Asrock NetTop ION 330HT, Intel Atom Dual Core 330

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Asrock NetTop ION 330HT, Intel Atom Dual Core 330

MULTICOM / Systemkonfigurator

Vil denne holde til og spille det man har lyst på av filmer, både BD skiver og BD ripp? (MKV, H264, H263, etc).
    Da sef via XBMC og MediaPlayer Classic HomeCinema som ekstern spiller i XBMC, da dette vist nok er den eneste som takler det i windows. (Maskinvare aklerasjon via GPU).

Eller vil ikke dette bli bare nok til dette?

Og hva takler den ellers?

Fant noen andre artikler rundt om kring, men kan ikke si at jeg fikk noe klart svar på dette. Eller noen tester av f.eks. akkurat denne maskinen.

Petter

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvordan den vil funke via Windows ( men bør funke hvis du kjører MP Cinema Ed. som ekstern spiller ), men med Linux i bunnen å XBMC så tar den ihvertfall alt av HD jeg har matet den med, og det er ikke lite
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker vi da også om BD skiver?
    Hørt at linux ikke er glad i dette, copy control eller noe.

Men vil helst kjøre Windows, det er vel da kanskje et lite problem med tanke på meg. Men liker liksom windows, hvordan det fungerer og slik. Og slippe og lære noe helt nytt..

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettergulbra
    Snakker vi da også om BD skiver?
    Hørt at linux ikke er glad i dette, copy control eller noe.

Men vil helst kjøre Windows, det er vel da kanskje et lite problem med tanke på meg. Men liker liksom windows, hvordan det fungerer og slik. Og slippe og lære noe helt nytt..
    Linux å BD funker hvis dårlig sammen ja. Har egen BD spiller selv, så XBMC tar seg stort sett av 720p og 1080p mkv filer.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det noen som har noen mer utfyllende svar ang denne maskinen og Win7 og resten av de specs som nevnt i første post?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det noen som har noen mer utfyllende svar ang denne maskinen og Win7 og resten av de specs som nevnt i første post?
    Jeg har nettopp kjøpt en slik en men har ikke noen erfaring med Win7 på den.

Jeg har installert Linux (Opensuse 11.2) og MythTV frontend på den og med maskinvare aklerasjon via GPU så takler den fint å vise opptak fra HD kanalene som er i H.264.

Den virker å være ganske rask til en Ion/Atom maskin å være. Installasjon av pakkene i Opensuse som tar ca. 15 min. på en maskin med dobbeltkjerne AMD Athlon og 3,5" disk tok ca. 25 min. på denne.
    Kompilering av MythTV som på AMD maskinen tar ca. 16-17 min. gikk på ca. 22-23 min. på denne.

Allt bortsett fra fjernkontrollen fungerer som det skal med Opensuse 11.2.

Selv om det er to små vifter i boksen er det ikke mye støy fra den. Den egner seg kanskje ikke til å stå på kontinuerlig i et soverom men i stue/oppholdsrom er det ikke noe problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jpterj:
    Opptak fra HD kanaler?
    Har du tv gjennom boksen?
    Kunne vært morsomt og hatt rikstv gjennom denne. Men opptak funksjon?

Jeg trenger jo ikke og kjøre Win7, men har mest lyst til og holde meg inne med Windows, da det er det jeg kan mest. Stort sett aldri vært borti liux, i og med at jeg liker litt spill og slik og aldri fått dette til og fungerer skikkelig i linux.

Men XBMC er jeg meget fornøyd med. Så derfor vil jeg gjerne kjøre dette. Men etter det som er blitt fortalt over i posten, så er ikke linux noe for og spille av BD plater. Hva dette skyldes, vet ikke jeg.

Jeg vet at BD plater fungerer i Windows, derfor frister dette kanskje mest. (Etter hva jeg har blitt fortalt i hvertfall.)

Derfor er jeg fremdels glad for tilbake meldinger fra folk som bruker denne maksinen til dette formålet.

Petter

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jpterj:
    Opptak fra HD kanaler?
    Har du tv gjennom boksen?
    Kunne vært morsomt og hatt rikstv gjennom denne. Men opptak funksjon?

Jeg trenger jo ikke og kjøre Win7, men har mest lyst til og holde meg inne med Windows, da det er det jeg kan mest. Stort sett aldri vært borti liux, i og med at jeg liker litt spill og slik og aldri fått dette til og fungerer skikkelig i linux.

Men XBMC er jeg meget fornøyd med. Så derfor vil jeg gjerne kjøre dette. Men etter det som er blitt fortalt over i posten, så er ikke linux noe for og spille av BD plater. Hva dette skyldes, vet ikke jeg.

Jeg vet at BD plater fungerer i Windows, derfor frister dette kanskje mest. (Etter hva jeg har blitt fortalt i hvertfall.)

Derfor er jeg fremdels glad for tilbake meldinger fra folk som bruker denne maksinen til dette formålet.

Petter
    Så lenge du får til hardware dekoding av filmer tror jeg denne burde takle det meste enten du bruker Linux eller Windows.

Jeg har bestilt Win7 så kanskje jeg installerer det på denne senere en gang for å teste litt, men det blir nok ikke med det første.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet Bluray på denne maskinen med Windows 7 og Powerdvd?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •