W7MC og XBOX360

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

W7MC og XBOX360

Hei.

Vurderer å kjøpe en 24" lcd skjerm og en xbox 360 til soverommet. Planen er da å extende mediacenter (Win 7) fra stua over ethernet. Noen som har erfaring med dette? Fungerer det bra med live tv, kanalskifter, opptak osv osv?

Mvh

Henrik

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Jeg har brukt endel Xbox360 som extender før og kan si dette funker flott. Har ikke prøvd LiveTV så mye gjennom Xbox360, men den lille erffaringen jeg har med LiveTV gjennom extender funket helt utmerket. Ikke noe mærkværdig forskjell fra å sitte på Media Center selv eller bruke extenderen. Ryktene sier på noen forumere at det kan være noen bug's med 360 som extender i W7MC, men jeg har ikke kommet over noen enda.. Streaming av filmer osv gjennom til 360 er en annen historie som kvere litt "tukling" med on-the-fly encodere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut, da blir det nok en slik pakke til jul. Sånn av ren nysgjerrighet, er det codecene i htpc eller xbox som da dekoder video?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av henrikm
    Det høres bra ut, da blir det nok en slik pakke til jul. Sånn av ren nysgjerrighet, er det codecene i htpc eller xbox som da dekoder video?
    det er 360'en som decoder video. og 360'en har veldig decoder muligheter av video. Det ligger noen programmer på nette som du installerer på HTPC'n f.eks Transcode360 som omkoder vidoen direkte mens du ser den slikt at du kan se på alle formater du vil på 360'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av henrikm
    Hei.

Vurderer å kjøpe en 24" lcd skjerm og en xbox 360 til soverommet. Planen er da å extende mediacenter (Win 7) fra stua over ethernet. Noen som har erfaring med dette? Fungerer det bra med live tv, kanalskifter, opptak osv osv?

Mvh

Henrik
    Kjører Xbox som extender og alt fungerer bra, inkl live tv med hd kanaler. Det eneste som ikke er ut av boksen jeg savner er avspilling av dvd backups i .vob(?) format, men det tror jeg var nevnt her fra før.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •