Tapsfri og rask konvertering av dvd ISO?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tapsfri og rask konvertering av dvd ISO?

Jeg har lagret hele musikk dvd samlingen som ukomrimerte iso filer på min datamaskin. Er det en rask måte å komprimere disse til et annet format som tar mindre plass, men ikke påvirker bildekvaliteten? Jeg bruker i dag handbreak, men å konvertere en iso fil til for eksempel h.264 .mkv tar en evighet, dessuten vil den automatisk komprimere lydsporet… Tips til rask og (nesten) tapsfri konvertering?

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr-G
    Jeg har lagret hele musikk dvd samlingen som ukomrimerte iso filer på min datamaskin. Er det en rask måte å komprimere disse til et annet format som tar mindre plass, men ikke påvirker bildekvaliteten? Jeg bruker i dag handbreak, men å konvertere en iso fil til for eksempel h.264 .mkv tar en evighet, dessuten vil den automatisk komprimere lydsporet… Tips til rask og (nesten) tapsfri konvertering?

Flere og større disker er nok beste løsning. Komprimerer man så går det ut over kvaliteten på en eller annen måte. Kjøp deg noen 2TB disker og glem komprimering. Nyt alt i full kvalitet.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Flere og større disker er nok beste løsning. Komprimerer man så går det ut over kvaliteten på en eller annen måte. Kjøp deg noen 2TB disker og glem komprimering. Nyt alt i full kvalitet.
    Kjøpte nettopp 4 1,5TB disker fra Netshop til 750,- stykket, kjøpte og en Rocketraid 2230 fra Amentio. Vips instant RAID5 med 4,5TB lagringsplass.
    (Eller raid 0 på 6TB for de som ikke er bekymret for om harddisker ryker)

2TB disker koster uforholdsmessig mye fortsatt syns nå jeg, 1,5TB er mest "bang for the buck"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo bare velge hvilke audio settings det skal være i handbrake da... Det er ikke noe problem å bare velge samme output som input, i stedet for den automatic greien som står der som standard.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •