Hvilken fjernkontroll til XBMC?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 38
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken fjernkontroll til XBMC?

Har nettopp installert xbmc på PCen, så nå trenger jeg en fjernkontroll for å styre herligheten fra godstolen.

Her er noen alternativer jeg vurderer, hvilken fungerer best til xbmc?

http://www.vendur.no/catalog/product_info....products_id=466
    http://www.vendur.no/catalog/product_info....products_id=467
    Komplett.no - Speed-Link Media Remote Control, MCE
    Fjernkontroll for XBOX og MCE [GAM360] - 245,- : Aurdal Handel & Service, Velkommen til vår nettbutikk

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Har nettopp installert xbmc på PCen, så nå trenger jeg en fjernkontroll for å styre herligheten fra godstolen.

Her er noen alternativer jeg vurderer, hvilken fungerer best til xbmc?

http://www.vendur.no/catalog/product_info....products_id=466
    http://www.vendur.no/catalog/product_info....products_id=467
    Komplett.no - Speed-Link Media Remote Control, MCE
    Fjernkontroll for XBOX og MCE [GAM360] - 245,- : Aurdal Handel & Service, Velkommen til vår nettbutikk
    Windows eller Linux eller noe annet?
    Denne fra Biltema fungerer ihvertfall bra på Linux. Multimedia fjernkontroll for PC - Biltema

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører XP.

De flestet fjernkontrollene fungerer sikkert på et vis, men er det noen som sitter med erfaringer som kan fortelle om en fjernkontroll er å foretrekke fremfor andre, om det er forskjeller på funksjonalitet, brukervennlighet osv? Tenker også litt på det med hvor god den er å holde i hånden, og hvor de mest brukte knappene er plassert i forhold til hva som er behagelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Logitech sine kontrollere er ganske digge, men du må ha en ir-mottager separat. F.eks den fra Biltema er sikkert mer enn god nok og billig var den og Fjernkontrollen til ir-mottageren trenger du kun til å programmere Logitech sin kontroller.

Det fine med Logitech sine kontrollere er at de programmeres enkelt med et webgrensesnitt, og de kan styre det du har i stua som har IR kontroll. F.eks TV, Blu-Ray, DVD, Dekoder, XBMC osv... En kontroll for alt

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Microsoft MCE mottaker og en programerbar fjernkontroll (som er programert som en org Xbox fjernkontroll) dette fungerer utmerket og knappene er da også på samme sted som de var på den gamle originale Xbox fjernkontrollen

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører XP.

De flestet fjernkontrollene fungerer sikkert på et vis, men er det noen som sitter med erfaringer som kan fortelle om en fjernkontroll er å foretrekke fremfor andre, om det er forskjeller på funksjonalitet, brukervennlighet osv? Tenker også litt på det med hvor god den er å holde i hånden, og hvor de mest brukte knappene er plassert i forhold til hva som er behagelig.
    Jeg har bare brukt Biltema fjernkontrollen litt i forbindelse med å ha testet om den fungerer på Linux. Den er ganske tung i forhold til andre fjernkontroller og også ganske stor. Fordelen er at knappene er ganske store og lett tilgjengelige. Den bruker forøvrig NEC IR koder om det er av interesse for noen.

Zahlman bruker/brukte den også så da må den vel være bra? Virtual-Hideout | Zalman HD160XT HTPC Enclosure Review

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører innom biltema å kjøper den kontrollen etterpå. Det er jo ikke store tapet hvis ikke den faller i smak.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De var jo selvfølgelig utsolgt på biltema her i Skien. De har den i Sandefjord, kanskje jeg kjører dit i mårra hvis ikke jeg går for denne:
    Vendur.no - Audio, Video og HTPC

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har iPhone eller annen smarttelefon, anbefaler jeg å bruke denne som remote på XBMC. App`en koster 17 kr, og du styrer gjennom Wi-Fi. Meget bra brukergrensesnitt og respons.

YouTube - XBMC Remote for iPhone and iPod Touch

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av momox
    Om du har iPhone eller annen smarttelefon, anbefaler jeg å bruke denne som remote på XBMC. App`en koster 17 kr, og du styrer gjennom Wi-Fi. Meget bra brukergrensesnitt og respons.

YouTube - XBMC Remote for iPhone and iPod Touch
    Har ikke en sånn telefon.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg testet en fjernkontroll som heter Philips SRM 5100. Den fungerer fint, men det eneste som mangler er en knapp som tilsvarer høyre museknapp. Med denne fjernkontrollen får jeg ikke tilgang til funksjoner som å slette filer fra biblioteket og slikt. Da må jeg fram med musa, det er litt tungvindt.

Jeg har sett at det er flere som skriver at dette er et problem med flere kontroller, også microsoft sin mce fjernkontroll. Er dette et problem med de fleste kontrollene? Er det mulig å mappe en knapp på hvilken som helst fjernkontroll til å fungere som høyre museknapp?

Hva med xbox fjernkontrollen, fungere den bra til xbmc? Hvilken ir mottaker må jeg da i tilfelle ha?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg bestemt meg for å gå til innkjøp av harmony one. Da blir jeg kvitt alle fjernkontrollene på stuebordet. Men da trenger jeg en ir-receiver for å kunne bruke den til xbmc. Hvilken?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er denne bra: ira-3

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte MCE Remote og mottaker fra Microsoft en lang stund...med blandet resultat. Til slutt ble jeg lei og hev inn en billig Bluetooth dongle i HTPC'en, og lastet jeg ned et program som heter Eventghost. Nå har jeg mappet alle knappene fra PS3 bluetooth fjernkontrollen opp mot XBMC / Mediaportal. Resultatetet er overlegent alle IR løsninger jeg har prøvd. Faller aldri ut slik det hadde en tendens til før, og trenger ikke å rette kontrollen mot HTPC. Absolutt å anbefale.
    Får jo ikke brukt min Harmony da, men det funker så overlegent bra at jeg ikke bryr meg.

MVH

Tommy

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jpterj
    Windows eller Linux eller noe annet?
    Denne fra Biltema fungerer ihvertfall bra på Linux. Multimedia fjernkontroll for PC - Biltema
    Nå har jeg kjøpt meg Harmony One, pluss denne biltema fjernkontrollen. Tenkte jeg kunne prøve å få ir-mottakeren som følger med biltema kontrollen til å fungere med Harmony One og XBMC, den kosta jo nesten ingenting.

Hvordan går jeg fram for å teste om dette fungerer? Har søkt på nett, og det snakkes mye om Girder og Eventghost. Jeg har installert begge programmene, men skjønner absolutt ingenting av hvordan jeg skal bruke de for å få dette til å fungere. Noen som har peiling?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Deepsearch
    Prøvde dette, fikk det ikke til å fungere. Tror problemet kan være at fjernkontrollen ikke kommuniserer med ir-mottakeren eller noe sånt. Må kanskje kjøre et eller annet program for å få det til..?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men trenger du Eventghost for å få Harmony til å fungere da? Både XBMC og Mediaportal har vel innebygget støtte for MCE remote...så det er bare å legge inn Windows Mediacenter i Harmony'en, så skal det virke. Mener ihvertfall at det var det jeg gjorde. Brukte MCE mottaker også da vel og merke.

MVH

Tommy

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde dette, fikk det ikke til å fungere. Tror problemet kan være at fjernkontrollen ikke kommuniserer med ir-mottakeren eller noe sånt. Må kanskje kjøre et eller annet program for å få det til..?
    Hvilken fjernkontroll tester du med? Det er nok lurt å få Biltema fjernkontrollen til å fungere først for da er du sikker på at kommunikasjonen med ir-mottageren fingerer.

Som nevnt tidligere har Zahlman brukt Biltema fjernkontrollen i noen av sine kabinetter så kanskje du kan velge det i oppsett av programvaren?

Som også nevnt tidligere bruker Biltema fjernkontrollen NEC IR-koder.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tommy72
    Men trenger du Eventghost for å få Harmony til å fungere da?
    Vet ikke.
    Sitat Opprinnelig postet av Tommy72
    Både XBMC og Mediaportal har vel innebygget støtte for MCE remote...så det er bare å legge inn Windows Mediacenter i Harmony'en, så skal det virke. Mener ihvertfall at det var det jeg gjorde. Brukte MCE mottaker også da vel og merke.
    Har prøvd dette, men det fungerte ikke.

Hvilken fjernkontroll tester du med? Det er nok lurt å få Biltema fjernkontrollen til å fungere først for da er du sikker på at kommunikasjonen med ir-mottageren fingerer.
    Den fungerer.

Som nevnt tidligere har Zahlman brukt Biltema fjernkontrollen i noen av sine kabinetter så kanskje du kan velge det i oppsett av programvaren?
    Hvilken programvare?

Som også nevnt tidligere bruker Biltema fjernkontrollen NEC IR-koder.
    Det sier meg absolutt ingenting Jeg er helt blank på dette, må ha det inn med teskje er jeg redd.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •