I tvil om oppgradering...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

I tvil om oppgradering...

Står nå mellom to valg...enten selge min AVR 1803 for 2500 kr (niceprice til kompis) + at jeg selv har 1500 kr til å kjøpe Cambridge Azur 540R med muligheten den har for pre out. Har en gammel new class A (Technics 2X90W SU-V7 20 år gammel) forsterker som er veldig strømsterk som kan drive mine Dali 6006 bedre. MEN, så har jeg også hatt litt lyst til å gjøre noe med bildet! Låner min fars HPVP 6110 projektor når jeg skal se film på storskjerm, og jeg er ikke fornøyd med bildet fra min Denon DVD 900 med 8 meter Monster SV-500 S-video kabel.
    Jeg har en IMB PIII 800 Mhz standard PC med 64MB grafikk kort (usikker på merke, men den har faktisk DVI!), som jeg evt. vil kjøpe lydkort til og 10 m VGA kabel. Vil jeg oppleve bedre bildekvalitet enn med Denon DVD 900? Jeg vet det grafikk kortet ikke er så veldig hot nå lenger, men det bør vel holde til 800X600 uten noe annet enn WIN DVD 5.0 (null filter og slikt)? Har tenkt å kjøpe bedre grafikk kort etterhvert. Lyden skulle vel heller ikke bli så mye dårligere? Skal evt, kjøpe Terra Tec Aueron 7.1 space lydkort med optisk ut.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: I tvil om oppgradering...

Sitat Opprinnelig postet av ProtoType
    Skal evt, kjøpe Terra Tec Aueron 7.1 space lydkort med optisk ut.
    Dersom du bare skal benytte TOS-link til en flerkanalsforsterker så trenger du ikke et 7.1 lydkort. Selv har jeg Sky-modellen for 5.1, men også det kan anses for "overkill" dersom du bare er ute etter optisk utgang (TOS-link).

Flere her på forumet mener at lydkortet "Nightinggale Pro 6" fra Clas Ohlson er nok dersom du kun er ute etter en optisk utgang.

Pengene du sparer på lydkortet kan du jo legge i et 9x00 ATI Radeon basert skjermkort. Du må imidlertid sjekke om hovedkortet ditt basert på PIII har AGP. Hvis ikke går du for et PCI-basert ATI-skjermkort.

Hvorvidt PIII 800 MHz er tilstrekkelig for WinDVD kommer ann på om du har en "ren installasjon" av WinXP og om du velger å ikke benytte enkelte funksjoner i f. eks. WinDVD6:

Recommende requirements: For DVD Audio Pack, PIII 1GHz is recommended. For Trimension function, P4 2.8GHz is recommended. For WMV HD playback, P4 2.4G is minimum request. P4 3.0G is recommended.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da går jeg for 5.1 kortet. Vil helst ha 192 kHz på lyddelen. Pc´en har AGP port ja, og er lagt inn med helt ren Windows 2000 PRO. Og da kun WINDVD.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BTW: Ser at Win DVD 5.0 støtter DVD audio! Hva kreves av et lydkort for å få til dette? Et med 6.1/5.1 utganger i RCA til reciever eller kan man kjøre det via optisk? (Tvilsomt?)

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProtoType
    BTW: Ser at Win DVD 5.0 støtter DVD audio! Hva kreves av et lydkort for å få til dette? Et med 6.1/5.1 utganger i RCA til reciever eller kan man kjøre det via optisk? (Tvilsomt?)
    Du får ikke DVD-audio digitalt til reciever av frykt for kopiering. Tror denon-link er den eneste "standarden" som får ta ut DVD-audio og SACD digitalt til reciever...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lang nok VGA kabel, men jeg dro pc´en nærme projektoren og prøvde med den 1 meter lange kabelen jeg hadde bare for å teste bildet! Må si jeg så stor forskjell! Med S-VIDEO (Monster SV500) så blir bildet mer kornete/"grøtete". Med VGA var bildet nesten støyfritt, mye mer behagelig å se på, skarpere bildet, bedre farger, bedre kontrast og mer "flimmerfritt"! Er helt solgt til HTPC nå! Og dette selv med et litt eldre 64MB grafikk kort! Må spare litt, men HTPC blir fremtiden hos meg! 10 meter kabel og lydkort så er jeg der!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •