Valg av lydkort!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av lydkort!

Jeg haddde tenkt å prøve ut dette HTPC opplegget og i den forbindelse må jeg foreta noen oppgraderinger av HWen i PCen.

Jeg trenger først og fremst et nytt lydkort, lydkortet må ha følgende specs:

- Minimum støtte for 5.1 DD/DTS
    - Digital utgang
    - Ikke koste mer enn 1500,-
    - USB eller firewire tilkobling

Noen som har anbefalinger.

Et annet viktig spm, jeg har pcen stående cirka 8m fra prosjektoren og forsterkeren, vil dette ha utslag på kvaliteten (mtp at jeg må bruke en 8m lang digitalkabel, går det an)?

Jeg har et Sapphire Radeon 9600PRO med dvi/vga/s-video ut, bør jeg oppgradere dette kortet?

Jeg ser noen har kjøpt slik tråløst tastatur/mus, hva er rekkevidden på disse?

HDTV - noen som kan forklare hvordan jeg kan dra nytten av dette mtp HTPC?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må du bruke eksternt kort? Hvis ikke kan du søke på Clas Ohlson etter artikkelnummer 32-4018. Det kortet koster 449,- og har det du trenger bortsett fra at det er PCI tilkobling (internt). Det har også både digital coax og optisk utgang.

8 meter med god coax digitalkabel er ikke noe problem.

Skjermkortet ditt duger fint.

Kjøper du bluetooth tastatur/mus bør du fint klare en rekkevidde på min. 5 meter.

Det finnes pr. i dag kun en kilde for HDTV her hjemme. Det er Euro 1080 som du kan ta inn via parabol. Da tror jeg at jeg ville satset på en god decoder, og ikke intergrert den i PC'n. Det blir i alle fall mye billigere.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Trur jeg vil anbefale M-Audio revolution 7.1. Kjøpte meg et slikt kort etter å lest diverse forum og må si jeg er meget fornøyd med kortet. Anlegget mitt består av moddet Sony 777 ES (High end i sin tid :-) ) Yamaha AX1 hjemmekinoforsterker og Cabasse Irose II høytalere, og diverse dyre kabler. Jeg regner dette anlegget til å være noe i snitt over den valige forbruker . i en blind test med cdspilleren klarte jeg ikke å høre nevneverdig forskjell. Jeg har selvsagt koblet kortet via spdif utgangen til forsterkeren. Har også koblet den analogt (6.1) inn på Ax1 (den har egen dekoder inngang) Jeg kan da spille spill i eax og diverse surround løsninger som kortet kan levere. kan også kjøre lyden separert igjennom spdif/analogt, det vil si at du kan høre på musikk eller se på film på digital utgangen og f.eks svitsche over på den analoge inngangen og få lyden fra f.eks tv. ka f.eks ta opp et tv program og se dvd samtidig uten at lyden mikses sammen. Men, og det er alltid et men. Siden revo. ikke bruker windows mikseren og ikke kommer til å gjøre det heller vil det dukke opp noen problemer, men di kan fikses i registeret, fant en fiks til det på myhtpc forumet. Så jeg vil anbefale dette kortet! Har også audigy 2 men er ikke like fornøyd med den lydmessig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ups

Så ikke at pci kort ikke var aktuelt, sjekk på procom.no

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for link og info.. Jeg kjøpte forleden et coax kort men i likhet med dette clas olsen kortet så er det en kontakt som skal kobles til spdif kontakten på hovedkortet. kontakten på coax kortet stemte ikke overens med kontakten på hovedkortet.. Ser ut til å være samme kontakt på kortet du nevner...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •