Styre CanalDigital satelitt tuner cdc-5050

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Styre CanalDigital satelitt tuner cdc-5050

Hei,

Jeg er i ferd med å bytte ut min 4 år gamle Komplett MediaCenter (XP MCE), med en ny Asrock NetTop ION (m/W7) hvor jeg tar inn analogt tv-signal fra Canal Digital CDC-5050 satelittuner via en Hauppauge WinTV-PVR-USB2.

Jeg får ikke til å lære opp den nye HTPC'en med IR-kodene fra fjernkontrollen til satelitttuneren. Dermed får jeg heller ikke fullført installasjonen slik at jeg kan ta opp, og timeshifte tv-programmer. Jeg har en gammel MCE IR-blaster.

Jeg har skiftet batterier, slått av andre IR-sendere, slukket lys, skrudd av TV'en (!), og forsøkt med ulike avstander og vinkler, uten suksess.

Jeg har forsøkt med en Harmony 555 som funker fint mot satelitttuneren, og synes å ha større uteffekt en originalremoten. Jeg har også testet med en annen fjernkontroll (til TV'en), og da går det på 2 forsøk! Det er altså neppe ir-blasteren (eHome) det er noe galt med.

Jeg husker jeg trøblet med det samme med den gamle pc'en, men da fikk jeg det til.

Finnes det en annen måte å få lært opp pc'en med ir-kodene til cdc-5050 boksen? Logitech får det åpenbart til vha en nedlasting?

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du Win sitt mediesenter?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, win 7 MCE !

Forsøkte å:
    [*]Skjerme for start- og stopp-sekvens, dvs holde noe mellom remote og ir-blaster i det tasten trykkes og slippes[*]Unngå "toggle"-koder ved kun forsøke hver andre tastetrykk,

..og da klarte jeg raskt å lære '1'-tasten, men så stoppet det opp igjen.

I frustrasjon gikk jeg tilbake og forsøkte å velge fra listen over predefinerte STB, og DET FUNKER (med en av de 3 CanalDigital modellene)
    Jeg vet ikke hvorfor dette ikke fungerte tidligere. Kan være at jeg bommet på det riktige valget !?

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry .. kan ikke MCE.