra AV-forumet, etter mye søking å leting

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom jeg har forstått (ikke skyt meg hvis jeg tar feil), må man ha for eksempel DVBViewer i bunn, og bruke DVBLogics programvare i tillegg for å få dette til å fungere i MCE. Det finnes også gratis-programvare (Dvbviewer koster 15€, eller omtrent 125kr).

Det er mange som rapporterer at kanalskifte blir tregt, og alt ustabilt. Det er derfor jeg tror en del som bruker TV kutter ut MCE helt. I tillegg funker det ikke helt optimalt med HD via Blu-ray, der man må ha PowerDVD for å få HD-lyd bitstream.

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Poster
    88
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Ettersom jeg har forstått (ikke skyt meg hvis jeg tar feil), må man ha for eksempel DVBViewer i bunn, og bruke DVBLogics programvare i tillegg for å få dette til å fungere i MCE. Det finnes også gratis-programvare (Dvbviewer koster 15€, eller omtrent 125kr).

Det er mange som rapporterer at kanalskifte blir tregt, og alt ustabilt. Det er derfor jeg tror en del som bruker TV kutter ut MCE helt. I tillegg funker det ikke helt optimalt med HD via Blu-ray, der man må ha PowerDVD for å få HD-lyd bitstream.
    Jeg kommer ikke til å kutte ut MCE..
    Derimot kutter jeg helt og holdent ut alt som heter DVB-C igjennom data.
    Og går heller tilbake igjen til Canal Digital sin box som har utmerked kvalitet.

Så da står jeg med et Terratec PCI kort, mec CI port, og et Conax CAM modul til Canal Digital til salgs :roll: eller at jeg lar det ligger på hylla helt til MCE kommer med en DBV-C update..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DVBLink TVSource + Win7 MCE = OK

Dette funker helt fint med siste versjon av DVBLink TVSource.
    Ikke gi opp.

F

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Poster
    88
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fermate69
    Dette funker helt fint med siste versjon av DVBLink TVSource.
    Ikke gi opp.

F

Jeg har nå fått mitt system opp å gå
    Takker for en super guide jeg fikk et tips om.

Nå funker ALLE mine kanaler helt utmerket på WIN7 MCE 8)

eneste ulempen er at man er låst til å kun se på 1 kanal pr gang..
    Skal jeg ta opp kan jeg heller ikke se noe annet.

Og jeg mangler guide på NRK3, og 2-3 andre kanaler.

Men ellers funker alt SUPERT 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er vel ikke mulig å legge inn kanaler manuelt? Jeg bruker mediaportal og der har søket vanskeligheter med å finne tv2. Men, er veldig lett å fikse dette med å legge inn kanalen manuelt. Om du trenger kanalnr, frekvens ol så kan jeg godt sende deg dette i en PM

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Guide

# Hva med en link til guiden?

# Sett inn en tuner til så kan du se på noe annen mens du spiller inn (eller spille inn 2 samtidig)

# Microsoft sin Guide inneholder ikke alle kanalene i norge.
    Det er en av grunenne til å bruke andre produkter forran. Du kan henete guidedata fra med XMLTV på de du mangler, utfordrige er å få det inn i MCE..

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •