Lyd og bilde fra PC direkte til TV ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd og bilde fra PC direkte til TV ?

Hei!

Jeg er på jakt etter et produkt som kan overføre lyd og bilde fra min pc eller mac trådløst direkte til en "boks" som står koblet sammen med tv. Jeg vil kunne starte film/spotify/youtube eller hva jeg måtte finne på å gjøre på min pc, og så kunne vise bildet på tv skjermen og lyd utfra surround anlegg. uten å koble pc til tv/surround med kabel.

Så langt har jeg funnet en haug med mediaplayers som, alle som en har et eget interface hvor man må finne filene i nettverket for så å spille de av. Det vil jeg IKKE ha. jeg vil gjøre alt direkte fra PC og ikke være begrenset av støtte for filformater osv.

Det eneste produktet jeg har funnet som løser problemet er dette: D-Link PC-onTV. Men det har fått dårlig reviews av brukere og jeg har generelt dårlig erfaring med D-link produkter.

Finnes det andre??
    Jeg begynner å tro kanskje ikke finnes??

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en Mac Mini?
    Ja, det er en datamaskin og kan kobles i nettverk. Men den kan gjøre "alt" og tar ikke mer plass enn en mediaspiller. Koble den til TV/receiveren med HDMI, og kost på deg trådløst tastatur+mus og du er i mål. Har du iPhone eller iPod Touch kan den brukes som mus+tastatur også.

Men du får ta mitt ord med en klype salt, jeg er blitt mac-frelst ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Hva med en Mac Mini?
    Jeg har vært inne på det, og er forsåvidt glad i mac selv. Men en mac mini blir jo litt som å installere enn HTPC om enn i lite format. Og jeg har da fremdeles et "interface" jeg må inn på for å finne filer igjen osv.

Det jeg gjør i dag er å koble laptop til TV/surround med kabel. For så å styre det hele fra sofaen via AirMouse på iPhone (som forøvrig fungerer supert). Det er bare at jeg er skikkelig lei av å løpe fram og tilbake og koble til og fra med kabler. Jeg kunne tenke meg å snurre film rett fra sofaen.

Synes nesten det er rart at ikke markedet flommer over av produkter som gjør dette for meg, men det finnes sikkert en grunn

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett på AppleTV? Jeg har en mediaserver som streamer bilder, musikk og filmer fra den til trådløse klienter (aka AppleTV). Musikken kan jeg route fra hvilken som helst Mac i huset (må ikke være mediaserveren) til AppleTV, som da virker som en AirTunes. Spotify streames via Airfoil. Filmer streames også trådløst fra f.eks. mediserver. Det meste her styres også fra iPod / iPhone via Apps. Har du lest deg opp og funnet ut at dette er en løsning du ikke vil gå for så er jo det fair, men har du ikke satt deg inn i mulighetene til dette så kan det være du går glipp av en ytterst brukervennlig og stabil løsning...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Har du sett på AppleTV? Har du lest deg opp og funnet ut at dette er en løsning du ikke vil gå for så er jo det fair, men har du ikke satt deg inn i mulighetene til dette så kan det være du går glipp av en ytterst brukervennlig og stabil løsning...
    Jeg har ikke lest meg opp mer på appleTV enn at jeg har sett et par gjennomganger på youtube og tror jeg har forstått sånn noenlunde hva det dreier seg om. Men det er jo i praksis enn HTPC det også?

Jeg prøver å unngå eget interface, og alle mediaplayere, HTPC og Epleprodukter jeg har sett som streamer trådløst har det. Det er sikkert kjempefint for de som liker det, men for meg blir det litt sånn "enda en boks" og "atter en fjernkontroll".

Jeg vil om mulig kun ha én PC, som jeg slipper å trekke kabel til. Tror ikke det er mulig, så får vel bare smøre meg med tålmodighet og se hva fremtiden bringer.. :neutral:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å streame musikk så må du ikke ha TV-en påslått med aTV. Alle aTV-er du har i huset dukker opp som klient (ekstern "høyttaler") på din egen PC / Mac. Man må ikke navigere i et grensesnitt.

Når det gjelder å overføre film fra 1 PC til en bildefremviser så MÅ man jo ha en "dings" ved f.eks. flatskjermen. Det finnes trådløse HDMI overføringer. Mulig det er noe å satse på til "boksen-du-leter-etter" kommer på markedet.

EDIT: Kom på en ting. IP-boks. Finn en dings der ute som mottar videostreams på ditt lokalnettverk (trådløt). Spill av filmen via VLC fra din egen PC. Da er du i mål.

Link: VideoLAN - The cross-platform streaming solution

Receive a stream with a set-top-box

Some set-top-boxes with Ethernet cards can receive MPEG2-TS streams over UDP and support multicast.
    Set-top-boxes known to work with VLC are :
    Pace set top boxes. (Pace Micro DSL 4000)
    Aminocom set top boxes. (all the models with mpeg2)
    tuxia / gct-allwell (mpeg4 and mpeg2) sigma designs8174 chipset
    i3micro mood200 (mpeg4 and mpeg2 in transport streams)

Newcomer endorfun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på utkikk etter en lignende løsning selv, virker som det er et bortglemt marked

Noe slikt som Wisair's Wireless USB Display Adapter ville vært en perfekt løsning, men jeg har enda ikke funnet noe som støtter full HD.

D-Link'en og appleTV er begge for svake til HD, og mac minien jeg skal streame fra står i et annet rom (ikke har den j*vla boksen HDMI heller...).

Newcomer endorfun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kan du bestille samme adapter (men fra annen produsent) og en kort review.

Dette er et nyere produkt, men den kommer ikke før Q1 2010.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd å fa tak i noe slikt til jobben, men det var ikke bare bare...
    endte med å bruke en trådløs USB "donglesak" og et USB-skjermkort tilkoblet mottakeren.
    Gjenstår å få testet det ordentlig, det støtter full HD, men er "laggete", dvs skjermkortet i USB-dingsen er ikke så heftig som det burde også er det lyden da...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •