en liten case her:

greide for et par dager siden å lure til meg en av de siste lx5090, denne har muligheten til 1:1 piksel ved tilkobling av pc med hdmi kabel på oppløsningene 1080p/i hdmi kabel. dette må aktiveres i meny på tv under hdmi inngang/signal type/ video eller pc, det er her det blir trøbbel/tungvingt. når jeg setter den til pc så blir signalet fra pcen til tven som den skal være ingen overscan osv. men når jeg vil se på tv igjen og bytter kilde på reciveren står jo forsatt signal typen på tven til pc. og det blir jo feil for da bør jo den stå til video, så må jeg hver gang jeg bytter mellom pc og tv må jeg bytte signal type på tven. har løst dette problemet midlertidig med å kjøre ned oppløsningen på pcen til 720p da er det ingen overscan(jo, var det men var en quick fix i nvidia kontroll panel, dette funker ikke på 1080p) og trenger da ikke å sette signal typen på tven til pc. så da kan jeg bytte mellom pc til tv, ps3 uten å måtte sette signal type hver gang. 720p er egentlig en grei oppløsning til pc bruk surfing, spotify osv. 1080 blir litt vanskelig å lese til tider, så det er helst når eg skal se film via pcen at oppløsningen trenger å stå til 1080. men uannsett det må jo være enn eller måtte til å få tv til å skjønne at selv om den har bare en hdmi kabel inn så kommer det forskjellige signal typer fra den kabelen. at f.eks reciveren gir beskjed, når det kommer et pc signal og når det kommer et video signal? alt av kilder går inn i reciver med hdmi kabler, ut fra reciver til tv går det en hdmi kablel.

pc: acer revo 3600
reciver: pioneer lx51
tv: pioneer lx 5090

på forhånd takk:-D
mvh André