Fra DVD til harddisk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fra DVD til harddisk

Jeg har en del opptak jeg selv har tatt på DV og redigert over til DVD. Jeg synes det nå er på tide å få disse DVD'ene overspilt til en PC helst uten kvalitetstap. Hvordan kan dette gjøres? Hvilket format bør jeg bruke for å være mest mulig sikker på å kunne spille dette i fremtiden?

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er ikke sikker på hvordan du har lagt over filmene til DVD, om det er med menyer osv. Ligger filmen/snuttene som filer er det bare å kopiere over alle filene så er du i mål.

Alternativt kan du bruke DVD Shrink og rippe hele DVD'n til enten en ISO (1:1 fullt 'bilde' av disken) eller delt i ts-filer (folder og filplassering som på DVD'n)
    DVD Shrink v3.2.0.15 (freeware)

Alternativt kan du pakke filmene inn i en MKV-kontainer med MakeMKV - Make MKV from Blu-ray and DVD

Begge programmene kan du også bruke til å rippe DVD-samlingen din hvis du vil ha den over på disk.
    Vanskelig å vite hva fremtiden bringer mht filstøtte, men ISO-fila er nok sikreste kort på hånden da den kan brennes direkte ut på en DVD igjen. Ikke alle avspillere støtter ISO-fila direkte, så da kan kanskje mkv-kontaineren være et bedre alternativ. Det kommer litt an på din datakunnskap også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •