Windows Home Server - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 182
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    mhm, er en god ide det. Fungerer vel fra android telefoner også? Jobber som tavlemontør så har ikke noe pc tilgjenglig på jobb.
    Det finnes en app til iPhone hvertfall, men den koster såpass med kr at jeg ikke har funnet behovet ennå, men det kan jo være en mulighet.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    mhm, er en god ide det. Fungerer vel fra android telefoner også? Jobber som tavlemontør så har ikke noe pc tilgjenglig på jobb.
    Logmein ignition, men det koster penger (ting som koster penger kan jo allikevel være verdt pengene 8) )

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når whs 2011 kommer, og hva prisen blir?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er ferdig, har akkurat nærmest i dette sekund bl.a. kommet til "MSDN and TechNet subscribers."

http://www.wegotserved.com/2011/04/0...-msdn-technet/

Butikkpris og nøyaktig dato er ikke ute ennå.

Vær klar over at Microsoft har gjort noen svært drastiske og negativt omtalte endringer på Vail vs WHSv1.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lasta ned whs og lagt det inn på ein usb som eg booter med. Alt ser ut til å virke under installasjon med valg av tastatur, navn osv. Og den formaterer diskene og klargjer til å legge inn os. Akuratt når den skal begynne å legge inn os så restarter maskinen og alt starter på nytt igjen. Noken som har vore borti lignendes? Angrer bittert på at eg ikkje kjøpte maskin med dvd-rom...

Newcomer ShyFx sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du må inn i biosen rett etter første bot/restart og sette oppstarten på den harddisken du innslalerer på.
    Når den da starter igjenn så fortsetter innstallasjon fra HDD :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noken som har testet whs2011? Erfaringer?
    Går det å kjøre squeezeserever, boxeeserver, ps3 server og air video server på denne?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som funker på vanlig Windows vil som regel fungere på en Server-build. Forskjellene ligger i Windows selv og hva som følger med. Mediaplayer følger for eksempel ikke med i server versjonene (og den kan ikke installeres helt uten videre heller).
    Men tredjeparts tillegg er det sjelden noe problem med

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må whs 2011 kjøpes over disk, eller kan eg laste det ned og kjøpe nøkkel?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Det var ihvertfall mulig, men ser ut til at home server ikke ligger i sortimentet på Microsoft Store Norge – Kjøp og last ned det nyeste av programvare og mer i butikken vÃ¥r
    Da ser det ut til at du må kjøpe det i en nettbutikk og vente på posten :|

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Korleis finner eg ut om serveren min takler 64-bit? Kjedlig å kjøpe whs 2011 visst ikkje serveren takler det..

Serveren består av:
    1.00604813Fractal Design Array R2 Mini-ITX NAS
    Vifte: 1x 140mm Front, 300W PSU, 80 Plus, Mini ITX1.00576803Intel Core? i3 Dual Processor i3-540
    Dual Core, 3.06Ghz, Socket 1156, 4MB, 73W, Boxed w1.00608653ZOTAC H55-ITX,Socket-1156
    mini-ITX, H55, DDR3, 1xPCIe-x16, GbLAN, eSATA, DVI2.00496258Samsung SpinPoint F3 1TB
    7200RPM, SATA 3.0 Gbps, 3,5", 32MB Cache, 8.9ms1.00363359Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9,
    Kit w/two matched DDR3 2GB, 240pin

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Korleis finner eg ut om serveren min takler 64-bit? Kjedlig å kjøpe whs 2011 visst ikkje serveren takler det..
    Har den dual core er det nok bankers, men dersom du ønsker å sjekke så er det bare å laste ned Server2008R2 fra Microsoft og prøve å installere den. Dersom du får feilmeldinger vil ikke Home server virke heller.

Server2008R2 er gratis i en prøveperiode, samme som win7 så det er bare å sjekke.
    Du kan også prøve WHS regner jeg med

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må da være bedre å kjøpe den fra amazon.co.uk. Tar en 3-4 dager så har du den. Da følger det med plater. Bla. er det en plate der hvor det ser ut til at du kan lage din egen installasjonsprosedyre (trolig for de som installer på mer enn en maskin og vil lage samlebånd). Men dersom jeg har skjønt det riktig kan du også customisere installasjonen din en del. Egne navn, logoer og background kanskje?? Skal testes når jeg får bestemt meg for ny HW. Har gått bort fra tanken om å bruke den gamle WHS-maskinen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mooze
    Må da være bedre å kjøpe den fra amazon.co.uk. Tar en 3-4 dager så har du den. Da følger det med plater. Bla. er det en plate der hvor det ser ut til at du kan lage din egen installasjonsprosedyre (trolig for de som installer på mer enn en maskin og vil lage samlebånd). Men dersom jeg har skjønt det riktig kan du også customisere installasjonen din en del. Egne navn, logoer og background kanskje?? Skal testes når jeg får bestemt meg for ny HW. Har gått bort fra tanken om å bruke den gamle WHS-maskinen.
    Hva skal du med plater egentlig? De er utdatert før du får dem. Er det f.eks. noen som lenger tenker på å installere f.eks. skjermkortdrivere som følger med på dvd?
    Er blitt litt det samme med OS. Jeg har alt av nødvendige saker som .iso filer, og egentlig lite vits det også etterhvert.

Å kjøre en custom install for en enkelt case synes litt overkill, det vil i såfall ta tre ganger så lang tid som bare å kjøre en install og legge til/fjerne det du trenger/ikke trenger.
    Men å ta vare på den installen du har gjort som et diskbilde er nok litt mer nyttig for en restore/reinstall/recover disk2vhd f.eks. fikser den biffen.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser noen anbefaler server2008r2, men ser ut som denne koster 6k i OEM versjon? Det er et ganske stort hopp fra home server.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Ser noen anbefaler server2008r2, men ser ut som denne koster 6k i OEM versjon? Det er et ganske stort hopp fra home server.
    Heh. For de fleste blir det totalt "overkill" å bruke Server 2008 R2. For den prisen får man jo også en meget god og rask NAS fra aktører som Qnap og Synology, som kan være et alternativ - men som nødvendigvis ikke har samme fleksibiliteten på en del områder.

For mange vil f.eks. Windows XP Pro eller en eller annen versjon av Windows 7 også gjøre en helt kurant jobb i henhold til hjemmerserveroppgaver.

Jeg har bare så vidt sett på Home Server 2011. Det jeg stiller meg litt skeptisk til, er hvordan WHS vil videreutvikle seg - kommer MS fortsatt til å forsette satsningen, for jeg tror ikke de får så mye ut av det.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clasm
    Heh. For de fleste blir det totalt "overkill" å bruke Server 2008 R2. For den prisen får man jo også en meget god og rask NAS fra aktører som Qnap og Synology, som kan være et alternativ - men som nødvendigvis ikke har samme fleksibiliteten på en del områder.

For mange vil f.eks. Windows XP Pro eller en eller annen versjon av Windows 7 også gjøre en helt kurant jobb i henhold til hjemmerserveroppgaver.

Jeg har bare så vidt sett på Home Server 2011. Det jeg stiller meg litt skeptisk til, er hvordan WHS vil videreutvikle seg - kommer MS fortsatt til å forsette satsningen, for jeg tror ikke de får så mye ut av det.
    Problemet med å bruke XP-Vista-7 som hjemmeserver er klientbegrensningene
    I XP, Vista og 7 er det kun 5 Klienttilkoblinger på en gang, jeg kom opp i den grensen mange ganger
    I WHS er det 10, det var ihvertfall det, en grense man også fort kan komme opp i dersom man har en familie på fire fem stykker
    I en default WinServer er det (vanligvis) 25
    Og på Linux er det frosåvidt ubegrenset.

Grunnen til at jeg har en 2008 hjemme er fordi det er jobben min, så da var valget greit. I slike tilfeller har man gjerne også tilgang til MSDN-lisenser.

Dersom jeg skulle satt opp noe slikt og ikke hadde hatt tilgang til en 2008R2 så ville jeg nok gått for Amahi home server. WHS er så begrenset for avansert bruk at den er nok ikke noe for meg. Men funker nok for de fleste. Ulempen er klienttilkoblingsbegrensingene. En helt unødvendig begrensning etter min mening, ihvertfall når det ikke er mulig å kjøpe flere slik en kan for alle serverversjoner av Windows

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med Msoft er redd for kanibalisering av de dyrere lisensene.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Regner med Msoft er redd for kanibalisering av de dyrere lisensene.
    sannsynligvis, men jeg synes det burde vært mulig å kjøpe CALs til WHS, det er min lille "pet"

Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •