RiksTV inn på pc og videre ut til 2 skjermer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer zeth sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RiksTV inn på pc og videre ut til 2 skjermer

Hei.

Har fått i oppdrag på jobb å sette opp en informasjonsskjermløsning i kantinen som skal brukes til både Powerpoint-presentasjoner, og TV. Har laget et par andre tråder angående oppsettet som du finner her og her.

Jeg har tenkt å ta inn TV-signalene fra RiksTV på en PC, og "videresende" disse ut med VGA-kabel, via en VGA-splitter og til begge skjermene.

Hva trenger jeg av utstyr for å få til dette? Regner med jeg trenger et TV-kort av noe slag?

Alle tips taes imot med stor takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeth
    Hei.

Har fått i oppdrag på jobb å sette opp en informasjonsskjermløsning i kantinen som skal brukes til både Powerpoint-presentasjoner, og TV. Har laget et par andre tråder angående oppsettet som du finner her og her.

Jeg har tenkt å ta inn TV-signalene fra RiksTV på en PC, og "videresende" disse ut med VGA-kabel, via en VGA-splitter og til begge skjermene.

Hva trenger jeg av utstyr for å få til dette? Regner med jeg trenger et TV-kort av noe slag?

Alle tips taes imot med stor takk!

Du trenger ett tvkort ja. Noe som f.esk dette TerraTec Cinergy H7
    I tillegg trenger du ett cam for rikstv Technicrypt CXV MP RiksTV (her er det viktigt at du ringer inn til rikstv etter du har motatt cammet og får parret/registert programkortet ditt mot cammet)
    så trenger du bare en enkel splitter til to tv'er ATEN Video Splitter 2P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ser du ikke trenger lyd?
    Normalt vil man vil ha lyd hvis man skal se tv. Eventuelt kan det jo tenkes at det kun skal brukes for Text-tv, men det vil vel ikke fungere med en slik løsning....

Newcomer zeth sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Steppzor
    I tillegg trenger du ett cam for rikstv Technicrypt CXV MP RiksTV (her er det viktigt at du ringer inn til rikstv etter du har motatt cammet og får parret/registert programkortet ditt mot cammet)
    Tusen takk for tips til TV-kort. ATEN Video Splitter hadde jeg allerede på "ønskelista" mi

Sitat Opprinnelig postet av mrtj
    Hmm, ser du ikke trenger lyd?
    Normalt vil man vil ha lyd hvis man skal se tv. Eventuelt kan det jo tenkes at det kun skal brukes for Text-tv, men det vil vel ikke fungere med en slik løsning....
    Det er allerede lagt opp høytalere over hele kantinen, som enkelt kobles til maskinen..

Newcomer zeth sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha kikket nærmere på dette ble jeg litt usikker på hvordan dette skal gjøres. Kan du utdype litt?

Jeg vet at vi får inn RiksTV fra en antenne på taket, og at jeg på kontoret hvor maskinen skal installeres vil få en "ledning fra den". Kan denne kobles på kortet du nevnte?

Jeg har dessverre ikke så mye tid til å sette meg inn i ting, så hvis du kunne forklart litt ekstra spanderer jeg heller en kopp kaffe på deg

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeth
    Etter å ha kikket nærmere på dette ble jeg litt usikker på hvordan dette skal gjøres. Kan du utdype litt?

Jeg vet at vi får inn RiksTV fra en antenne på taket, og at jeg på kontoret hvor maskinen skal installeres vil få en "ledning fra den". Kan denne kobles på kortet du nevnte?

Jeg har dessverre ikke så mye tid til å sette meg inn i ting, så hvis du kunne forklart litt ekstra spanderer jeg heller en kopp kaffe på deg
    Har nå sjekka opp på den tuneren og slik jeg fårstår det er dette en tuner med antenne innebygged og med CI. Dette er sikkert ikke beste løsningen for deg.
    Jeg har funnet ett annet kort til deg som skal fungere. Hauppauge! WinTV-HVR1100, Hybrid Card og CI Hauppauge! Smart CI USB
    Jeg tror denne løsningen funker best til ditt behov.

Newcomer zeth sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå sjekka opp på den tuneren og slik jeg fårstår det er dette en tuner med antenne innebygged og med CI. Dette er sikkert ikke beste løsningen for deg.
    Jeg har funnet ett annet kort til deg som skal fungere. Hauppauge! WinTV-HVR1100, Hybrid Card og CI Hauppauge! Smart CI USB
    Jeg tror denne løsningen funker best til ditt behov.
    Da var dette kortet på plass og installert, men jeg har veldig problemer med hakking i bilde og slikt. Andre codecer gir mye artefakter i bildet. Hvilke codecs anbefaler folk at jeg bruker på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis du poste systemspecs og slik så er det letter og hjelpe.
    Uansett så foretrekker jeg PowerDVD8/9 Codecen.

Newcomer zeth sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis du poste systemspecs og slik så er det letter og hjelpe.
    Uansett så foretrekker jeg PowerDVD8/9 Codecen.
    Hardware:
    Hovedkort: ASUS M4A78T-E, Socket-AM3
    Prosessor: AMD Athlon II X3 435 AM3
    Minne: Crucial DDR3 1066MHz 2GB KIT, CL7
    Skjermkort: PowerColor Radeon HD 4650 1GB DDR2
    TV-Kort: Hauppauge! WinTV-HVR1100, Hybrid Card, PCI, Analog Tv-Tuner& DVB-T(Digital-TV)
    CI: Hauppauge! Smart CI USB

.. dette kjøres på Windows XP Pro 32bit, og har lastet ned "WinTV 7 CD 1.3" for oppdatert drivere/programvare fra hjemmesiden deres.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •