Beste program for DVD -> Divx?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste program for DVD -> Divx?

Har en haug med tegnefilmer som jeg skulle hatt over til Divx slik at det blir enklere for ungene... men hva er beste/raskeste program for å konvertere til Divx?

Har prøvd flere men enten så har de problem med å kjenne igjen filmen, eller så er de treige eller så er det noe annet.

Ideelt sett ville jeg hatt prosessen mest mulig automatisk slik at jeg bare valgte DVD og så lagde den automatisk Divx med norsk tale samt kun tok med selve filmen og fjernet alt av menyer og ekstramateriell.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stresset litt med dette her jeg også for noen uker tilbake. back in the day brukte jeg FairUse wizard. Dette gjør det slik du beskriver. men da jeg prøvde det nå, så bugget det ofte, klikket og hengte seg. Brukte eeeevigheter på å rippe dvd-en.

Og siden jeg skulle rippe alle mine Babylon 5 episoder, som er på 5sesonger x22 episoder, så kunne jeg ikke ha slik treghet.

Løsningen ble AnyDVD som ripper. Der tar du bare en option som heter "rip video til disk" - eller noe lignende på engelsk. Så lager den alt du trenger på disk.

Så bruker du Handbrake til encoding. Dette programmet ser kanskje litt avansert ut ved første øyekast. Men det jeg gjorde var å bare sette alle instillingene til det jeg trengte, så save-t jeg templaten. Slik var det enkelt å bruke samme instillingene på alle disker jeg importerte. Dette programmet, kan også lage .mkv formatet, slik at du kan ha mange forskjellige subs og audio streams inne i samme filen, og samtidig ha mulighet til å velge audio samt subs, kan også slå av subs.
    Helt genialt egentlig.

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I min mening, Auto Gordian Knot.

AutoGK Homepage - THE tool for XviD / DivX conversion - Downloads

Krever LITT teknisk innsikt, men ikke mye. Det meste går automatisk. Bruksanvisning finner du her: AutoGK Homepage - THE tool for XviD / DivX conversion

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •