Hi!

Jeg er nok en novise i pc verden, men jeg har bestemt meg å hive meg utpå å laste ned og streame datafiler med musikk (hi rez og low rez).

Spørsmålet er om jeg skal:

a) Bruke min Compaq 8510w laptop og kjøpe en firewire interface og kople denne til min Burmester 061 DAC (RCA digital inn).
b) Kjøpe fx. Logitech Transporter eller Touch, kople denne til min Burmester 061 DAC.
c) Bygge en dedikert stasjonær PC med godt lydkort som jeg kan kople til 061 DAC.

Når det gjelder alternativ a så er det jo mange veier å gå. En jeg har tenkt på som ikke koster all verden er å kjøpe en Focusrite Saffire 24Pro Firewire interface som jeg kopler opp mellom laptop og DAC. Har dere erfaring med denne eller andre slike interfaces?

Når det gjelder alernativ b så er jeg mer på dypt vann. Hvordan er kvaliteten på Logitech Touch sin digitale utgang. Vil det være mulig å streame Spotify på denne? Etter det jeg forstår så tar den de fleste filformater. Den har jo ikke kommet ennå, men vet noen hvordan den står sammenliknet med transporter hvis brukt kun med den digitale utgangen (uten å bruke den innebygde DAC)?

Når det gjelder alternativ c så har jeg heller ikke den store innsikten. Hvilken maskin er best til prisen? Tenker å bruke et Lynx eller RME lydkort på denne maskinen som jeg kopler til ekstern DAC. Eller finnes det andre løsninger / alternativer?

Takk for hjelpen!

PS! Anlegget det hele spillers på er Burmester 051 / 032, Burmester 061, Wilson Audio Sophia 2, Nordost Thor, Revox B77mk2, diverse nordost kabler og tweaks.

MVH, ToffenG:grin: