Valgets kval,Fire-DTV med VMC eller Windows 7?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valgets kval,Fire-DTV med VMC eller Windows 7?

Jeg har pdd. Vista media center på en "server" som har 2x Fire-DTV-C kort med Canal Digital. Nede i stuen har jeg en Linksys DMA-2100 extender som jeg streamer alt innholdet til via WI-FI. Denne løsningen fungerer ganske bra i dag, men er noen småting jeg ikke er fornøyd med (Ingen HD kanaler bl.a)

Nå sitter jeg med 3 nyinkjøpte Windows 7 Home Premium lisenser, og lurer på om jeg skal legge in Win 7 på "serveren". Grunnen til at jeg er litt skeptisk er at jeg har lest litt på nettet at det har vært en delproblemer med både å få Fire-DTV kortene til å fungere, og problemer med DMA-2100 extenderen når man kjøere Win 7.

Derfor, er det noen her som har lignende løsning og som kjører/har prøvd Windows 7? Erfaringer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen problemer med mitt FireDTV og CD (C) i Win7. Veldig fornøyd med denne løsningen kontra VMC.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du extender også?

Har du to FireDTV kort? Hørte det var problem med to kort når man brukte win7. Spesifikt var det et problem at bare et kort fungerete etter en tid, når man brukte FireWire med disse kortene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må legge inn "legacy" firewire driveren. Bruker selv 3 stk. FireDTV (DVB-C) på Win7, og det fungerer utmerket. Linksys DMA 2100 fungerer også strålende, men du får ikke spilt av HD (H264) tv kanaler i Linksys extenderne (til det må du bruke Xbox 360 extenderen).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Windows 7 Media Cneter Live-Tv fryser etter 10-15 sec

Hoppet i det i dag å instalerte Win7 Home Premium på media centeret.

Alt så ut til å fungere fint i begynnelsen, men da jeg skulle se på live-tv, så dukket det opp et problem.

Etter ca 10-15 sek. så fryser bildet+lyd. Hvis jeg skifter kanal så fungerer det fint igjen i nye 10-15 sek. så skjer det samme igjen.

Kjører som sagt windows 7 Home Premium med to FireDTV-C kort og Canal Digital kabel-tv. Jeg har lagt in Legacy drivers.

Noen andre som har hatt dette problemet? Forslag til løsning?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fulgte denne siden: digital everywhere - Integrated Driver Setup (BETA) pass på "Windows 7 users should always use the 1394 OHCI controller "legacy" driver!!! Read the document included in the setup for details." Jeg hadde noen lignende problemer når jeg tok strøm til FloppyDTV fra samme kabel som gir strøm til harddisken, jeg har nå egen kable til harddisk + egen kabel til hvert FloppyDTV kort, samt en tuner på hver Firewire tilkobling.

AS

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet forsvant av seg selv etter en tid faktisk!

Jeg har legacy drivers, og begge kortene koblet i serie til en VIA firewire kontroller. Fungerer fint nå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •