DVI til HDMI, det gikk i dass. Hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVI til HDMI, det gikk i dass. Hjelp!

Så jeg handlet meg en DVI kabel, og en overgang for å få den inn i TV'en, og tenkte at jeg endelig skulle få kjøre de høyeste oppløsningene som jeg ikke får med vanlig VGA. Men det endte i et elendig bilde som også er altfor stort. Hva skjedde? Prøvde med forskjellige oppløsninger, men ingen av gangene ville bildet passe, og selve bildet ser bedritent ut. Helt råtten kontrast, veldig uskarpt, og fargene ser ut som de smitter over i hverandre.
    Kjører vanligvis VGA, Samsung'en har en egen PC inngang, og med den får man automatisk pixelmapping og justering av bildet slik at det passer perfekt. Skjermkortet (GTX 260) har de nyeste driverne også, dette skulle fungert knirkefritt.

Noen forslag?

Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg hadde problem med at bildet ble for stort da jeg koblet min nye HTPC til TV med HDMI. Etter mye krøll fant jeg ut at under instillinger på HDMI inngangen på TV var det er valg for beste tilpassning husker ikke under vilken meny. Men jeg har en Toshiba TV så det blir uansett ikke det samme.

Let litt under instillinger på TV'n og se om du ikke finner ut av det der.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SveinS
    Hei jeg hadde problem med at bildet ble for stort da jeg koblet min nye HTPC til TV med HDMI. Etter mye krøll fant jeg ut at under instillinger på HDMI inngangen på TV var det er valg for beste tilpassning husker ikke under vilken meny. Men jeg har en Toshiba TV så det blir uansett ikke det samme.

Let litt under instillinger på TV'n og se om du ikke finner ut av det der.
    Jeg har en Samsung M86 og der er det et valg under bildeformat som heter "Fargefelt" eller "Fargeområde". Dette gir 1:1 pixel mapping via HDMI.
    Det er kanskje samme menystruktur på din Samsung?

Husk å kjøre TVens fysiske oppløsning ut fra PCen.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjørte HDMI på en HDready Samsung og det ble totalt ubrukelig. Derfor brukte jeg VGA og native oppløsningen til TV'en og det ble veldig bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvordan det er med din tv, men med min (philips) kan du tildele de forskjellige inngangene med navn/type utstyr koblet til. Når jeg kobler pc til med HDMI må jeg sette den aktuelle HDMI porten til PC for å få riktig bilde og 1x1 pixelmapping. F.eks HDMI 2 - PC. HDMI 1 - BluRay osv. Kanskje det er noe slikt med samsung også?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •