Merkelig lyd ved optisk overføring, ødelagt receiver?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Merkelig lyd ved optisk overføring, ødelagt receiver?

Har en PC koblet til forsterker via HDMI, men da ikke bilde og lyd lar seg gjøre samtidig kjøpte jeg optisk kabel til lyden. Da jeg prøvde denne hørtes det ut som om sangene "spolte", en lys og tynn lyd som var fæl å høre på.
    Deretter koblet jeg HDMI til TV og optisk fra TV til receiver, og da var lyden helt fin.
    Derfor tror jeg problemet ligger i optisk-utgangen på PC. Noen som har noen idé?:-? Misstenker forsterkeren også, kan være denne har feil innstillinger når den får optisk signaler fra PC.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

For meg så virker det som om Forsterkern ikke greier å dekode lydsignalet fra PC.
    Men det er bare en magefølelse jeg får når jeg leser om problemet som har oppstått.

hvilke lydformater er det du sender til forsterker fra PC?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av varemit
    Har en PC koblet til forsterker via HDMI, men da ikke bilde og lyd lar seg gjøre samtidig kjøpte jeg optisk kabel til lyden. Da jeg prøvde denne hørtes det ut som om sangene "spolte", en lys og tynn lyd som var fæl å høre på.
    Deretter koblet jeg HDMI til TV og optisk fra TV til receiver, og da var lyden helt fin.
    Derfor tror jeg problemet ligger i optisk-utgangen på PC. Noen som har noen idé?:-? Misstenker forsterkeren også, kan være denne har feil innstillinger når den får optisk signaler fra PC.
    Må jo være noe galt med HDMI-inngangen siden den ikke virker.Skal jo ta både lyd og bilde. Mistenker forresten at du må inn i innstillingsmenyen til tv'n for å få ordnet det med lyden. Prøv det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, når jeg bruker lyd og bilde via HDMI fungerer ikke lyden ved den rette bildeoppløsningen. Lyd og bilde fungerer ved absolutt alle andre oppløsninger, men ikke 1024x768.
    Nå bruker jeg HDMI til TV, og optisk fra TV til forsterker. Dette fungerer jo, men jeg må ha på TV for å høre musikk osv. Dessuten har jeg 10m optisk liggende

Er usikker på hvilket signal PC sender, men utsignal står til "Realtek digital output". Ser for meg at problemet ligger i PC.
    Oppdatere driver, endre noen andre innstillinger?:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan legge til at jeg lastet ned og installerte ny driver i dag, og nå fungerer alt utmerket! Endelig er anlegget komplett, alt fungerer som det skal

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •