HTPC & SVGA projektor... noen vits?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC & SVGA projektor... noen vits?

er i ferd med å bygge en vannkjølt xp2800+ pc med radeon9700 og siden jeg akkurat har bestilt en benq 6100 og derfor nok bør kjøpe ny dvd med progressive scan, ble jeg nysgjerrig på htpc istedet.

men en ting jeg må vite først er om det er noe større forskjell på bildekvaliteten når man bruker htpc mot en svga pj som benq 6100?

og vil en xp2800+ (blir nok tynt over 3ghz etterhvert) være bra nok til å kjøre f.eks teatretek og ffdshow?

kommer nok til å bruke dualchannel minne, btw.

ja, og det er vel ikke noen forskjell på hvaslags dvdspiller som sitter i pc`n?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: HTPC & SVGA projektor... noen vits?

Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    er i ferd med å bygge en vannkjølt xp2800+ pc med radeon9700 og siden jeg akkurat har bestilt en benq 6100 og derfor nok bør kjøpe ny dvd med progressive scan, ble jeg nysgjerrig på htpc istedet.

men en ting jeg må vite først er om det er noe større forskjell på bildekvaliteten når man bruker htpc mot en svga pj som benq 6100?

og vil en xp2800+ (blir nok tynt over 3ghz etterhvert) være bra nok til å kjøre f.eks teatretek og ffdshow?

kommer nok til å bruke dualchannel minne, btw.

ja, og det er vel ikke noen forskjell på hvaslags dvdspiller som sitter i pc`n?
    Det er vits med HTPC til denne prosjektoren. Jeg har selv noenlunde samme specs på PC'en og kjører zoomplayer med ffsshow. Dessverre klarer den ikke alt for mye rezise, men alt hjelper. Kjører 1024*576 uten framedrops, men ved å optimalisere WinXP er jeg sikker på at jeg kan klare 1280x720 (såvidt). I tillegg bruker jeg endel filter og lignende. Det står omdiskutert her: http://www.avforum.no/forum/viewtopi...sc&start=0

Etter at du har gjort alt dette med bildet, mater du prosjektoren med den perfekte oppløsningen til din prosjektor ved hjelp av powerstrip. Dette vil gi overlegent bilde i forhold til det meste av stasjonært utstyr.

Det har ikke mye å si hvilken DVD-spiller du bruker i HTPC'en, bortsett fra på støynivået selvfølgelig. En som det er mulig å redusere hastigheten på er en fordel.

BTW? Hvordan i h"#€#" har du tenkt på få en XP2800+ opp i 3Ghz? Det er tilnærmet umulig, med mindre du har vapo eller peltier og dessuten en kraftig voltmod på HK. Da lever CPU sikkert ikke lenge... Jeg har forøvrig en 2800+ selv. Den flater ut på 2363Ghz, med vcore på 1,85V (HK støtter ikke mer). Dette er med vannkjøling. Jeg bruker den i 2363Ghz. Over dette er den ikke prime-stabil.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: HTPC & SVGA projektor... noen vits?

Sitat Opprinnelig postet av LL
    BTW? Hvordan i h"#€#" har du tenkt på få en XP2800+ opp i 3Ghz?
    mente 3000+ pr rating, ser jo at det var dårlig formulert, ja :wink:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er vel mer oppnåelig. 2,4Ghz skulle gå rimelig greit om du har mulighet for vcore = 2,0 Over dette tror jeg du skal ha litt flaks for å kjøre stabilt. Dette holder kanskje til 1280x720 (e.l.) men er ikke helt sikker. Akkurat på dette området er det nok Intel som råder...

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta ZoomPlayer, ikke TT.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Zoomplayer bedre eller er det kun mer fleksibelt? Billigere er det vel også...

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye mer fleksibel på alle måter. Og det viktigste er at man kan velge hvilke filtre man vil bruke. I TT er man bundet til det som følger med (det er vel ikke Sonic i 2.0, men uansett, jeg liker ikke ting som hindrer meg i å følge med utviklingen). I tillegg følger en tett integrasjon med NetRemote som gjør den enklere å styre til minste detalj.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •