Ny HTPC - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27

Tråd: Ny HTPC

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Tokk rådet til Orso og bestilte en HTPC fra Petter Ulriksen. Så får jeg bruke denne til å lære meg opp. Skal bli morro.
    Du verden. Noen som hører på mine råd! Du får komme med noen bilder og inntrykk når den er i hus.

Det er mye å sette seg inn i til og begynne med på software siden. Selv bruker jeg J.River til musikk og PowerDVD med AnyDVD (fjerne soneinndeling og reklame) til film. Brukervennlig og enkelt. J.River støtter både ASIO og WASAPI.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Du verden. Noen som hører på mine råd! Du får komme med noen bilder og inntrykk når den er i hus.

Det er mye å sette seg inn i til og begynne med på software siden. Selv bruker jeg J.River til musikk og PowerDVD med AnyDVD (fjerne soneinndeling og reklame) til film. Brukervennlig og enkelt. J.River støtter både ASIO og WASAPI.
    Virket som et godt råd da jeg ble klar over at jeg ikke hadde nokk kunskap til å lage det selv. Petter Ulriksen har så langt gitt et veldig godt intrykk og jeg gleder meg til den kommer i hus. Skal da få lakt ut noen bilder.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min nye HTPC inn døra i dag. Ferdig snekkret sammen av Petter Ulriksen. Lekker å se på med sitt Chieftec HM-01 kabinett, og faktisk ikke komplisert å bruke (sålangt). Har fått prøvd ut noe, men har mye igjen, og dagene fremover vil vise om jeg har gjordt rett i å gå denne veien. Det ser ihvertfall bra ut så langt.

Regner vel med at jeg om ikke lenge vil ha en htpc og en venylsnurrer. Resten er jo unødvendige bokser. HTPC spiller bd, dvd, cd, + streamer musikk og filmer.

Legger ved et bilde av Chieftecen sammen med min relativt nye Marantz av8003.

Innholdet i htpc ble som følger:
    AMD Athlon 2.7GHz Tre kjernes CPU
    > 4GB DDR3 minne
    > 1,5 TB harddisk
    > Blu Ray / DVD / CD Brenner/leser
    > ATI Radeon 5750 passivt kjølt skjermkort med HDMI bilde og ekte
    > streamet HD lyd ut
    > 550W Strømforsyning (kraftig, for evt. fremtidige oppgraderinger)
    > Noctua CPU kjøler + Noctua kabinettvifter (4 stk)
    > Windows Home Premium 64 Norsk

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spesiell grunn til at du ikke valgte et vifteløst HFX kabinett? Skal du bruke HTPCen til spilling?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går helt utmerket å få et kabinett med vifter til å bli stillegående. Jeg ble akkurat ferdig med min, og du må legge hodet nærme kabinettet for å høre om PC`en er på eller av. Jeg bruker en i7 prosessor, og ligger fortsatt på behagelige 35-37 grader - mao muligheter for klokking om behovet skulle melde seg.

Den største fordelen med vifter er at man slipper stillestående luft i kabinettet med påfølgende oppbygging av varme. Harddiskene, CPU og strømforsyning holdes kjølig, noe som defintivt er en fordel.

Vifteløse kabinetter og strømforsyninger pleier også å være dyrere ift. ytelse.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det går helt utmerket å få et kabinett med vifter til å bli stillegående. Jeg ble akkurat ferdig med min, og du må legge hodet nærme kabinettet for å høre om PC`en er på eller av. Jeg bruker en i7 prosessor, og ligger fortsatt på behagelige 35-37 grader - mao muligheter for klokking om behovet skulle melde seg.

Den største fordelen med vifter er at man slipper stillestående luft i kabinettet med påfølgende oppbygging av varme. Harddiskene, CPU og strømforsyning holdes kjølig, noe som defintivt er en fordel.

Vifteløse kabinetter og strømforsyninger pleier også å være dyrere ift. ytelse.
    Ja, klar over det. Store Noctua vifter skal være svært stillegående. Men like stillegående som vifteløs blir det ikke. Men setter man HTPCen i et skap, hører man uansett ingenting. Og du har gode poenger med at man slipper stillegående luft og det er nok bra for levetiden på innmaten. Temperaturen i min vifteløse ligger kanskje litt høyt, men kommer til å oppgraderr den til våren med SSD og noe mer pipes til kjøling. Det vil gjøre mye. Bruker nå en 65W firekjerne CPU. Brukte en periode en 45W CPU og da steg ikke temperaturen noe særlig høyere enn 40c. Det er bra når det ikke er noen vifter.

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Spesiell grunn til at du ikke valgte et vifteløst HFX kabinett? Skal du bruke HTPCen til spilling?
    Strengt tatt pga. anbefaling fra Petter Ulriksen og pris. Jeg må si at jeg er fornøyd, jeg må helt bort til boksen for å høre viftene.

Er foresten meget fornøyd med kundebehandlingen, og oppfølgingen til Petter Ulriksen, så må takke Orso for en god anbefaling der.

Jeg kommer neppe til å spille på den (ikke tanken ihvertfall). Har en x-box til det.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •