Terratec tv-kort og canal digital, ingen treff på kanalsøk - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 56
    Newcomer liteglow sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Poster
    88
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Følger du denne guiden så funker ALT når du er ferdig

GET kabelTV og Windows Mediasenter - Mspc

Jeg trengte ikke å gjøre noe manuelt extra for å finne alle kanalene.
    Har 7 HD kanaler som alle funker utmerket !

det ENESTE negative med MCE vs. Canal Digital boxen.
    Det er at det er lite Dolby Digital lyd på kanalene.

På Canal Digital sin box er det Dolby Digital lyd på nesten alt av kanaler, filmer, reklamer osv..

Så nå må jeg leve med lyd i sidehøytalerne, mens jeg ellers hadde mest lyd i Senter høytalern..
    Noe som er mest normalt !

men men... opptak funker smertefritt.
    Har også WebGuide3, der kan jeg gjøre opptak igjennom internett, eller på mobilen.
    Der kan jeg også streame programmer
    Så når jeg var på ferie i Hellas streamet jeg NRK igjennom en internettcafe

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kanalskifte raskt? Kan man benytte to dvb-c enheter? (dvs ta opp på en og se på en annen kanal?) Hvordan er stabiliteten?

Ser ut som man kan integrere powerdvd i WMC så mulig jeg må prøve dette.

/S

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Poster
    88
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Er kanalskifte raskt? Kan man benytte to dvb-c enheter? (dvs ta opp på en og se på en annen kanal?) Hvordan er stabiliteten?

Ser ut som man kan integrere powerdvd i WMC så mulig jeg må prøve dette.

/S
    Kanalskifte er kjapt som det skal være !
    Det er såklart 1-2 sekunder lagg, men helt tilgivelig

Alt funker stabilt !
    Har brukt det noen måneder nå, pr dags dato har jeg enda ikke gjort en reboot !

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å "kjapt" teste ut dette, men jeg har tidligere fjernet WMC så måtte legge til denne igjen. Fikk da følgelig fatal error under oppstart.:???: Når jeg endelig kom inn fikk jeg fortsatt ikke startet WMC. Det endte med full reinnstallasjon.:cry: Slik gikk nå søndagen, men etter å ha innstallert alt, lagt inn DVBLogic, alt vel og mye enklere enn å styre med Mediaportal i alle fall. Sleit litt med setupen av MC tvguide, som viste seg å være fordi WMC ikke fant internettilkobling, bare de komponentene ble innstallert gikk det som en drøm. Rask kanalzapping (i forhold til mediaportal, som kan være en pine faktisk). Avsluttet kvelden med å legge inn MyMovies, og selv om jeg eksperimenterer så ser det ganske imponerende ut. Du lager en database over filmene dine, legger inn kobling til der du har lagret filmen (i mitt tilfelle på serveren i ISO-format). Det er vel omtrent der jeg stoppet i går. Jeg må teste om DVD'er blir startet i MC og BD i Powerdvd, få lagt inn fjernkontroll, i tillegg mangler jeg noen kanaler (Discovery, TVN HD, BBC Lifestyle, og et par mindre viktige).

Det ser ut som dette blir satt i produksjon (etter å ha fiklet med andre løsninger i lengre tid).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av liteglow
    Følger du denne guiden så funker ALT når du er ferdig

GET kabelTV og Windows Mediasenter - Mspc

Jeg trengte ikke å gjøre noe manuelt extra for å finne alle kanalene.
    Har 7 HD kanaler som alle funker utmerket !

det ENESTE negative med MCE vs. Canal Digital boxen.
    Det er at det er lite Dolby Digital lyd på kanalene.

På Canal Digital sin box er det Dolby Digital lyd på nesten alt av kanaler, filmer, reklamer osv..

Så nå må jeg leve med lyd i sidehøytalerne, mens jeg ellers hadde mest lyd i Senter høytalern..
    Noe som er mest normalt !

men men... opptak funker smertefritt.
    Har også WebGuide3, der kan jeg gjøre opptak igjennom internett, eller på mobilen.
    Der kan jeg også streame programmer
    Så når jeg var på ferie i Hellas streamet jeg NRK igjennom en internettcafe

Hehe. Den guiden er det jo jeg som har skrevet. (Men for GET. -Du er velkommen til å lage en tilsvarende for Canal Digital)

Men fortell mere om WebGuide3!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Poster
    88
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fermate69
    Hehe. Den guiden er det jo jeg som har skrevet. (Men for GET. -Du er velkommen til å lage en tilsvarende for Canal Digital)

Men fortell mere om WebGuide3!
    Da takker jeg så veldig mye

Hadde egentlig gitt opp alt håp med CD på pc.
    Men så fikk jeg et tips fra facebook om denne guiden.

Det er ikke noe som trengs å forandre på egentlig.
    Jeg har Canal Digital igjennom kabel tv.. DVB-C !

Og jeg fulgte din guide fra start til slutt nøyaktig slik det stod.
    Det endte opp med at alt funket helt perfekt !

Som sakt er det eneste jeg mangler nå guide på noen få kanaler.
    Men ellers er det genialt :-)

jo btw, jeg savner som sakt før dolby digital lyd på dem vanlige sendingene.
    Vurderer å få enda et CD kort, slik at jeg kan se flere kanaler samtidig som jeg tar opp en film etc.

webguide til MCE gjør at du kan sette på opptak igjennom internett.

WebGuide - Streaming TV, Remote Scheduling and Media Sharing for Windows Vista and Media Center

suverent program til MCE

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, jeg sliter med at DVBLogic ikke finner et par kanaler, det virker nesten som en transponder mangler. Jeg har forsøkt å søke det opp man fant lite.

Et alternativ er å installere annen programvare, men det er litt kjipt å forkludre pc'en med flere programmer enn man trenger.

Noen som vet transponder, QAM osv til Discovery Channel (SD), TVN HD, Animal Planet (HD & SD), BBC Lifestyle, MTV?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nedstrippet guide til CD

Det er jo det samme Fermate69, bare at du slipper å legge inn boxid.
    Å? kjører du kortleser/ACamd/NewCS for Canal Digital også?

Hvorfor bruker du ikke en (Hardware) CAM og slipper unna hele denne problematikken?
    (Bare WMC og TVSource)

Med guide mente jeg en nedstrippet versjon av GET guiden ja, slik at CD folk slipper å knote med softwareCAM når det ikke er nødvendig

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, jeg sliter med at DVBLogic ikke finner et par kanaler, det virker nesten som en transponder mangler. Jeg har forsøkt å søke det opp man fant lite.

Et alternativ er å installere annen programvare, men det er litt kjipt å forkludre pc'en med flere programmer enn man trenger.

Noen som vet transponder, QAM osv til Discovery Channel (SD), TVN HD, Animal Planet (HD & SD), BBC Lifestyle, MTV?
    Er det transponder lista (For Canal Digital) som følger med TVSource du bruker nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men hva med Guide data?

Men jeg har et annet spørsmål til dere som kjører DVBLogc TVSource:

Hva med guide data?

Microsoft tilbyr som kjent ikke guide data til alle kanaler (mangler feks FEM og NRK3 osv)

Disse guidedataene er mulig å skaffe fra andre steder (feks fra mspc.no) og ta ned på XMLTV format

Dette formatet skal TVSource kunne lese og integrere slik at du kan velge guidedata kilde for hver enkelt kanal.

Dette har jeg ikke fått til å virke ennå og vil gjerne høre om noen andre har erfaringer/løsninger her.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man vil se på en kanal og ta opp på en annen trenger man to DVB-C tunere. Skal du bruke HW CAM trenger du 2 CAM'er, to kort og to CI, så vidt jeg kan se. Kanalene er spredt over mange transpondere, så to tunere er helt nødvendig for å få fullverdig PVR funksjonalitet.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det transponder lista (For Canal Digital) som følger med TVSource du bruker nå?
    Jepps, søkte opp og fant en annen liste oppdatert i mars 2010 på forumet til dvblogic, men den var helt lik den jeg allerede har. Med tanke på XMLTV har jeg ikke kommet dit enda, for å være ærlig er discovery viktigere enn FEM.

Fant det ut, manglet to transpondere; 290000 & 442000

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at du har litt mer XMLTV-erfaring enn meg Fermate69, siden du ikke får det til kanskje jeg skal vente? 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3 Svar

# CAM'er:
    Ja det er riktig at du trenger en HW-CAM for hver tuner. Jeg brukte en HW-kortsplitter til dette (Smart-Wii) da jeg kjørte Canal Digital.
    Jeg forstår da hvorfor du bruker softcam løsningen, -som en kortsplitter da.

Men har du prøvd dette i praksis?
    Jeg sliter nemmlig med å kjøre to PCer (med hver sin tuner) mot samme NewCS server (plassert på en egen serverPC)

OBS
    Terratec driverne (til H7-USB ihvertfall) tåler ikke å kjøre 2 tunere på samme PC ennå. (Jeg har 7 stk av dem som venter på nye drivere)

Ellers så er det ikke mulig å ta opp fra to kanaler på samme tuner selv om de er på samme transponer så vidt jeg vet.. (Ivertfall ikke med WMC)

# Transponder frekvenser
    Så bra du fant de manglende transponderne. Ville være fint om du hjalp kommende CD brukere å slippe unna disse problemene ved å legge ut en korrekt liste.
    (Gjerne sammen med Guiden jeg etterlyser )

#Guide
    Men bruker ikke CD en Conax CAM? Må ikke NewCS settes opp litt anderledes enn for GET da?

#XMLTV
    Joda jeg har litt XMLTV erfaring fra den tiden da en måtte bruke Bladerunner til å få guidedata inn i WMC (Huff)
    Står litt om det her:
    http://avforum.no/forum/digitalt-bak...naler-mce.html
    'Konfigurering av xmltv' delen gjelder vel forsåvidt fremdeles så det å få ned XMLTV guide dataene burde gå greit. (Supporterer deg gjerne på det)

Det er å få TvSource til å lese dem inn som jeg trenger hjelp på.
    Ofte greit å få nye øyne til å se.
    (Jeg har lovet meg selv å skrive en guide på dette om vi får det til å virke )

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    #
    OBS
    Terratec driverne (til H7-USB ihvertfall) tåler ikke å kjøre 2 tunere på samme PC ennå. (Jeg har 7 stk av dem som venter på nye drivere)

Ellers så er det ikke mulig å ta opp fra to kanaler på samme tuner selv om de er på samme transponer så vidt jeg vet.. (Ivertfall ikke med WMC)
    Nei, kanskje ikke WMC, men det er mulig i annen programvare. Jeg er ikke imponert over Terratec sine drivere. Jeg har brent av mange tusen på tunere (gjorde en liten bommert med kassen (lavprofil), så tenkte at USB-kort var tingen, kjøpte to som viste seg å være notorisk ustabile, kjøpte dermed et PCI-kort og modifiserte dem til å passe i kassa (hadde ett fra før)). P.t. har jeg funnet stabile drivere til PCI-kortene, men det er ikke de nyeste for å si det slik... Tør ikke å oppgradere driverne, da jeg gjorde det forrige gang krasjet alt hele tiden. Hadde jeg hatt fullprofil hadde jeg nok valgt noe langt vekk fra Terratec. USB-tunerne ligger i en skuff sammen med andre feilkjøp. 2k inkl frakt ut av vinduet.

# Transponder frekvenser
    Så bra du fant de manglende transponderne. Ville være fint om du hjalp kommende CD brukere å slippe unna disse problemene ved å legge ut en korrekt liste.
    (Gjerne sammen med Guiden jeg etterlyser )
    Sendte filen til Oberon @ Dvblogic, så jeg håper den blir tatt inn i fremtidige utgivelser av DVBLogic.

#XMLTV
    Joda jeg har litt XMLTV erfaring fra den tiden da en måtte bruke Bladerunner til å få guidedata inn i WMC (Huff)
    Står litt om det her:
    http://avforum.no/forum/digitalt-bak...naler-mce.html
    'Konfigurering av xmltv' delen gjelder vel forsåvidt fremdeles så det å få ned XMLTV guide dataene burde gå greit. (Supporterer deg gjerne på det)

Det er å få TvSource til å lese dem inn som jeg trenger hjelp på.
    Ofte greit å få nye øyne til å se.
    (Jeg har lovet meg selv å skrive en guide på dette om vi får det til å virke )
    Hvis du hjelper meg med å få satt opp xmltv,exe til å laste ned tvguide-filer hvert døgn skal jeg prøve meg. Skal se på urlen når jeg kommer hjem. Innser at tom EPG er lik "frustrert frue".

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flere ting

# 2 tunere
    Et tips kan være å teste ut 2 tunere på ukodede kanaler (TV3 pleide å være ukodet på CD så vidt jeg husker)

Terratec H7 (USB) fungerer helt stabilt og fint hos meg så lenge jeg kjører kun en tuner pr PC

# Guide & Transponder
    Jeg ser at jeg allerede har lagt ut ett skjelett på en CD guie:
    Canal Digital kabelTV og Windows Mediasenter - Mspc
    Send meg transponer filen din så kan jeg legge den inn der

# XMLTV
    Ja vi kan godt ta et felles prosjekt på å få opp guidefeed (XMLTV) på TVSource
    Jeg vil da skrive en guide samtidig så jeg foreslår at vi flytter oss hit:
    XMLTV + DVBLink (TVSource) + W7

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benyttet eldgamle drivere til terratec, ment for vista. Men det ser ut til å fungere med to tunere (1.1.0.301). Det virker som zappingen går litt saktere og får en bug her og der, men såfremt det ikke er verre enn det er nå, så går den nok i produksjon snart. Orker ikke å vente på at terratec får ut fingeren.

Mtp XMLTV, denne kan gjøre om XML'en til ulike "character sets". Har du prøvd å bytte mellom utf-8 og ISO-8859-1?

Main Page - XMLTVDoc

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei har ikke testet med ulike characther sett.

Jeg mener imidlertid at TvSource leser xml filen for valgene kommer opp i server oppsettet.
    Men jeg får ikke noe guide data i guiden inne i MC.

Har laget ferdig guidefeed delen av guiden i går kveld:
    XMLTV og DVBLogic TvSource - Mspc

Så nå er det bare å kjøre ivei med tester

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikek Win 7

Liteglow:
    Webguide3 supporterer desverre ikke Win 7 så det blir ikke noe testing på meg.

Hva med denne her:
    FatAttitude

Noen her som har testet den?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •