Bluetooth el Tråløst.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bluetooth el Tråløst.

Hei.

Skal kjøpe meg eit nytt tastatur og mus. Det må vere trådløst, eller bluetooth. Skal bruke det ca 5-6 meter i fra PC.

Kva er det beste valget av det som er på markedet. Kom med forslag på begge deler takk.

Newcomer freezeface sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får dette i morgen. Sliter med bruken av vanlig trådløs mus mot htpc'en i stua. Håper problemene forsvinner når jeg får dette svinlekre (og svindyre) settet i hus..

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freezeface
    Jeg får dette i morgen. Sliter med bruken av vanlig trådløs mus mot htpc'en i stua. Håper problemene forsvinner når jeg får dette svinlekre (og svindyre) settet i hus..
    Du har kjøpt?

Edit: Du har kjøpt kva slags bluetooth sett?

Newcomer mephisto sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Standard trådløs mus/tastatur (et par hundrelapper) virker opptil 1-1,5 meter. Bluetooth (1500,- og oppover) sies å fungere opptil 10 meter.

Det jeg kan bekrefte er at Bluetooth fungerer på 6-7 meter (fra siderom uten siktlinje til PC) og at standard trådløs er ubrukelig over 1-2 meter.

EDIT:
    Og ja, jeg kjøpte begge :/
    (Det mangler en smiley for 'skjevt smil' - 'wink' var ikke helt det jeg hadde i tankene :wink: )
    /EDIT

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har HTPC i rommet ved siden av hjemmekinoen og mitt trådløse tatstatur og mus virker gjennom veggen uten problemer.

Tastaturet er et standard Microsoft Optical Desktop med mus og keyboard til en billig penge (500 kroner).

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay. Eg har eit trådlaust Chieftec sett,men det er "rævva". Det beste er bluetooth also. Det er jo so dyrt mann..

Skal sjå nermare på det som du har Tiger.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Har HTPC i rommet ved siden av hjemmekinoen og mitt trådløse tatstatur og mus virker gjennom veggen uten problemer.

Tastaturet er et standard Microsoft Optical Desktop med mus og keyboard til en billig penge (500 kroner).
    Tror hovedproblemet med 'standard trådløs' (ikke-Bluetooth) er at det ikke finnes noen standard - det er opp til hver enkelt produsent å bestemme hva 'trådløs' betyr.

EDIT:
    Endrer 'produsent' til 'produktnavn' etter å ha lest neste post.
    /EDIT

Newcomer freezeface sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger

Da må jeg si at jeg enten har vært veldig uheldig med min trådløse mus fra microsoft (Wireless intellimouse explorer ettellerannet...) som funker dårligere og dårligere (har ingenting med batterier å gjøre) nå må jeg innpå 1 - 1,5 meter for at den skal virke tilfredstillende. Eller at du har vært meget heldig med ditt sett. Tror vanlige trådløse mus er nokså følsomme for andre ir-produkter? Som fjernkontroller, trådløse hustelefoner og lignende. Jeg vet ikke.
    Re: Electra
    Jepp, jeg kjøpte på onsdag fra en internettbutikk/psdata, får det i morgen
    F.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det jeg kjøpte. Veiledende pris var 1100, men de selges ofte for 499:

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiger:

Kor har du sett den til 500 båls :?:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en Microsoft-side som beskriver trådløs teknologi:
    http://www.microsoft.com/hardware/mo...ess.mspx#right

Jeg tok feil: Det finnes en slags standard for 'vanlig trådløs', den kalles 27MHz (etter frekvensen den bruker) og virker inntil 6 fot (2 meter).
    Ser ut som du var heldig, Tiger

Tror vanlige trådløse mus er nokså følsomme for andre ir-produkter? Som fjernkontroller, trådløse hustelefoner og lignende.
    Iflg Microsoft:
    Because the 27 MHz frequency is not commonly used by other types of wireless devices (such as cordless phones or wireless network devices), there is little risk of interference from these other devices.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Tiger:

Kor har du sett den til 500 båls :?:
    Du har PM, slik at denne tråden ikke overføres til Prisjakt...

RE mephisto

Mottakeren står som sagt i rommet ved siden av. Selve veggen består av dobbelt lag furupanle og dobbelt lag med sponplate. Veggen er uisolert. Sitter ca 2 meter fra veggen.

Ellers er nok blåtann det beste, men smaker det så koster det. Et sett med mus og tastatur for blåtann koster jo like mye som en habil DVD-spiller :?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har testet mye trådløst, og må nok si at standard RF er alt for dårlig... 2-3 meter max, selv på det tastatursettet tiger nevner her fra Microsoft (har dette selv). Har også et diNovo sett fra Logitech, med 10 meters rekkevidde. Dette setter koster skjorta, men er utrolig lekkert! Der har du en ekstern numerisk pad som også kan benyttes som remote.

Standard Logitech Bluetooth MX koster jo nå heller ikke mer enn 14-1500 veil. og også dette har 10 meters rekkevidde og er et meget godt tastatursett. Husk at du i tillegg får en bluetooth hub, som støtter 5-15 (husker ikke eksakt) øvrige bluetooth dingser, som f.eks. mobilen og overføring av bilder til PCen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •