Fjernstyring av RS-232 enheter (Rotel ++)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fjernstyring av RS-232 enheter (Rotel ++)

Er vanligvis ikke spesielt fan av å kryssposte.
    Men det er rimelig laber respons på denne tråden:

http://avforum.no/forum/receivere-fo...ieenheter.html

Har altså mekket i hop et grunnleggede kontrollpanel for HTPC løsninger mot RS-232 enheter. Nå i første omgang fungerer den primært på Rotel surroundenheter, men flere enheter vil bli lagt til etterhvert som jeg får fingrene til dem.

Se vedlegg for screenshot og første release.
    På sikt skal jeg også mekke en XBMC plugin.

edit: Glemte å nevne at grafikkgrensesnittet benytter seg av nettverk.
    Noe som gjør at styringprogrammet kan kjøres på en maskin som ikke er koblet direkte til forsterkeren.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes arbeidet du gjør er superspennende, så ikke misforstå meg når jeg spør om du har prøvd Girder+Netremote og de eksisterende Rotel-plugin`ene?

Girder/Netremote er ikke gratis, men det er en allerede mye brukt løsning med utrolig mange muligheter for egenkonfigurering.

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri prøvd Girder skikkelig grunnet at jeg aldri har hatt tilgang på det riktige utstyret for å få fullt utbytte av en lisens. Fant heller aldri noe Girder informasjon når jeg søkte etter software som kunne kontrollere Rotel produkter (bommet jo tydeligvis litt der).

Leste gjennom koden til Girder pluginen og fant ut at jeg i alle fall ikke er helt på bærtur. Ser ut som den mangler skikkelig sonekontroll.

Vet du om noen open source alternativer til Girder (helst multiplatform)? Fant EventGhost, men ser ut som det bare er laget for Windows.

Rotel har jo selv også fått på plass et glimrende innstillingsverktøy for de litt nyere seriemodellene også. Dette kan dog kun brukes til å forenkle instillingsprosessen. Ikke daglig fjernstyring.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Open Source vet jeg egentlig lite om når det gjelder kontrollprogramvare. Mulig det finnes en del plugins til LinuxMCE, men ikke noe jeg har testet selv. LinuxMCE "tar litt av" i forhold til hvordan jeg har satt ting opp i hjemmet, så jeg tør ikke teste det på maskiner i nettverket.

Kunne jo satt opp en dedikert switch, LinuxMCE pc og en klient for testing, men har ikke kommet så langt.

(Litt pga at LinuxMCE helst vil være DHCP server, noe jeg har fra før, og egentlig ikke vet helt hvordan jeg skal endre på...)

EDIT: kjapt google søk -> Print Page - Control A/V Rotel RS232

DrE

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •