Ufullstendig bilde HTPC på Projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ufullstendig bilde HTPC på Projektor

Hei!
    Jeg har et problem ved tilkobling av Geforce 8800GTS og Panasonic AE-900. Jeg benytter DVI-ut --> DVI/VGA overgang --> VGA inn i Projektor.

Problemet:
    Når jeg viser bilde på projektoren forsvinner kantene av bildene i de fleste oppløsninger. Typisk blir ca 15cm av høyre side kuttet bort. Og noen 7,5cm av hver side. Dette skjer ikke i 1024*768 oppløsning. Ved HDMI eller video inn er bilde fullskjerm.

[IMG][/IMG]

Det virker som om grafikkkortet ikke skjønner at PJ kan vise hele bilde. Under oppstarten av pcen helt til grafikkdriveren blir lastet inn er bilde normalt. Er ett eller annet som ikke snakker sammen når det gjelder bildeformat, oppløsning osv...

Jeg ønsker altså å kjøre 1280*720 pixel uten å få noe kuttet vekk. Både fordi jeg da får sett 16:9 serier i uten sorte striper oppe og nede og bildekvaliteten blir bedre fordi bildebrikken ikke må scale bilde på noen måte.

Projectoren støtter signaler opp til 1360*768.

Noen som har ideer?

Vurderer å kjøpe et Radeon HD5750 med HDMI ut, tror det faktisk vil løse problemet....

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Windows opplyser foresten når jeg velger 1280*720 i drop menyen at "lavere" oppløsninger enn 1024*768 "some items may not fit on the screen".

Støtter ikke windows laver oppløsning i bredden enn 768???

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •