HD filer ..Hjelp..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD filer ..Hjelp..

Hei

Jeg har lest og prøvd det meste nå får å få spilt av MKV filer (tror jeg da).Jeg har lest mye av det som skrives her og prød det ut.Men det går i bare hakk hakk her.Har brukt VLC i mange år å vert kjempe fornøy med den.Men hadde vert artig å fått sett noe av alt HD filmene jeg har liggende her med fammilien.

Vlc-SMPlayer-cccp Alle hakker får knapt frem lyd.

Min Pc : AMD Turion X2 Ultra Dual-Core Mobile ZM-80.
    3,0 GB RAM. ATI Mobility Radeon HD 3450.

Er pc`n min for svak ? Eller hva gjør jeg feil.

Er det noen som kan veilede meg så hadde jeg blit utrolig glad.

Mvh

Scrop

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter selv med å spille av HD filer i VLC, men du kan prøve denne: codecpackguide.com/klcodec.htm

Om ikke kan Windows Media Center være løsningen, men finner da ikke ut hvordan jeg får på undertekst i WMC.

Du har HDMI ut fra pcen ikke sant? Tror den skal være kraftig nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo da jeg har HDMI på Pc`n. Men ikke prøvd å kjøre ut på Tvn når jeg har spilt av HD filer.Men det hakker vell ikke mindre viss jeg kjører det ut på Tv :-D

testa Windows Media Center men det hakker der også

Skal ta en test på guiden du linket

Veldig takknemmleig for alle svar

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hakking kan rett og slett komme pågrunn av for svak pc, eller at maskinen er nedsyltet med masse programmer/prosesser som tar resurser fra filmavspillingen. stripp vekk alt unødigt dill, hvis ikke det hjelper så er det verdt å teste en ren-reinstallering.

men aller best er jo å spille av filmene på blu-ray da, istedenfor å laste ned ulovlig.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det har jeg fått med meg :-D Derfor har jeg løagt ved info ang min bærbare Pc så håper noen som har peiling kan svare på om den er for svak eller ikke 8)

Newcomer joerntp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal spille av .mkv (matroska) filer så bør du bruke CCCP ( Combined Community Codec Pack ). LINK

Hvis du også vil laste ned separate undertekster osv. så bør du sjekke denne siden : LINK

Thomas

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Thomas

Jo den har jeg, å det hakker med denna også :cry: Men jeg lurer på om det kansje er for mye dill ball som tapper maskina mi for ressuser. Jeg tror kansje pc min er stor nok !?!? Noen som hvet ??

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slett alt du har av Codecs og Mediaplayer program å start på nytt.

Instaler Kun K-lite Codec pack og Bruk Media PLayer Classic. Klarer du ikke spille av med det så bør du søke opp "DXVA" på google og ordne deg Hardware Acc. dekoding. tror kortet ditt støtter dette, uten at jeg har sjekket det opp.

Men en annen ting; Hvilke Mkv filer er det snakk om? 1080 eller 720?
    Noen 1080 mkv filer har større bitrate en andre og selv en superkjapp Pc kan oppleve problemer.

Pcen din skal normalt klare det, men spørs som sagt på hvilke filer du tester med.
    Har selv en gammel Acer laptop med 1 Gb ram, 256Mb skjermkort og 1.4Ghz, kjører 1080p glatt.
    Men jeg klarer ikke engang kjøre 720p med VLC feks.
    Bruker en CodecPack som heter noe ala "New year pack 2008" inneholder diverse codecs som du får med i andre pakker. Men her benyttes spillere som BSplayer og "MYplayer" (litt usikker på om den siste heter akkurat det)
    Du kan jo eventuelt teste og se om det blir en bra løsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjermkortet ditt er helt strålende til bruk av DXVA. Jeg ville gjort følgende:
    1. Avinstallere alt av codec-packs, cccp, k-lite-dumpedingedummeforvirrende packs.
    2. Avinstaller alle mediaspillere du har på pc'en
    3. Last med Media player classic - home cinema Media Player Classic - Home Cinema - Video Player
    4. Last ned haali matroska splitter (mkv) http://haali.su/mkv/MatroskaSplitter.exe

Installer først MPC og så Haali. Dette fordi Haali skrur av den interne mkv splitteren til MPC

Sett så VMR9 renderless til i Playback - Output dialogboxen til MPC (finner den via options menyen). Bruker du Vista eller Windows 7, velg EVR som render

Voila..nyt dxva og 5-10% prosent prosessorbelasting ved avspilling =)

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det mye rare tips/meninger ... madsub er vel den eneste med "riktig svar" her.

OM CPU er for svak, bør du sørge for at GPU avlaster den. For Windows snakker vi da om DXVA (DirectX vid. acc .).

Så:
    - FFDShow kan IKKE bruke DXVA
    - CCCP er bare en filterpakkke, som inneholder FFDShow
    - CCCP bruker VobSub for tekster. VobSub kan ikke brukes om man vil ha DXVA.
    - K-lite inneholder også FFDShow og VobSub, men (ulovlig) Cyberling - for SD - og MPC-HC, så der KAN man vel oppnå DXVA.

Så for ren avspilling er nok MPC-HC det du bør kjøre. Om du vil ha et mediasenter, er MediaPortal bra, da man kan få DXVA for både SD og HD - med undertekster.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig med Okay, men i tillegg må du ha installert avivo driverene(som aktiviserer HD-video akselrasjonen). De ligger i "pakken" med avivo video converter på ati.com etter at du har lett frem grafikkkortet ditt og OS. For å se om disse driverene er i bruk, så starter du film mens du ser på prossesorforbruket ditt. Ligger det godt under 50% så er den i drift.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener bestemt du ikke trenger AVIVO pakken for å opnå DXVA. (99.99 % sikker )

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nok hende det, veit bare at jeg bruker avivo og det funker

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vivo står bare for video inn video ut. Så om man ikke har ett vivo kort så er det vel ikke mye hensikt å innstalere driverene for det.

Vet det er mange som sverger til Media PLayer Classic.
    Selv liker jeg den ikke.
    Å instalere en haug med codec packs er hvertfall en sikker måte å få kluss på maskinen på. Ting som ikke funker å ting som jobber mot hverandre. Har man flere codec packs så er det nesten som å ha to antivirus programmer på maskinen. Det virker mot sin hensikt.

Når det gjelder codeck samlinger så er det mange som har sine favoritter og har funnet noe som fungerer sammen med sin favoritt avspiller. Men som regel har man prøvd mye rart før man finner sin favoritt og det ligger som regel en del banning, tweaking og ikke minst lesing før man finner fram til noe man liker.

Men men. Jeg er heller ingen unntak. Jeg har fått øynene opp for en spiller som heter Kmplayer. Absolutt favoritt 2 siste årene. Jeg har jo selvsagt vlc og wmp til noen få ting slik som mange andre. Det er no ofte sånn man ikke får alt i en løsning. Men kmplayer er no hvertfall det nærmeste jeg har kommet.
    Den gir deg ett par valg i starten som gjør det veldig lett å sette opp. Blant annet etter cpu. Man trenger ingen codecs heller. Men selv velger jeg å bruke ffdshow som supliment til de som er innebygget i kmplayer. Har i tillegg en enkeltstående codec som støter hd formater i bruk. Men nå begynner jeg vist å spore litt av her. Anbefaler hvertfall kmplayer til htpc bruk. Lett å stille inn. Lett å velge ønskede codecs og helt suveren på htpc når man begynner å komme inn i alle hurtigtastene. Bruker forøvrig versjon 1433.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KMplayer er en fin avspiller, men den har *ikke* dxva støtte innebygd. Noe av problemet i denne tråden er nettopp at han ikke for spilt av hd-filer på en svak pc, dxva løser dette problemet med Radeon HD 3450 kortet. KMplayer bruker media player classic sin codec for dxva

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av madsun
    KMplayer er en fin avspiller, men den har *ikke* dxva støtte innebygd. Noe av problemet i denne tråden er nettopp at han ikke for spilt av hd-filer på en svak pc, dxva løser dette problemet med Radeon HD 3450 kortet. KMplayer bruker media player classic sin codec for dxva
    Er jo forsåvidt sant. Sporet vel litt av. Men man kan jo bruke Cyberlink power dvd sin eller en gratis codek. Men som du sier. Var vel ikke det han spurte om.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Media Player Classic sin HD (H.264 og VC-1) decoder er gratis Kan lastes ned standalone fra Browse Media Player Classic - Home Cinema Files on SourceForge.net

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Når jeg starter MPC så starter Haali.... og FFa-FFv. Samme om jeg kjører 720 eller 1080p

720 Med MPC så går bildet saktere og lyden kakker litt.

720 med KMplayer så er lyden fin men bildet går også her skatere.

1080p Med Kmplayer så går også her bildet saktere og lyden er fin.og nå starter kun haali også

1080p MPC så hakker bildet og lyden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=HKO]vivo står bare for video inn video ut. Så om man ikke har ett vivo kort så er det vel ikke mye hensikt å innstalere driverene for det.

men han har det

scrop: jobber prosessoren din på 100% ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp Prosessoren hopper mellom :cry: 96%-100%:shock:

Det som er frustrerende er at leieboeren med minde pc fikser 720p med vlc uten prob :shock:

Finnes ike noe bra prog som jeg kan se hva som kansje ligger i sjul å bruke prssoren min unødvendig ?

Jeg har noe som kodder til prosssoren min. kan ikke opne noe neste føre den fyker opp 100% å der blir den en god stund føre den roer seg, men je ser ikke hva dette kommer av.

Testa KMplayer på bærbare til kona nå , det fuker som bare F... Selv om prosessoren står på 100% (720p)

Hennes pc : AMD Sempron SI-42, 3GB RAM. NVIDIA GeForce 8200M G

Er datta bedre pc en min ?

Min:AMD Turion X2 Ultra Dual-Core Mobile ZM-80.
    3,0 GB RAM. ATI Mobility Radeon HD 3450.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •