Forslag til nytt tastatur til min HTPC..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer zarchon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forslag til nytt tastatur til min HTPC..

Hadde ett BTC keyboard, som på en merkelig måte tok kvelden... Trenger nå ett forslag på nytt. Har kikket rundt og kommet fremt til noen som kunne være aktuelle:

Logitech dinovo cordless desktop notebook
    Keysonic ACK-540 Intuition - XS
    CC mini wireless keyboard trackball norsk

Hvilke av disse, evt. andre vil anbefales?

Newcomer ShyFx sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dinovo fåes enda fra logitech sin side. bruker mitt andre sett dinovonå, er storfornøyd=)

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, skal det være smått så må det vær dinovo å skal det være et vanlig tastatur så er det logitech G19

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett.no - Logitech diNovo Edge Norsk

Dinovo edge er veldig bra. Jeg har brukt det lenge selv og er veldig fornøyd.

Logitech g19 er sikkert fint til spilling, men et håpløst forslag når eksemplene som er listet opp i trådstarters post er trådløse.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    dinovo fåes enda fra logitech sin side. bruker mitt andre sett dinovonå, er storfornøyd=)
    Er det DiNovo mini du bruker eller? Egentlig solid pris på ett så lite tastatur Ikke langt opp til DiNovo Edge da... Må ha ett tastatur der mus er innebygd og fungerer optimalt på min 3m avstand.

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zarchon
    Er det DiNovo mini du bruker eller? Egentlig solid pris på ett så lite tastatur Ikke langt opp til DiNovo Edge da... Må ha ett tastatur der mus er innebygd og fungerer optimalt på min 3m avstand.
    Muspad'en på dinovo edge fungerer sånn helt ok. Ville anbefalt å få tak i ei lita blåtann mus i tillegg, er i alle fall det som har fungert desidert best hos meg. Nøkkelordet er uansett blåtann, både ift tastatur og mus.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt blåtann-mus tidligere, men den fungerte veldig dårlig. Og sist jeg sjekke opp om dette så var det vanlig å miste kontakten av og til og oppstarten var treg når musa har ligget ubrukt noen minutter. Er det slutt på disse problemene?

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde først Microsoft MCE, det var helt ubrukelig. Kjøpte så Biltema MCE tastatur og bortsett fra plastikk/kvalitetsfølelse var det kjempebra (og billig). Biltema MCE er vell foresten ganske identisk med BTC tror jeg.

Da Biltema plutselig tok kveld kjøpte jeg dinovo edge som jeg har nå, suverent design og kvalitet, men i praktisk bruk så likte jeg faktisk Biltema tastaturet vell så godt.

Newcomer nataz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan i alle fall signere med høygaffel på at Bluetooth tastaturene fra Keysonic suger megapip. Usaklig, men makan til dritt skal du lete lenge etter. Om man er glad i skifting av batterier, dårlig kontakt, treg oppstart og en dvalemodus som tastaturet bruker mellom 5 til 20 sekunder på å våkne fra - kjør på! Til å stole på om man virkelig må løpe på dass midt i en spenndene episode av Dexter, trykker på f.eks "space" for pause. Så kan du være sikker på at pause aktiveres i det du setter deg tilbake i godstolen.

Over fra min frustrasjon til svar.

Som dere kanskje skjønner, jakter jeg samme bytte som trådstarter.

Jeg vipper mellom det Stian216 nevnte tidligere "Dinovo edge" og den litt enklere utgaven som hovedsaklig er beregnet på PS3, Logitech Cordless Mediaboard Pro for PS3

Så fram til jeg bestemmer meg, klarer jeg meg med Air Mouse appen på Iphone/Ipod touch.

Offtopic: Air Mouse fortjener masse skryt, genial app. Les mer

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde mine mistanker om Keysonic sine tastatur ja, har igrunn gått bort fra dem i sin helhet.

Har også sett på Logitec sitt PS3 tastatur, men synes det blir stort, eller lyver bildene? I og med att det faktisk skal stå i stua, må nesten tastaturet ha en viss finish. Etter det jeg kommer frem til, heller det mer og mer over til Dinovo edge, men er usikker på musfunksjonen. Har i utgangspunktet ikke lyst til å ha ei mus til i stua .......

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ett BTC keyboard, som på en merkelig måte tok kvelden... Trenger nå ett forslag på nytt. Har kikket rundt og kommet fremt til noen som kunne være aktuelle:

Logitech dinovo cordless desktop notebook
    Keysonic ACK-540 Intuition - XS
    CC mini wireless keyboard trackball norsk

Hvilke av disse, evt. andre vil anbefales?
    Ikke glem reklamasjonsretten din du har i alle fall 2års reklamasjon og i de fleste tilfeller har du 5 år.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Ikke glem reklamasjonsretten din du har i alle fall 2års reklamasjon og i de fleste tilfeller har du 5 år.
    Er klar over den Men er ikke helt fornøyd med tastaturet generellt, og vil derfor ha noe nytt og bedre...

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har diNovo Mini og kjøpte dette nettopp pga. stuevennlighet.
    Hvis jeg skal gjøre skriveoppgaver eller "klikkekrevende" oppgaver, henter jeg bare frem det gamle (store) settet.

Musepaden er litt dårligere enn på en typisk laptop, men går greit å bruke. Min jukser av og til, men jeg er nesten sikker på at det er fordi jeg har dongelen bak en skapdør.

Tastaturet er meget pent, og har en veksler for media (der musepaden blir piltast). Mulig dette egner seg i Mediacenter, men ikke i iTunes som jeg bruker. Knappen står hos meg slik at musepad er musepad hele tiden.

Tastaturet har også en veksler inni for PlayStation. Det har jeg aldri forsøkt da jeg ikke har PS.

Oppsummert er jeg veldig fornøyd med dette. Hvis du kjøper det, husk at det er dansk. Ikke noe problem, men det må endres i Windows (norsk og dansk har ikke helt lik plassering av knapper).

Newcomer nataz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde mine mistanker om Keysonic sine tastatur ja, har igrunn gått bort fra dem i sin helhet.

Har også sett på Logitec sitt PS3 tastatur, men synes det blir stort, eller lyver bildene? I og med att det faktisk skal stå i stua, må nesten tastaturet ha en viss finish. Etter det jeg kommer frem til, heller det mer og mer over til Dinovo edge, men er usikker på musfunksjonen. Har i utgangspunktet ikke lyst til å ha ei mus til i stua .......
    Finner ikke spec som sier hvor stort PS3 tastaturet er, men ut i fra bilder ser det ut som Dinovo Edge er større? Det er jo også litt klasseforskjell her.
    Dinovo Edge er oppladbart, penerer å se på og føles mest sannsynligvis bedre ut. Jeg har prøvd Dinovo edge, men ikke PS3 tastaturet. Missfornøyd med at muspeker er så langt nede på Dinovo Edge. Så vet rett å slett ikke om det er verdt å betale 1000 kr mer for Edge.

Tror jeg venter til PS3 tastaturet er i butikk, så jeg får prøvd det.

Edit: Enig, ei mus på stua holder lenge ;D

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har dette PS3 tastaturet som kan gi meg ett nøyaktig mål på det da ?

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det ps3-tastaturet så jo ikke så hakkanes galt ut, i alle fall ikke noe å si på prisen. regner med du ser at det ikke er norsk layout på tastene.

Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jeg har hatt blåtann-mus tidligere, men den fungerte veldig dårlig. Og sist jeg sjekke opp om dette så var det vanlig å miste kontakten av og til og oppstarten var treg når musa har ligget ubrukt noen minutter. Er det slutt på disse problemene?
    mi blåtannmus hjemme fra logitech har fungert smertefritt siden ifjor sommer, usikker på modellbenevnelsen. var ikke dyr, 2-300ish.

Sitat Opprinnelig postet av nataz
    Edit: Enig, ei mus på stua holder lenge ;D
    hva skjedde med 'jo flere jo bedre'? ..rai rai

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen nye tips til media keyboards som kan brukes med XBMC (må ha mus integrert)?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Noen nye tips til media keyboards som kan brukes med XBMC (må ha mus integrert)?
    Hva med dette?
    http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=158518977

Har ikke prøvd det selv så vet ikke hvordan det fungerer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cideko Air Keyboard trådløs minitastatur/mus

Har hatt dette et par måneder nå å er kjempe fornøyd. På størrelse med en fjernkontroll og passer fint til å ha liggende på bordet.

Komplett.no - Cideko Air Keyboard trådløs minitastatur

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •