Bruke gamle komponenter i ny HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bruke gamle komponenter i ny HTPC

Har endelig fått somla meg til å legge inn ett innlegg her på forumet etter lang tids lesing

så over til saken.
    I dag har jeg en pc som jeg kjøpte for en stund siden. Den har nå tatt kvelden ( vil ikke starte opp , tenker jeg har svidd prosessoren ellerno) og jeg planlegger å kjøpe meg en ny. Jeg har tenkt at jeg kan ta med meg lydkortet og grafikk-kortet over i en ny pc, men er det noe vits ?

Grafikk-kort: Gf4 TI 4400
    Lydkort : Audigy 2

Er disse noen duganes ? Mener å ha lest at Nvidia kort suger til dvd-avspilling ..

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydkortet er helt greit til å kjøre SPDIF pass-through, men skjermkortet passer nok best på QXL eller den lokale utgaven av Grønnmo, ja. Enten ATI Radeon eller GFOrce 5900.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du gi en nøyere forklaring på hvorfor GFTI4400 fortjener å komme på søppelfyllinga ?
    Det funker jo rått til spill ! , og har vel ganske bra innebygget prosessor ..

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du spurte ikke om spill og prosessor, disse har ingenting med DVD-bildet å gjøre. Det er bare rett og slett et faktum at alt av Nvidia før 5900 gir ynkelig kvalitet på DVD-bildet i forhold til selv et 300-kroners Radeon VE/7000 (når det kjøres på overlay, VMR9 går heller dårlig på så gamle kort).

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg var deg ville jeg solgt 4400 kortet. Du får nok fremdeles noen hundrelapper for det. Ville kjøpt nytt kort for ca. 1500+, enten Geforce FX5900 eller Radeon 9600 eller 9800. Eller du kan vente til de nye kortene kommer (se http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=10250 og http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=9041). Ved en oppgradering vil du også kunne henge med på spillfronten lenger. Det sies at FX5900 sliter med enkelte DX9 aspekter og kan komme til å slite på enkelte spill i forhold til Radeon (http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=2739)

Lydkortet kan du godt beholde. Det er fremdeles noe av det bedre vil jeg tro.

De fleste her på forumet anbefaler Intel til HTPC bruk. Du får tenke på det dersom du ender opp med ny PC. Jeg har selv AMD og sliter litt med resize i ffdshow, men den klarer likevel nok til å henge noenlunde med og dersom du fortrekker raske applikasjoner er kanskje en AMD 64 ikke så dumt ettersom det ikke er så lenge til WinXP med 64-bits støtte. Du må prioritere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •